Najbardziej opiniotwórcze media lutego: polityka – potem długo, długo nic

Prasa
Media najczęściej cytowały Gazetę Wyborczą. Na drugim miejscu znalazła się Rzeczpospolita, na trzecim Dziennik Gazeta Prawna.
Pierwsze miejsce Gazeta Wyborcza zawdzięcza informacjom na tematy związane z polską sceną polityczną. Na odległym drugim miejscu najczęściej poruszanych tematów pojawiły się sprawy Kościoła, na trzecim – sprawy społeczne.

Rzeczpospolita  najczęściej cytowana była w kontekście zdarzeń z polskiej sceny politycznej oraz publikowanych przez gazetę rankingów – między innymi rankingu szkół wyższych czy polskich marek, ale też sondaży dotyczących poparcia dla partii politycznych.
Wiodącym tematem powołań na publikacje Dziennika Gazety Prawnej było ustawodawstwo i prawo oraz wyniki rankingów i sondaży przeprowadzonych na zlecenie gazety – na przykład rankingu polskich samorządów.
 

Wśród najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników czołówkę stanowią: Wprost, Newsweek i Polityka. Z kolei miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media był Forbes.


 

Telewizja
Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24. Na drugiej pozycji znalazły się cytowania TVN, na trzeciej TVPinfo. Stacja TVN24 najczęściej cytowana była w kontekście zdarzeń politycznych – szczególnie w kontekście potencjalnej przyszłości konserwatywnego odłamu Platformy Obywatelskiej. Stacja zyskała też sporą popularność wywiadem z Władysławem Serafinem na temat jego spotkania z drogówką.
 
Radio
Spośród rozgłośni radiowych tradycyjnie już najczęściej powoływano się na doniesienia RMF FM, na drugim miejscu znalazło się Radio ZET, na trzecim TOK FM – wszystkie te rozgłośnie cytowane były w związku z wydarzeniami politycznymi.



Portale internetowe
Najczęściej cytowanym w styczniu portalem internetowym była gazeta.pl, za nią zaś uplasował się onet.pl
i sportowefakty.pl. Gazeta.pl była interesującym źródłem informacji dla innych mediów głównie w związku
z publikacją artykułów dotyczących polityki.

 

Media ekonomiczne

Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był Puls Biznesu. Najczęściej cytowanym portalem został money.pl, a telewizją – TVN CNBC.

Media regionalne
W lutym po raz kolejny bezkonkurencyjnym pod względem liczby cytowań medium regionalnym był Dziennik Polski. Na gazetę powoływano się najczęściej w kontekście spraw społecznych. Kolejne miejsca zajęły Radio Kraków oraz Radio Gdańsk i Polska Głos Wielkopolski.


 

 

Najczęściej cytowane tytuły prasowe z danego województwa (Tab. 1)

Województwo

Medium

Liczba cytatów

małopolskie

Dziennik Polski

48

wielkopolskie

Polska Głos Wielkopolski

11

dolnośląskie

Polska Gazeta Wrocławska

7

pomorskie

Polska Dziennik Bałtycki

7

śląskie

Polska Dziennik Zachodni

7

łódzkie

Express Ilustrowany, Polska Dziennik Łódzki

6

lubelskie

Dziennik Wschodni

4

opolskie

Nowa Trybuna Opolska

3

podlaskie

Echo Katolickie

3

kujawsko-pomorskie

Czas Chełmna

2

mazowieckie

Życie Siedleckie

2

świętokrzyskie

Echo Dnia

2

zachodniopomorskie

Głos Koszaliński, Głos Szczeciński

2

warmińsko-mazurskie

podkarpackie

lubuskie

 

Najczęściej cytowane rozgłośnie radiowe i telewizyjne z danego województwa (Tab. 2)

Województwo

Medium

Liczba cytatów

małopolskie

Radio Kraków

15

pomorskie

Radio Gdańsk

11

zachodniopomorskie

Radio Szczecin

7

mazowieckie

Radio RDC

6

wielkopolskie

Radio Merkury

5

śląskie

Radio Katowice

4

warmińsko-mazurskie

Radio Olsztyn

3

dolnośląskie

Radio Wrocław

2

kujawsko-pomorskie

TVP Bydgoszcz

2

lubuskie

Radio Zielona Góra

2

podlaskie

Radio Białystok

2

lubelskie

Radio Lublin

1

łódzkie

Radio Łódź

1

opolskie

Radio Opole

1

świętokrzyskie

NTV Kielce

1

podkarpackie

 

Tematyka
Najczęściej cytowane informacje dotyczyły polskiej polityki. Na odległym drugim miejscu znalazły się powołania dotyczące sportu, na trzecim kwestie ekonomiczne.


 

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła ("Instytut Monitorowania Mediów”) w artykule oraz przy każdej grafice.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg