Najbardziej opiniotwórcze media w listopadzie 2005 roku

Analiza powstała w oparciu o 4946 listopadowych przekazów z prasy, radia i telewizji, w których odnotowano 6013 odniesień do innych mediów. Najwięcej z nich dotyczyło Gazety Wyborczej, na którą powoływano się 1303 razy. Drugie miejsce nadal należy do Rzeczpospolitej, ale dzienniki dzieli większa niż w październiku różnica cytowań – 237 materiałów. Na trzeciej pozycji pozostaje bez zmian Życie Warszawy (538). W ścisłej czołówce znalazł się Puls Biznesu (245 materiałów), który czwarte miejsce w rankingu w dużej mierze zawdzięcza szeroko komentowanemu wywiadowi z Andrzejem Lepperem na temat polskiej gospodarki i jego wypowiedzi o Leszku Balcerowiczu. Piąte miejsce przypadło Super Expressowi (234), który wyprzedził zajmujący od dwóch miesięcy czwartą lokatę Fakt (174). Super Express był często przywoływany w kontekście przeglądów prasy, domniemanych związków Zbigniewa Wassermana z aferą paliwową oraz polskiej polityki. 

W rankingu mediów najczęściej cytowanych poza przeglądami prasy również zwyciężyła Gazeta Wyborcza.

Radio ZET utrzymało pozycję lidera wśród stacji radiowych, podobnie jak Onet.pl pośród najchętniej cytowanych portali internetowych. W rankingu najczęściej przywoływanych stacji telewizyjnych nastąpiła zmiana na szczycie – pierwsze miejsce zajęła TVP1, na drugie spadł TVN. Zaskoczeniem jest drugie miejsce Radia Maryja wśród najchętniej cytowanych stacji radiowych. To debiut tego radia w pierwszej piętnastce rankingu. Na Radio Maryja powoływano się najczęściej w związku z wypowiedziami polityków, a zwłaszcza członków rządu na antenie stacji.

W listopadzie pojawiły się nowe tematy – odnotowano sześć szerzej opisywanych afer. Są to m.in. sprawa związków Zbigniewa Wassermana z aferą paliwową, sprawa więzień CIA w Polsce oraz fałszywych pieniędzy w sklepach Biedronka. Najczęstszym tematem powołań były tradycyjnie wzmianki w przeglądach prasy – w listopadzie odnotowano ich znaczną liczbę: 2126. 

Mediami, które z największą częstotliwością korzystały z doniesień innych środków masowego przekazu są TVN 24 i TVP3. 83 proc. powołań dotyczyło mediów ogólnopolskich, a pozostałe 17 proc. – lokalnych.

Najwięcej cytatów z mediów lokalnych pochodziło z województwa mazowieckiego, w którym liderem ponownie zostało Życie Warszawy. Wprost zachował pozycję najczęściej cytowanego tygodnika ogólnopolskiego (179 materiałów). Kolejne miejsca zajęły Polityka (119) oraz Newsweek (102). Tygodnik Ozon cytowany był w październiku 39 razy. Dziennik Nowy Dzień zadebiutował w zestawieniu cytowań z 68 powołaniami.

W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, w których ich autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest ok. 500 tytułów prasowych, 8 stacji telewizyjnych oraz wybrane programy 9 rozgłośni radiowych. Cały raport jest dostępny na stronie Instytutu Monitorowania Mediów: http://www.instytut.com.pl/raporty

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg