Najbardziej opiniotwórcze media w lipcu 2006 roku

Lipcową analizę przeprowadzono na podstawie 5309 materiałów prasowych, programów radiowych i telewizyjnych. Pojawiło się w nich 6502 odniesień do informacji podawanych na łamach innych mediów – 2816 w prasie, 2313 w telewizji i 1373 w radiu.

Rzeczpospolita, na której doniesienia dziennikarze powoływali się 1194 razy, pozostała w lipcu najczęściej cytowanym medium. Jej informacje najczęściej były cytowane w przeglądach prasy, a także w kontekście rankingów i sondaży oraz polityki polskiej. Cytowane publikacje dziennika dotyczyły również procesu lustracyjnego Zyty Gilowskiej. 

Gazeta Wyborcza uplasowała się w lipcu na drugiej pozycji w rankingu; cytowano ją o 59 razy rzadziej niż Rzeczpospolitą. Podobnie jak lider lipcowego zestawienia, Wyborcza była najczęściej przywoływana w przeglądach prasy, a także w kontekście polityki polskiej. Dziennik i Życie Warszawy zajęły odpowiednio trzecie i czwarte miejsce, jednak różnica pomiędzy nimi a liderami rankingu jest znaczna – każdy z tytułów był cytowany ponad 500 razy rzadziej.

Wysokie piąte miejsce w rankingu zajęła Trybuna, którą cytowano 198 razy. Pozycję w rankingu poprawił także Super Express – na jego doniesienia powoływano się 182 razy, co pozwoliło gazecie zająć 7 miejsce w rankingu i objąć pozycję lidera w kategorii tabloidów. W rankingu mediów najczęściej cytowanych poza przeglądami prasy również zwyciężyła Rzeczpospolita.

Kolejność najczęściej cytowanych stacji radiowych w rankingu nie uległa zmianie. Radio ZET pozostało na pierwszym miejscu, a PR3 nadal zajmuje drugą pozycję. Drobna zmiana zaszła na szczycie zestawienia najczęściej cytowanych stacji telewizyjnych – na pozycji lidera TVN24 zastąpił TVN. Onet.pl utrzymał pierwszą pozycję w zestawieniu portali internetowych, za nim uplasowała się Interia.pl.

W lipcu media podejmowały tematy m.in. lustracji Zyty Gilowskiej, współpracy księży z SB, afery związanej z publikacją Tageszeitung o prezydencie Lechu Kaczyńskim. Dziennikarze często powoływali się na inne media również w kontekście afer dotyczących działalności PZPN oraz spraw związanych z PZU. Najczęstszym tematem powołań były wzmianki w przeglądach mediów oraz polityka polska.
W lipcu najczęściej cytowanym tygodnikiem ogólnopolskim okazał się Newsweek. Wyprzedził on Wprost i Politykę, która nie znalazła się w pierwszej piętnastce zestawienia.

Najczęściej cytowano media ogólnopolskie – 5512 razy, zaś media lokalne i regionalne – 990. Najwięcej cytatów z mediów lokalnych pochodziło z województwa mazowieckiego, gdzie liderem zostało Życie Warszawy.

W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, których autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest ok. 700 tytułów prasowych, stacje telewizyjne oraz wybrane programy rozgłośni radiowych. Raport lipcowy w wersji podstawowej jest dostępny na stronie Instytutu Monitorowania Mediów: http://www.instytut.com.pl/raporty.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg