Najbardziej opiniotwórcze media stycznia: miesiąc polityki i rankingów

Tematyka

Najczęściej cytowane informacje dotyczyły polskiej polityki. Na drugim miejscu znalazły się powołania na wyniki rankingów i sondaży opublikowanych przez różne media, na trzecim kwestie ekonomiczne.


Prasa

Media najczęściej cytowały Rzeczpospolitą. Na drugim miejscu znalazła się Gazeta Wyborcza, na trzecim Dziennik Gazeta Prawna.

Pierwsze miejsce Rzeczpospolita zawdzięcza rankingowi szkół ponadgimnazjalnych, tworzonemu we współpracy z miesięcznikiem Perspektywy. Kolejnymi tematami powołań na doniesienia Rzeczpospolitej była polityka polska oraz ekonomia i finanse. Przyszłość PSL i ewentualna „współpraca” tej partii z Radiem Maryja oraz dymisja Krzysztofa Bondaryka pojawiły się w czołówce politycznych powołań na Rzeczpospolitą.

Gazeta Wyborcza najczęściej cytowana była w kontekście zdarzeń z polskiej sceny politycznej, szczególnie na temat Aleksandra Kwaśniewskiego – zarówno w związku z jego funkcją doradcy prezydenta Kazachstanu, jak i współpracy z Janem Kulczykiem.

Wiodącym tematem powołań na publikacje Dziennika Gazety Prawnej były autostrady, drogi i transport – a konkretnie fotoradary i działalność Inspekcji Transportu Drogowego.

Wśród najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników znalazły się: Wprost, Newsweek i Polityka. Z kolei miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media były Perspektywy, które w styczniu we współpracy z Rzeczpospolitą opracowały ranking szkół ponadgimnazjalnych.

Telewizja

Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24. Na drugiej pozycji znalazły się cytowania TVN, na trzeciej TVP 1. Stacja TVN24 najczęściej cytowana była w kontekście zdarzeń politycznych. Drugim najczęściej poruszanym wątkiem była działalność policji i przestępstwa.

Radio

Spośród rozgłośni radiowych tradycyjnie już najczęściej powoływano się na doniesienia RMF FM – głównie z zakresu polityki polskiej i działań służb specjalnych. Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET – tu również dominującym tematem była polityka polska. Na trzecim miejscu najczęściej cytowanych radiostacji uplasowało się PR3 – interesujące dla innych mediów były informacje dotyczące katastrofy smoleńskiej. 

Portale internetowe

Najczęściej cytowanym w styczniu portalem internetowym była gazeta.pl, za nią zaś uplasował się dziennik.pl i onet.pl. Gazeta.pl była interesującym źródłem informacji dla innych mediów głównie w związku z publikacją artykułów dotyczących spraw lokalnych.

Media ekonomiczne

Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był Puls Biznesu. Najczęściej cytowanym portalem został money.pl, a telewizją – TVN CNBC.

Media regionalne

W styczniu po raz kolejny najczęściej cytowanym medium regionalnym był Dziennik Polski. Na gazetę powoływano się najczęściej w kontekście funkcjonowania służby zdrowia. Kolejne miejsca zajęły stacje Radio Merkury i Radio Kraków.


 

 

 

               Najczęściej cytowane tytuły prasowe z danego województwa (Tab. 1)

 

 

Województwo

Medium

Liczba cytatów

małopolskie

Dziennik Polski

47

łódzkie

Polska Dziennik Łódzki

12

śląskie

Polska Dziennik Zachodni

12

dolnośląskie

Polska Gazeta Wrocławska

9

wielkopolskie

Polska Głos Wielkopolski

8

lubelskie

Dziennik Wschodni

7

pomorskie

Polska Dziennik Bałtycki

6

kujawsko-pomorskie

Gazeta Pomorska

2

mazowieckie

Życie Siedleckie

2

podlaskie

Echo Katolickie

2

świętokrzyskie

Gazeta Ostrowiecka

2

warmińsko-mazurskie

Gazeta Olsztyńska

1

podkarpackie

Gazeta Wyborcza Rzeszów

                             1

opolskie

lubuskie

zachodniopomorskie

 

Najczęściej cytowane rozgłośnie radiowe i telewizyjne z danego województwa (Tab. 2)

Województwo

Medium

Liczba cytatów

małopolskie

Radio Kraków

14

wielkopolskie

Radio Merkury

13

zachodniopomorskie

Radio Szczecin

11

pomorskie

Radio Gdańsk

7

lubelskie

Radio Lublin

5

podkarpackie

Radio Rzeszów

5

lubuskie

Radio Zielona Góra

4

mazowieckie

Mazowiecka TV

4

warmińsko-mazurskie

Radio Olsztyn

4

dolnośląskie

Radio Wrocław

2

łódzkie

Radio Łódź

1

śląskie

TVP Katowice, TVS, Wiadomości Świdnickie

1

kujawsko-pomorskie

podlaskie

świętokrzyskie

opolskie

 

 

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła ("Instytut Monitorowania Mediów”) w artykule oraz przy każdej grafice.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg