Mobilna rzeczywistość

Nikt nie ma już wątpliwości, że żyjemy w świecie, gdzie urządzenia mobilne stanowią naszą codzienność. W związku z tym coraz szybciej rozwija się marketing mobilny i co ciekawe święci obecnie wielkie sukcesy. A dlaczego tak jest? Odpowiedź jest banalnie prosta! Na świecie żyje ponad 7,1 miliarda ludzi, a  około 6 miliardów ma dostęp do telefonów komórkowych. Jeśli dodać do tego coraz szybciej rosnąca rzeszę użytkowników tabletów i innych urządzeń przenośnych nasza grupa docelowa staje się naprawdę ogromna!

Skala zjawiska jest imponująca! Potwierdzają to dane ONZ – to zaskakujące, ale do telefonu komórkowego ma dostęp 6 miliardów ludzi, a do toalety jedynie 4,5 miliarda! Liderem w tym niechlubnym rankingu są Indie. Około połowa z 1,2 miliarda mieszkańców tego kraju to abonenci telefonów komórkowych, ale tylko 366 milionów ma dostęp do toalety – to zatrważające!

Jednak dla firm, które koncentrują się na mobilnym marketingu taka liczba użytkowników telefonów i innych urządzeń mobilnych to wielka szansa. Chcąc dotrzeć do tak ogromnej grupy w pierwszej kolejności musimy stworzyć stronę internetową dostosowaną do urządzeń mobilnych. W obecnych czasach to prawdziwe „Must have”! Pamiętajcie, że 46% użytkowników urządzeń mobilnych nigdy nie wróci na stronę niedopasowaną do ich potrzeb.

Internauci pokochali łatwość dostępu do informacji za pomocą urządzeń mobilnych. Nikogo już nie dziwi widok osoby używającej smartfona czy tabletu w środkach komunikacji, restauracji czy na ławce w parku. Dzięki urządzeniom mobilnym w każdej chwili mamy dostęp do naszej poczty, portali społecznościowych, robimy zakupy czy zamawiamy jedzenie – a to wielka oszczędność czasu! Okazuje się również, że użytkownicy urządzeń mobilnych są skłonni wydać na produkty trochę więcej pieniędzy niż Ci korzystający z PC’tów.

Zmiany nastąpiły również w świecie reklam – szczególnie tych mobilnych. Od 2009 do 2012 roku przychody z nich wzrosły czterokrotnie. Globalnie był to wzrost o 22 miliardy dolarów. Specjaliści twierdzą, że tendencja ta utrzyma się w kolejnych latach, a przychody będą rosły jeszcze szybciej.

Coraz popularniejsze jest również przesyłanie użytkownikom zniżek, rabatów czy kuponów za pośrednictwem telefonów komórkowych. Około 30% firm w Stanach Zjednoczonych prowadzi takie akcje.

Wiele kampanii marketingowych opartych jest o marketing mobilny i media społecznościowe. To właśnie do użytkowników takich portali jak Facebook czy Instagram kierowane są konkursy i quizy wykorzystujące urządzenia mobilne. Konkursy nie polegają już tylko na przesłaniu dopracowanych fotografii, ale głównie przesłaniu tych zrobionych komórką czy smartfonem. Przykładem jest GE-inspired prowadzone przez General Electric. Użytkownicy na profilu firmy na Instagramie wrzucają zdjęcia związane z GE, a pozostali głosują na najciekawsze fotografie.

Za pośrednictwem urządzeń mobilnych organizowane są również gry geocatchingowe. Wystarczy mieć urządzenie z odbiornikiem GPS (a większość smartfonów je posiada) by szukać ukrytego pojemnika ze „skarbem”. Pozwala to firmom angażować w swoje akcje wiele osób, niekoniecznie ze sobą zaprzyjaźnionych.

Zatem jeśli szukacie pomysłu na rozwój, a wasza firma nie jest jeszcze „mobilna”, to jest właśnie kierunek w którym należy podążać!

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg