Miliony wyświetleń i tysiące komentarzy trailera „Gwiezdnych Wojen”

Premiera trailera najnowszej części „Gwiezdnych Wojen” o tytule „Przebudzenie mocy” w Polsce miała miejsce 28 listopada. Była to jedna z bardziej oczekiwanych zapowiedzi filmów tego roku. Trailer wzbudzał wiele emocji, a jego wypuszczenie zapowiedział sam Jeffrey Jacob Abrams. Dalej informację podało 6 176 twitterowiczów. Trailer z polskimi napisami obejrzano już blisko 50 000 razy, podczas gdy wersja oficjalna ma około 43 miliony wyświetleń. Jest na co patrzeć i o czym mówić, dlatego Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował reakcje kinomanów w internecie i social mediach.

Najwięcej publikacji (1383) na temat trailera „Przebudzenie mocy” było w dniu premiery. W tygodniu premiery najaktywniej publikowano treści na Facebooku (ponad 2 000 publikacji) i Twitterze (ponad 800 publikacji). Trailer doczekał się również parodii. Jedna z nich pokazuje np. jak wyglądałby on w reżyserii Wesa Andersona. Sam teaser trailera miał ponad 11 milionów wyświetleń. Przygotowania do premiery i emisji filmu czynią też inne firmy jak np.: MarvelComics, który przygotował specjalną serię okładek o tej tematyce. Z komentarzy i częstych publikacji wynika, że fani tej serii oczekiwali jej z wytęsknieniem. Facebookowicz pisze: „Na ten filmik fani Gwiezdnych Wojen czekali długo a ich cierpliwość została nagrodzona. Oto pierwsza zapowiedź „Przebudzenia Mocy””. Sama wiadomość o tytule już stanowiła wartość, użytkownicy kanałów społecznościowych chętnie o tym pisali. Podobnie na Twitterze pojawiło się wiele publikacji filmu wraz z linkiem do trailera, lub zapowiedzią premiery. „Nie mogłoby być inaczej rok przed wielkim świętem fanów Gwiezdnych Wojen :)” – twittuje użytkownik.

Pojawiały się również subiektywne oceny, np. „Nie wszystkim tytuł nowych „Gwiezdnych Wojen””przypadł do gustu. Mi osobiście jest wszystko jedno jak się będzie nazywał, byle tylko nie zawiódł. W każdym razie na Twitterze zaczęło się wymyślanie nowych LEPSZYCH tytułów dla VII części „Star Wars”. W ten sposób pod #BetterStarWarsTitles można zaproponować coś od siebie, co będzie lepsze niż THE FORCE AWAKENS :v Mi przypadła do gustu ta propozycja B-)”, czytamy na Facebooku. Każdy news dotyczący filmu jest „podawany dalej” – „Te pierwsze plotki o fabule spin-offa „Gwiezdnych Wojen” są nawet ciekawe. Czy sprawdziłby się taki gatunek w tym uniwersum?”. Kolejne miejsce gdzie temat premiery trailera „Gwiezdnych Wojen” jest nośny to kwejk.pl. Można tam znaleźć liczne obrazki dotyczące trailera i zawierające motywy z filmu. Na ask.fm użytkownicy publikowali informację o tym, którego z bohaterów lubią najbardziej. Większość publikacji (również w social mediach) miała charakter neutralny, co oznacza, że jest to ciekawy, nośny temat i już dziś możemy spodziewać się dużej popularności nowego odcinka „Gwiezdnych Wojen”. Zatem czekamy na film.

Perełka z monitoringu: ,,czy gra tam Karolak?” Autor badania: Barbara Koziar, Specjalista ds. mediów społecznościowych, Instytut Monitorowania Mediów

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg