Między insightem a inspiracją – konferencja Marketing Progress 2017

Kolejna edycja eksperckiej konferencji Marketing Progress dobiegła końca, emocje pomału opadają, a to oznacza, że możemy już zrobić podsumowanie – jako partnerzy oraz uczestnicy wydarzenia.

Dwa dni spędzone we wrocławskim kinie Nowe Horyzonty to przede wszystkim prezentacje i warsztaty prowadzone przez specjalistów z marketingowej branży. Konferencja obfitowała w mocne wystąpienia prelegentów, którzy nie bali się szczerości podczas przedstawiania szczegółów z pracy dla konkretnych marek. Dzięki temu inspirujące były nie tylko praktyczne warsztaty, lecz także część plenarna konferencji, o czym świadczy nieustannie wypełniona po brzegi sala podczas tego dwudniowego wydarzenia.

Hasło tegorocznej edycji Marketing Progress to klient w centrum uwagi, dlatego niektóre wątki przewijały się w różnej formie w wielu prezentacjach. Prelegenci powtarzali na przykład, że marki powinny pamiętać, aby o potrzebach swoich konsumentów uczyć się przede wszystkim… od swoich konsumentów. Nacisk na badania customer experience nie powinien dziwić, ale trochę dziwi małe zaangażowanie firm w pozyskiwanie informacji na temat doświadczeń klientów. Tymczasem eksperci podczas konferencji przekonywali, że należy projektować nie tylko te dobre, ale i złe doświadczenia konsumenckie – aby zawsze móc zareagować na bieżące potrzeby klientów.

Na kilku prezentacjach pojawiło się także hasło mówiące o tym, że pracownik firmy to jej pierwszy klient – jeśli przełożeni o niego zadbają, on będzie mógł dbać o klientów firmy. Zatem na klientocentryzm należy spojrzeć z szerszej perspektywy i włączyć w związane z nim działania także odpowiednio prowadzoną politykę wewnętrzną.

Podczas konferencji nie zabrakło odważnych tez. „Klienci są lojalni jedynie wobec własnych potrzeb” – być może brutalne stwierdzenie, ale tylko wtedy, gdy spojrzymy na nie ze stanowiska marki. A przecież konferencja Marketing Progress z założenia miała przyzwyczajać branżę do spojrzenia oczami klienta. Jeszcze dosadniej brzmiało hasło ze slajdu „fuck trends”. To bynajmniej nie tania sensacja, ale wezwanie do myślenia dzisiaj o dzisiejszym kliencie i umiejętności elastycznych zmian, gdy będzie wymagać tego sytuacja w przyszłości – w czym niekoniecznie pomagają prognozy przewidujące tendencje w danej branży.

Reprezentacja IMM pilnie słuchała prelekcji, dzieląc się newsami z konferencji w social mediach – z pozytywnym skutkiem dla wszystkich. To jeden z przykładów na budowanie relacji podczas konferencji: tych wirtualnych i tych bezpośrednich. Sprzyjała temu otwartość uczestników Marketing Progress oraz miłe akcenty przygotowane przez organizatorów – jak na przykład egzotyczna ścianka, na której fantastycznie wychodziły selfie z pozdrowieniami z konferencji. 😉

Z naszym konkursem, w którym można było wygrać ostatni bilet na Marketing Progress, związany jest przykład takiej wirtualnej relacji z konferencją w tle. Jedna z uczestniczek, odpowiadając na konkursowe pytanie, wyraziła chęć wzięcia udziału w prelekcji „Lojalność dobrze zaprojektowana”, a potem jej komentarz pojawił się na kinowym ekranie podczas wspomnianego wystąpienia. Chociaż więc Monika ostatecznie nie mogła wziąć udziału w konferencji, pewnie zapamięta ją na długo.

Sympatyczną atmosferę mogliśmy także odczuć na stoisku Instytutu Monitorowania Mediów. Przeprowadziliśmy przy nim sporo ciekawych rozmów, a także usłyszeliśmy trochę miłych słów – najwyraźniej konkurs z wykorzystaniem zwierzaków orgiami dobrze wpisał się w krajobraz imprezy.

 

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg