Najbardziej opiniotwórcze media w grudniu 2011 roku

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła ("Instytut Monitorowania Mediów”) w artykule oraz przy każdej grafice.

Szczegóły grudniowego raportu:

Tematyka
Media cytowały inne media głównie w kontekście polityki polskiej oraz informacji ekonomicznych. W ścisłym kręgu zainteresowań mediów były również: kryzys w strefie euro oraz 30. rocznica wprowadzenia stanu wojennego w Polsce.
 
Prasa
Rzeczpospolitą oraz Gazetę Wyborczą cytowano głównie powołując się na informacje dotyczące polityki polskiej, ekonomii, rynku i finansów oraz informując o wynikach rankingów i sondaży przeprowadzonych przez te dzienniki.
 

Najczęściej cytowane tygodniki to: Wprost, Newsweek i Polityka. Tuż za nimi Gazeta Polska
 

Miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media w grudniu był Forbes.

 
Telewizja
Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24. Na drugiej pozycji znalazły się cytowania TVN, na trzeciej TVPInfo. Za TVN24 najczęściej podawano doniesienia w sprawie korupcji w PZPN. Powołania na TVN to głównie doniesienia w sprawie śmierci Violetty Villas. TVPInfo pojawiało się z kolei w innych mediach głównie za sprawą wypowiedzi Jana Pospieszalskiego na temat prof. Bronisława Geremka.
 
Radio
Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na doniesienia stacji RMF FM. Na rozgłośnię powoływano się głównie w kontekście informacji o kryzysie w strefie euro, oraz korupcji w PKN Orlen. Na drugim miejscu najczęściej cytowanych rozgłośni radiowych uplasowało się Radio ZET dzięki informacjom na temat 30. rocznicy stanu wojennego. Na trzecim miejscu – TOK FM i polityka polska.


 
Portale internetowe
W grudniu aż dwa portale internetowe (money.pl oraz tvn24.pl) znalazły się w TOP15 najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce. Za money.pl przywoływano m.in. dane portalu na temat potencjalnych zysków z organizowania w Polsce EURO 2012 oraz wyliczenia i prognozy portalu na temat sytuacji na rynku nieruchomości. Z kolei za tvn24.pl podawano informacje na temat wydatków przedświątecznych Polaków. Często komentowanym newsem tvn.24.pl była też kwestia nagrań znalezionych w domu Olewników. Włodzimierz Olewnik zarejestrował swoje rozmowy m.in. z byłymi ministrami sprawiedliwości.
 
Media ekonomiczne
Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był Puls Biznesu, portalem biznesowym money.pl, telewizją – TVN CNBC a rozgłośnią radiową – Radio PiN.
 

Media regionalne
W grudniu najczęściej cytowanym medium regionalnym był Dziennik Polski, strącając na drugie miejsce głównego rywala – Życie Warszawy. Na Dziennik Polski powoływano się w wielu kontekstach. Gazeta z Małopolski była źródłem informacji na temat powstania pierwszej szkoły podstawowej im. Lecha i Marii Kaczyńskich, doniesień o schwytaniu oszusta bankowego, ostrzeżeń przed złodziejami przebranymi za księży a nawet opinii o grach komputerowych.  Na trzecim miejscu znalazła się Polska Gazeta Wrocławska, za którą inne media przytaczały doniesienia w sprawie śmierci Violetty Villas.
 
                           Najczęściej cytowane tytuły prasowe z danego województwa (Tab. 1)

 

Województwo

Medium

Liczba cytatów

małopolskie

Dziennik Polski

30

dolnośląskie

Polska Gazeta Wrocławska

15

mazowieckie

Życie Warszawy

15

wielkopolskie

Polska Głos Wielkopolski

10

kujawsko-pomorskie

Gazeta Pomorska

9

zachodniopomorskie

Głos Szczeciński

9

lubelskie

Dziennik Wschodni

7

świętokrzyskie

Echo Dnia

6

łódzkie

Express Ilustrowany

4

pomorskie

Polska Dziennik Bałtycki

2

opolskie

Nowa Trybuna Opolska

1

podkarpackie

Nowiny/ Super Nowości

1

podlaskie

Echo Katolickie

1

śląskie

Polska Dziennik Zachodni

1

lubuskie

warmińsko-mazurskie

               

               Najczęściej cytowane rozgłośnie z danego województwa (Tab. 1)

 

Województwo

Medium

Liczba cytatów

świętokrzyskie

Radio Kielce

13

zachodniopomorskie

Radio Szczecin

9

wielkopolskie

Radio Merkury

4

mazowieckie

Radio dla Ciebie

3

kujawsko-pomorskie

Radio Gra

2

lubuskie

Radio Zachód

2

małopolskie

Radio Kraków/ TVP Kraków

2

dolnośląskie

Radio  Wrocław/ Telewizja Wrocław

1

lubelskie

Radio Lublin

1

łódzkie

TVP Łódź/ Radio Łódź

1

podlaskie

Radio Białystok

1

pomorskie

Radio Gdańsk

1

opolskie

podkarpackie

śląskie

warmińsko-mazurskie

 

 

Zobacz cały raport na stronie IMM.
Grafiki pobierzesz poniżej.

Badanie przeprowadzono na podstawie 4 254 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 – 31 grudnia 2011 r. Analiza obejmuje całą prasę (ponad 900 tytułów gazet i czasopism) oraz stacje telewizyjne (TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN Turbo, Polsat, TV4, TV Biznes, TVN CNBC Biznes) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1,  PR3, Radio PiN, RMF FM, Radio ZET, TOK FM, Radio Euro, Radio Maryja, RDC).

Instytut Monitorowania Mediów prowadzi badanie nieprzerwanie od września 2003 r. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” dostarcza informacji na temat liczby cytatów z mediów ukazujących się w innych mediach, z wyłączeniem agencji informacyjnych. Ma to bezpośredni wpływ na zwiększenie wiarygodności i opiniotwórczości danego medium, a tym samym może przekładać się na wzrost jego czytelnictwa, oglądalności lub słuchalności. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” jest często wykorzystywany przez media, m.in. w opisach ich osiągnięć i sukcesów oraz w analizach czytelnictwa i sprzedaży.

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 900 tytułów prasowych, 36 stacji telewizyjnych, 67 stacji radiowych oraz polskie zasoby Internetu. Od 1 lutego 2010 monitoruje social media w tym: Facebook, Twitter, Blip, Goldenline.
W czerwcu 2011 roku Instytut Monitorowania Mediów uruchomił nową usługę połączoną ze internetową stroną informacyjną: Kompas Social Media – audyt działań PR w mediach społecznościowych.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg