Najbardziej opiniotwórcze media marca 2012 – sprawa tajnych więzień CIA i podwyższony wiek emerytalny

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła ("Instytut Monitorowania Mediów”) w artykule oraz przy każdej grafice.

 

Szczegóły marcowego raportu:

Tematyka
W marcu media cytowały inne media głównie w kontekście polityki polskiej oraz ekonomii i gospodarki. Wśród indywidualnych tematów wywołujących najszerszą dyskusję w mediach znalazły się: kwestia podwyższenia wieku emerytalnego, sprawa tajnych więzień CIA w Polsce, katastrofa kolejowa pod Szczekocinami i informacje związane z likwidacją Funduszu Kościelnego. W porównaniu z lutym zdecydowanie mniej miejsca poświęcono sprawie Madzi z Sosnowca oraz katastrofie pod Smoleńskiem.
 
Prasa
Media najczęściej cytowały Gazetę Wyborczą i Rzeczpospolitą. Na kolejnym miejscu wśród najbardziej opiniotwórczych tytułów znalazł się Dziennik Gazeta Prawna.
Gazetę Wyborczą cytowano głównie powołując się na doniesienia w sprawie tajnych więzień CIA w Polsce. Gazeta jako pierwsza poinformowała, że prokuratura postawiła byłemu szefowi Agencji Wywiadu Zbigniewowi Siemiątkowskiemu zarzuty w sprawie domniemanych tajnych więzień CIA, które miały działać na terenie Polski za czasów rządów Leszka Millera.


Najczęściej cytowane tygodniki to: Wprost, Uważam Rze i Newsweek. Miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media był Forbes.
 
Telewizja
Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24. Na drugiej pozycji znalazły się cytowania TVN, na trzeciej TVP2. Za TVN24 najczęściej podawano doniesienia w sprawie katastrofy kolejowej pod Szczekocinami.
 
Radio
Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na doniesienia stacji RMF FM. Na rozgłośnię powoływano się głównie w sprawie katastrofy kolejowej pod Szczekocinami oraz kwestii podwyższenia wieku emerytalnego. Na drugim miejscu wśród najczęściej cytowanych rozgłośni radiowych uplasowało się Radio ZET, a na trzecim – TOK FM.

Portale internetowe
W marcu na pierwszym miejscu wśród najbardziej opiniotwórczych portali internetowych znalazły się onet.pl i tvn24.pl. Inne media za onet.pl przytaczały najczęściej fragmenty wywiadu z arcybiskupem Michalikiem, w którym poruszana była m.in. kwestia likwidacji Funduszu Kościelnego. Na tvn24.pl powoływano się głównie w związku z katastrofą kolejową pod Szczekocinami. Drugie miejsce w zestawieniu zajęła  gazeta.pl, za nią: money.pl.

Media ekonomiczne
Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był Puls Biznesu, portalem biznesowym money.pl, telewizją – TVN CNBC a rozgłośnią radiową – Radio PiN.
 
Media regionalne
W marcu najczęściej cytowanym medium regionalnym było Radio Opole. Na rozgłośnię powoływano się przytaczając kontrowersyjną wypowiedź szefa NSZZ opolskich policjantów na temat kobiet pracujących w policji. Najwięcej cytowań Radia Opole wyemitowała telewizja TVN24.
Na drugim miejscu wśród najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych sklasyfikowany został Dziennik Polski.
 

 

Najczęściej cytowane tytuły prasowe z danego województwa (Tab. 1)

Województwo

Medium

Liczba cytatów

małopolskie

Dziennik Polski

15

pomorskie

Polska Dziennik Bałtycki

10

wielkopolskie

Polska Głos Wielkopolski

9

śląskie

Polska Dziennik Zachodni

8

mazowieckie

Życie Warszawy

6

świętokrzyskie

Echo Dnia

4

dolnośląskie

Polska Gazeta Wrocławska

3

łódzkie

Polska Dziennik Łódzki

3

kujawsko-pomorskie

Gazeta Pomorska

2

lubelskie

Polska Kurier Lubelski

2

podlaskie

Echo Katolickie

2

zachodniopomorskie

Głos Szczeciński

2

opolskie

Nowiny Nyskie

1

lubuskie

podkarpackie

warmińsko-mazurskie

 

 

Najczęściej cytowane rozgłośnie radiowe i telewizyjne z danego województwa (Tab. 2)

Województwo

Medium

Liczba cytatów

opolskie

Radio Opole

26

pomorskie

Radio Gdańsk

10

zachodniopomorskie

Radio Szczecin

5

dolnośląskie

Radio Wrocław

4

kujawsko-pomorskie

TVP Bydgoszcz

4

lubelskie

Radio Lublin

4

śląskie

Radio Katowice

4

wielkopolskie

Radio Merkury

4

lubuskie

Radio Zachód

3

małopolskie

Radio Kraków

3

łódzkie

Radio Łódź

1

mazowieckie

Radio Plus Radom / TV Mława

1

podkarpackie

Radio Rzeszów

1

podlaskie

Radio Białystok

1

świętokrzyskie

warmińsko-mazurskie

 

Zobacz cały raport na stronie IMM.
Grafiki pobierzesz poniżej.

Analizę przeprowadzono na podstawie 5 1084 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 – 31 marca 2012 r. Analiza obejmuje całą prasę (ponad 900 tytułów gazet i czasopism) oraz stacje telewizyjne (TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN Turbo, Polsat, TV4, TV Biznes, TVN CNBC Biznes) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1,  PR3, Radio PiN, RMF FM, Radio ZET, TOK FM, Radio Euro, Radio Maryja, RDC).

Instytut Monitorowania Mediów prowadzi badanie nieprzerwanie od września 2003 r. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” dostarcza informacji na temat liczby cytatów z mediów ukazujących się w innych mediach, z wyłączeniem agencji informacyjnych. Ma to bezpośredni wpływ na zwiększenie wiarygodności i opiniotwórczości danego medium, a tym samym może przekładać się na wzrost jego czytelnictwa, oglądalności lub słuchalności. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” jest często wykorzystywany przez media, m.in. w opisach ich osiągnięć i sukcesów oraz w analizach czytelnictwa i sprzedaży.

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 900 tytułów prasowych, 36 stacji telewizyjnych, 67 stacji radiowych oraz polskie zasoby Internetu. Od 1 lutego 2010 monitoruje social media w tym: Facebook, Twitter, Blip, Goldenline.
W czerwcu 2011 roku Instytut Monitorowania Mediów uruchomił nową usługę połączoną ze internetową stroną informacyjną: Kompas Social Media – audyt działań PR w mediach społecznościowych.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg