Najbardziej opiniotwórcze media w czerwcu 2006 roku

Czerwcową analizę przeprowadzono na podstawie 5459 materiałów prasowych, programów radiowych i telewizyjnych. Pojawiło się w nich 6735 odniesień do informacji podawanych na łamach innych mediów – 2658 w prasie, 2624 w telewizji i 1453 w radiu.

W czerwcowym zestawieniu pierwsze miejsce zajęła Rzeczpospolita z 1248 powołaniami. Gazeta awansowała z trzeciego miejsca w maju i powróciła tym samym na szczyt rankingu po czterech miesiącach przerwy. Rzeczpospolitą cytowano najczęściej w przeglądach prasy, a także w kontekście spraw związanych z PZU oraz dymisją ministra A. Urbańskiego. Drugie miejsce zajęła Gazeta Wyborcza, lider majowego zestawienia. Coraz częściej media cytują Dziennik, który z 794 powołaniami zajmuje w czerwcu trzecie miejsce. Życie Warszawy, po niespodziewanym majowym awansie na drugą pozycję, w obecnym zestawieniu uplasowało się na czwartym miejscu.
W rankingu mediów najczęściej cytowanych poza przeglądami prasy również zwyciężyła Rzeczpospolita.

Radio ZET, drugi miesiąc z rzędu, jest na pierwszym miejscu zestawienia wśród stacji radiowych. Na tę rozgłośnię powoływano się najczęściej w kontekście spraw związanych z PZU. Pozycję vice-lidera utrzymał PR3. W czołówce najczęściej cytowanych stacji telewizyjnych pierwsze miejsce obronił TVN, którego goni TVN24. Onet.pl po raz kolejny utrzymał pierwszą pozycję w zestawieniu portali internetowych, za nim uplasowały się portale Interia.pl i Wp.pl.

W czerwcu media interesowały się przede wszystkim tematem spraw związanych z PZU, czyli powołaniem J. Netzla na stanowisko prezesa oraz prywatyzacją spółki. Szczególnie ważne okazały się również informacje o lustracji Z. Gilowskiej i doniesienia o dymisji A. Urbańskiego. W dużej mierze powołaniom w tym kontekście Rzeczpospolita zawdzięcza zwycięstwo w zestawieniu.
Najczęstszym tematem powołań były tradycyjnie wzmianki w przeglądach mediów oraz polityka polska.

Wprost utrzymał pozycję lidera i był najczęściej cytowanym tygodnikiem ogólnopolskim. Na drugim miejscu pozostał Newsweek, za nim – Polityka. Wśród tabloidów nadal prowadzi Fakt, wygrywając z Super Expressem.
W czerwcu 85% powołań dotyczyło mediów ogólnopolskich, a pozostałe 15% – lokalnych. Najwięcej cytatów z mediów lokalnych pochodziło z województwa mazowieckiego, gdzie liderem po raz kolejny zostało Życie Warszawy z 537 cytowaniami.

W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, których autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest ok. 700 tytułów prasowych, stacje telewizyjne oraz wybrane programy rozgłośni radiowych. Raport czerwcowy w wersji podstawowej jest dostępny na stronie Instytutu Monitorowania Mediów: http://www.instytut.com.pl/raporty.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg