Najbardziej opiniotwórcze media w kwietniu 2006 roku

W kwietniu analizę przeprowadzono na podstawie 4530 wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych z okresu 1-30 kwietnia 2006 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 5654 razy (2185 razy w prasie, 2222 w telewizji i 1247 w radiu). Kwietniowym liderem została Gazeta Wyborcza, która już trzeci miesiąc z rzędu zajmuje pierwszą pozycję w rankingu cytowań. W kwietniu Gazeta była cytowana 1258 razy, dzięki czemu wyprzedziła Rzeczpospolitą różnicą ponad 300 publikacji. Wysoką pozycję Wyborczej zapewniły m.in. powołania w kontekście przeglądów prasy, polityki polskiej, rankingów i sondaży, ekonomii i afery związanej ze zbiórką Radia Maryja na Stocznię Gdańską (zainwestowanie na giełdzie świadectw udziałowych NFI, przekazanych przez słuchaczy RM na ratowanie Stoczni Gdańskiej i utrata tych środków). 

Na czwartej pozycji znalazł się debiutujący w rankingu Dziennik (348 materiałów). Nowa gazeta zajęła wysokie miejsce w rankingu pomimo tego, że ukazywała się dopiero od 18 kwietnia. Dziennik zawdzięcza swoją pozycję m.in. szeroko opisywanej aferze związanej z Pawłem Piskorskim. W rankingu mediów najczęściej cytowanych poza przeglądami prasy również zwyciężyła Gazeta Wyborcza.

Radio Maryja awansowało na pierwsze miejsce wśród stacji radiowych, wyprzedzając Radio ZET 36 publikacjami. Cytaty z programów toruńskiej rozgłości pojawiały się najczęściej w materiałach komentujących kontrowersyjny felieton Stanisława Michalkiewicza oskarżany o antysemityzm, a także w kontekście polityki polskiej. W czołówce najczęściej cytowanych stacji telewizyjnych znów nastąpiła zmiana – liderem został TVN24, detronizując TVN. Trzecie miejsce wśród stacji telewizyjnych należy do TVP1. Natomiast wśród portali internetowych zwyciężył Onet.pl, za którym uplasował się portal Gazeta.pl. Żadna ze stacji telewizyjnych ani żaden portal interentowy nie znalazł się jednak w pierwszej piętnastce zestawienia.

W kwietniu media podejmowały m.in. następujące tematy: zbiórka Radia Maryja i zakup świadectw NFI, felieton S. Michalkiewicza wyemitowany w Radiu Maryja, kontrowersje wokół działań Samoobrony (np. nielegalne finansowanie, niejasne okoliczności powstania) oraz afera związana z Pawłem Piskorskim. Najczęstszym tematem powołań były wzmianki w przeglądach mediów oraz polityka polska.

Newsweek po raz kolejny został najczęściej cytowanym tygodnikiem ogólnopolskim. Na drugim miejscu – ex aequo – znajdują się Wprost i Polityka. Wśród tabloidów prowadzi Fakt, wygrywając z Super Expressem różnicą 26 powołań.

85% powołań dotyczyło mediów ogólnopolskich, a pozostałe 15% – lokalnych. Najwięcej cytatów z mediów lokalnych pochodziło z województwa mazowieckiego, gdzie liderem ponownie zostało Życie Warszawy.

W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, których autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest ok. 700 tytułów prasowych, stacje telewizyjne oraz wybrane programy rozgłośni radiowych.

Raport kwietniowy w wersji podstawowej jest dostępny na stronie Instytutu Monitorowania Mediów: http://www.instytut.com.pl/raporty.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg