Monitoring mediów, jakiego nie znacie. Cz.1 – analizy na start
Monitoring mediów ma bardzo szerokie zastosowanie. Pomaga zebrać informacje ze wszystkich – nawet bardzo niszowych – branż, a w połączeniu z modułem analitycznym IMM generuje analizę ilościową w postaci czytelnych wykresów. Aby jednak zamienić twarde dane w jakościowe wnioski, potrzebna jest skrupulatna praca, której nie zastąpią żadne zautomatyzowane algorytmy.
Przykładem takiej praktyki wykonywanej w Dziale Analiz Instytutu Monitorowania Mediów są raporty przygotowywane jako baza dla rozpoczęcia działalności marki bądź tworzone przed wdrożeniem nowej kampanii czy projektu. Jak zauważa Aleksandra Mleczek, kierownik Działu Analiz w IMM, raportem szczególnie pożytecznym dla nowych biznesów i nowych produktów jest analiza wejścia bądź trendów.
„Badamy media pod kątem aktualnej sytuacji – sprawdzamy, jak wygląda dana branża, jacy są główni gracze, w którym miejscu znajduje się badana marka względem konkurencji. Możemy również wykonać badanie trendów – zweryfikować, jak zmieniał się wizerunek branży, marki czy konkretnego zagadnienia w mediach na przestrzeni czasu, co się zmieniło, jakie są obecne tendencje” – podkreśla Aleksandra Mleczek.
Więcej na ten temat można przeczytać na PRoto