
Poznaj indeks mocy publikacji o Twojej marce
Indeks mocy od IMM pokazuje, z jaką siłą dany przekaz o marce, firmie lub danym zagadnieniu potencjalnie oddziałuje na odbiorcę. Wskaźnik zlicza najważniejsze parametry komunikatu mediowego, takie jak: wydźwięk, profil źródła (ogólnoinformacyjny i wskazany samodzielnie), dotarcie, liczbę słów kluczowych, miejsce ich wystąpienia w tekście oraz opiniotwórczość na podstawie rocznego raportu IMM pt. „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”.
Indeks mocy jest wyliczany indywidualnie pod dane hasło, wskazując za pomocą odpowiedniej skali pomiaru 0-10 najbardziej wartościowe treści, gdzie 1 to „potencjał do wzrostu”, a 10 to „silne uderzenie”, czyli strzał w dziesiątkę. Dotyczy każdej zmonitorowanej przez IMM publikacji mediowej.
W estymacji 0-10 uwzględniane są poniższe wskaźniki:
- wydźwięk materiału,
- profil źródła: ogólnoinformacyjny/ekonomiczny, a także indywidualne źródła wg branży lub wskazane samodzielnie jako istotne w komunikacji,
- zasięg*, który jest punktowany w zależności od jego poziomu,
- opiniotwórczość mediów: TOP media na podstawie aktualnej wersji raportu rocznego, a także źródła wskazane samodzielnie,
- ekspozycja marki na podstawie publikacji z mediów prasowych, RTV i internetowych (nie dotyczy SoMe) uwzględniających ekspozycję pożądanej treści w:
- tytule, leadzie lub na pierwszej stronie gazety;
- tytule, leadzie lub stronie głównej portalu (podstron nie dotyczy);
- lub w głównych serwisach informacyjnych radia albo telewizji,
- skala ekspozycji punktowana w zależności od nasycenia słowami kluczowymi monitorowanego materiału.
Wskaźnik obejmuje również najważniejsze serwisy społecznościowe: Facebook, X (Twitter), Instagram, YouTube, LinkedIn.
*Zasięg informuje o liczbie potencjalnych kontaktów z przekazem mediowym. Wskaźnik jest opracowany na podstawie oglądalności i słuchalności programów radiowo-telewizyjnych, czytelnictwa prasy, średniej liczby odsłon materiałów internetowych z uwzględnieniem współczynnika ekspozycji nazw własnych w treści oraz organicznych zasięgów kanałów mediów społecznościowych.
Nowa moc to nowe korzyści
Indeks mocy pozwala jeszcze sprawniej weryfikować efekty np. wysyłki informacji prasowej do mediów. Materiały mediowe oceniane są przez pryzmat klienta, co w praktyce oznacza, że dana publikacja będzie oddziaływała z inną mocą na odbiorcę dla marki X, a z inną dla marki Y. W estymacji są zatem brane pod uwagę elementy strategii komunikacji zewnętrznej danej marki/produktu.
Wskaźnik ułatwia analizę wyników poprzez wyróżnienie tych materiałów, na których należy skupić się w pierwszej kolejności. Ponadto wspomaga badanie przekazów w przekroju mediów i w czasie (w raportach wizerunkowych) z możliwością analiz archiwalnych.
Instrukcja wyświetlenia wskaźnika na liście publikacji w Biuletynie IMM (Platforma)
Po zalogowaniu się do Biuletynu IMM (Platforma) indeks mocy widoczny jest w oknie podglądu na liście publikacji w kolumnie Moc. Kolumnę można odkryć lub ukryć, klikając w MENU — USTAWIENIA WIDOKU — KOLUMNY. W celu ułatwienia codziennej analizy danych rekomendujemy jego bieżące wyświetlanie.
W ustawieniach pod nazwą każdego wskaźnika znajduje się definicja. Aby się z nią zapoznać, wystarczy najechać na nazwę wskaźnika kursorem myszki.
Odpowiedzi na wszelkie pytania chętnie udzielą nasi specjaliści z Działu Obsługi Klienta — skontaktuj się ze swoim Opiekunem lub napisz na: imm@imm.com.pl