Najbardziej opiniotwórcze media w czerwcu 2007 r.

Od 1 do 30 czerwca na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 7117 przekazów mediowych. Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 8827 razy (4373 razy w prasie, 2969 w telewizji i 1485 w radiu).

Na pierwszych pięciu lokatach nie nastąpiły zmiany w stosunku do zestawienia z poprzedniego miesiąca. Ponownie zwyciężyła Rzeczpospolita, która była cytowana 1404 razy. Drugie miejsce zajęła Gazeta Wyborcza, na którą inne media powoływały się 1266 razy. Trzecia pozycja należy do Dziennika (1127 powołań).

Rzeczpospolitą cytowano głównie w kontekście rankingów i sondaży, polityki polskiej oraz ustawodawstwa i prawa. Tradycyjnie tuż za podium znalazł się tygodnik Wprost. Zaskoczeniem jest natomiast szóste miejsce Faktu. Fakt wyprzedził Newsweek i zdetronizował lidera wśród tabloidów – Super Express. Swą wysoką liczbę cytowań Fakt zawdzięcza jednak fałszywej publikacji dotyczącej rzekomego podżegania do samobójstwa sióstr betanek w klasztorze w Kazimierzu Dolnym.

Warto zwrócić uwagę na obecność w rankingu aż trzech stacji radiowych: RMF FM, Radia ZET i PR1. Radio ZET swój powrót do zestawienia zawdzięcza szeroko cytowanej wypowiedzi Marka Starybrata skierowanej do Romana Giertycha. Niekwestionowanym liderem wśród stacji telewizyjnych jest TVN24 (272 powołania, najczęściej w kontekście polityki polskiej). Kolejna w zestawieniu stacja TVN była cytowana czterokrotnie rzadziej (68).

W czerwcu media najczęściej przywoływały artykuł z Gazety Wyborczej „Jak w rodzinie kasa ginie” o nieprawidłowościach finansowych w Lidze Polskich Rodzin, którego autorami byli Piotr Głuchowski, Marcin Kącki, Marcin Kowalski i Wojciech Szacki.

Najczęściej cytowanym dziennikiem biznesowo-ekonomicznym została, podobnie jak w ośmiu ostatnich miesiącach, Gazeta Prawna (242 powołania, 9. miejsce). Pierwszą piętnastkę zamyka jedyny w zestawieniu portal internetowy – Onet.pl.

W badanym okresie wiodącymi tematami powołań były: ujawnienie tzw. listy Kurtyki (listy współpracowników Służby Bezpieczeństwa przygotowanej przez IPN); szczegóły dotyczące szczytu w Brukseli, afera dotycząca nieprawidłowości finansowych w Lidze Polskich Rodzin, rosnąca fala strajków w służbie zdrowia, kontrowersje dotyczące wypowiedzi o. Rydzyka oraz Marka Starybrata, doniesienia dotyczące rzekomych samobójstw sióstr betanek, przygotowania Polski do budowy tarczy antyrakietowej, wizyta G. Busha w Polsce, ujawnienie przez Lecha Wałęsę teczek prowadzonych przez SB, przygotowania polski do Euro 2012 oraz powiązania Andrzeja Leppera z ukraińskim popem Mikołajem Hinajłą.

Najwięcej cytatów z mediów regionalnych pochodziło z województwa mazowieckiego, w którym liderem pozostaje Życie Warszawy (piąta pozycja w rankingu z wynikiem 392 powołania). 92 proc. powołań dotyczyło mediów ogólnopolskich, a pozostałe 8 proc. – regionalnych i lokalnych.

W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, których autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest ok. 800 tytułów prasowych, stacje telewizyjne oraz wybrane programy rozgłośni radiowych.

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje około 800 tytułów prasowych, stacje telewizyjne i radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 80 firm monitorujących media z kilkudziesięciu krajów. Od 2002 r. Instytut Monitorowania Mediów wspiera działalność Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg