Nagroda Nobla dla Olgi Tokarczuk. Tydzień później – podsumowanie reakcji w internecie

W czwartek, 10 października Polskę obiegła wiadomość o przyznaniu Oldze Tokarczuk Nagrody Nobla w dziedzinie literatury. Wzmianki o autorce „Ksiąg Jakubowych” w ciągu pierwszej doby od chwili ogłoszenia laureatów pojawiły się w polskim Internecie ponad 35,8 tys. razy – to wyjątkowy wynik. Sprawdziliśmy, jak zmieniły się liczby związane z internetową popularnością tego tematu w kilka kolejnych dni.

 

Od 10 do 16 października w internecie i mediach społecznościowych pojawiło się 73,4 tys. wzmianek na temat nowej noblistki. Dotarcie wygenerowanych w ciągu tygodnia publikacji wyniosło 233,8 mln. Co to oznacza? To tak, jakby każdy mieszkaniec Polski zapoznał się z informacjami o nagrodzie dla Olgi Tokarczuk aż sześciokrotnie!

 

Łączny ekwiwalent reklamowy wpisów poświęconych pisarce wyniósł 39,2 mln zł. Najwięcej materiałów wygenerowali użytkownicy Twittera – 46,7 tys. Na Facebooku odnotowaliśmy 17,2 tys. publikacji, a na Instagramie prawie 1,5 tys. W social mediach ogromną rolę odgrywają interakcje, a tych nie brakowało – jest ich obecnie ponad 9,4 mln (ponad 1,2 mln polubień, 66,3 tys. komentarzy i 8,1 mln udostępnień).

 

Wraz z upływem czasu mijającego od dnia ogłoszenia Olgi Tokarczuk laureatką tegorocznej literackiej nagrody Nobla, ilość pojawiających się w internecie publikacji spada. Rozkład liczby wzmianek na temat pisarki przedstawia poniższy wykres. 10.10.2019 to prawie 31 tys., a blisko tydzień później około 2 tys. materiałów dziennie.

Jedna z najbardziej uznanych polskich pisarek współczesnych

 

Laureatka Literackiego Nobla debiutowała w 1993 toku, wydając książkę „Podróż ludzi Księgi”, jednak prawdziwą popularność zdobyła dzięki swojej trzeciej powieści zatytułowanej „Prawiek i inne czasy” z 1996 roku. Za tę książkę Olga Tokarczuk otrzymała pierwszą z pięciu nagród Nike Czytelników, Paszport „Polityki” oraz nagrodę Fundacji im. Kościelskich. Kolejne uznane pozycje w dorobku Tokarczuk to m.in. „Dom dzienny, dom nocny”, „Prowadź swój pług przez kości umarłych”, „Bieguni” czy „Księgi Jakubowe”. Jej prace zostały ciepło przyjęte również przez zagranicznych czytelników, czego wyrazem jest przyznanie Międzynarodowej Nagrody Bookera w 2018 roku za powieść „Bieguni”.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg