Monitoring mediów w content marketingu

Content marketing – dla wielu osób to praca marzeń: tworzenie ciekawych treści, które będą atrakcyjne dla odbiorców, praktycznie brak ograniczeń co do formy przekazu, kreatywne, pobudzające wyobraźnię zadania. Do tego – szeroki wachlarz narzędzi edycyjnych, logistycznych i analitycznych, które skutecznie będą wspomagać content managera w codziennej pracy.

 

Jednym z takich podstawowych instrumentów każdego specjalisty zajmującego się komunikacją jest monitoring mediów. To proste narzędzie, dzięki któremu content manager będzie na bieżąco z nowymi trendami w branży, opiniami na temat swojej firmy i jej marek oraz – co stanowi punkt wyjścia – dobrze pozna swojego odbiorcę treści, czyli najczęściej obecnego lub potencjalnego klienta.

 

Przy obecnym zaawansowaniu narzędzi do monitoringu content manager uzyska zestaw kluczowych informacji, które pozwolą mu sprawnie zaplanować komunikację, a potem nią zarządzać. Zidentyfikuje miejsca styku z klientem i znajdzie odpowiedź na pytanie, gdzie warto lokować środki (czas i budżet) na promocję.

Wskazówki płynące z monitoringu mediów można wykorzystać bezpośrednio do budowy strategii content marketingowej. Podstawą jest tu możliwość oceny potencjału do komunikacji.

 

Czego dowie się content manager z monitoringu mediów:

 

  • jaka jest skala dyskusji na temat twojej kategorii produktowej: jaki jest potencjał komunikacyjny
  • w których kanałach social media użytkownicy najczęściej poszukują porad, odpowiedzi na pytania związane z zakupem: te miejsca w sieci powinieneś otoczyć największą uwagą przy lokowaniu treść
  • jakie problemy do rozwiązania mają klienci w sieci: ta wiedza pozwoli ci wykorzystać tematy ważne dla klientów
  • jakie są najnowsze trendy: będziesz tworzył content dopasowany do potrzeb i ulubionej estetyki klientów w sieci co jest ważne dla twoich klientów: jakość, cena, dostępność, oryginalność? Zdecydujesz, które atuty twojej marki podkreślić w komunikacji.

 

Jednym słowem, odpowiednio zebrane informacje o klientach pozwolą wykorzystać spojrzenie z ich perspektywy, zrozumieć potrzeby i odpowiedzieć na nie: wiesz już jakiego rodzaju treści kierować i do kogo konkretnie, jakim językiem się posługiwać i do jakich doświadczeń „z życia” klienta się odwołać, aby łatwiej było go zaangażować.

 

Nie tylko dla dużych graczy

Monitoring mediów w content marketingu nie jest domeną zarezerwowaną wyłącznie dla wielkich i znanych. Marka wchodząca dopiero na rynek może określić profil idealnego klienta lub zweryfikować, która grupa konsumentów jest dla niej najważniejsza oraz konkretnie w jakich miejscach szukać z nimi skutecznych punktów styku w mediach klasycznych i społecznościowych.

 

Z kolei sam monitoring social mediów odpowie na pytania o typ klienta i jego zainteresowania np. jakie treści są dla niego z różnych względów ważne. Umożliwia też dotarcie do osób innych niż te, które już pośrednio są content managerowi znane z własnych kanałów, np. oficjalnego profilu w serwisie społecznościowym.

 

Narzędzia do monitoringu mediów pozwolą na szybkie wyselekcjonowanie w sieci osób, które mają największe szanse na wywarcie realnego wpływu na decyzje zakupowe czy zmianę postrzegania marki u innych konsumentów. Tu content manager odnajdzie najbardziej aktywnych i wpływowych liderów opinii z branży – ich treści mogą być dla niego dodatkową inspiracją i wskazówką.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg