Muzyczne przeboje świąteczne w sieci

Świąteczne piosenki – co roku rozpoczynają sezon przygotowań do Świąt. Internauci zakładają się kto pierwszy usłyszy „Last Christmas” w radio. Czasem już na początku listopada (a nawet wcześniej) można usłyszeć tę piosenkę Wham. Mimo, że wiele osób denerwują takie utwory w listopadzie, to w sieci już od początku miesiąca pojawiają się pierwsze wzmianki na ich temat. Opinie są podzielone – cześć internautów cieszy się z pojawienia „Last Christmas”, inni wręcz odwrotnie:

– „Dziś w jednej z komercyjnych stacji radiowych słyszałam znaną wszystkim piosenkę „Last Christmas” do jasnej Anielki, mamy 7-go listopada! Jestem wierząca, lubię święta, ale skoro media nas juz od listopada raczą świątecznymi reklamami i piosenkami, to jak mamy poczuć w odpowiednim czasie tzw „magię świąt” i przeżyć je w należyty sposób??” (wpis z  07.11)

– Wham- Last Christmas <3 I shake up christmas :* (wpis z 05.11)

– Młody słucha Last Christmas i piosenki z reklamy coca-coli 0.0 święta tuż tuż… (wpis z 11.11)

Mimo jednak, że dyskusja o „Last Christmas” zaczyna się już na początku listopada, to skala dyskusji o świątecznych piosenkach nie jest duża. Z badań Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że od 01 do 23.12.2013 roku na temat wybranych 10 anglojęzycznych piosenek, pojawiło się w sieci niecałe 1400 wzmianek. Okazuje się zatem, że mimo iż internauci polecają sobie piosenki na forach, wybierają te, które najbardziej lubią to i tak nie dyskutują o tym tak wiele, jak by się mogło wydawać.

Pośród badanych piosenek najpopularniejsza okazała się „Last Christmas” – prawie 490 publikacji. Kolejno w rankingu miejsca zajęły „Jingle Bells” i „All I want for Christmas” – ponad 200 wzmianek. Kolejne były „Let it snow” oraz „White Christmas” – każde po niecałe 100 publikacji.

Mimo, iż „Last Christmas” była najpopularniejsza to, z wykresu poniżej widać wyraźnie, że po zeszłorocznym wzroście zainteresowania piosenką, jej popularność powoli wraca do poziomu z lat poprzednich.

 

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła („Instytut Monitorowania Mediów” lub „Kompas Social Media”) w artykule oraz oznaczenia źródła przy każdej grafice.

Autor:

Agnieszka Kalbarczyk, Ekspert ds. badań

O raporcie:

Analizę wykonano na podstawie ponad 2600 materiałów internetowych dostarczonych przez Instytut Monitorowania Mediów. Badano frazy, w których pojawiły się nazwy wybranych piosenek anglojęzycznych oraz słowo piosenka. Raport obejmuje materiały od 1 do 23 grudnia 2013 r. oraz w kontekście „Last Christmas” od 01.11-23.12.2013, 01.12-23.12.2012, 01.12-23.12.2011, 01.12-23.12.2010. Piosenki do badania zostały subiektywnie wybrane przez autora opracowania.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg