Najbardziej opiniotwórcze media w lutym 2006 roku

W lutym analizę przeprowadzono na podstawie 4915 przekazów mediowych (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1-28 lutego 2006 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 5900 razy (2567 razy w prasie, 2236 w telewizji i 1097 w radiu). 

Najwięcej powołań dotyczyło Gazety Wyborczej, na którą powoływano się 1357 razy. W ten sposób Wyborcza wyprzedziła Rezczpospolitą różnicą 310 publikacji. Na trzeciej pozycji pozostaje Życie Warszawy (433). Natomiast na czwartej lokacie nastąpiła kolejna zmiana – w lutym znalazł się na niej Puls Biznesu ze 194 materiałami. Na piąte miejsce awansował Fakt.W rankingu mediów najczęściej cytowanych poza przeglądami prasy również zwyciężyła Gazeta Wyborcza.

Wśród stacji radiowych prowadzi Radio ZET, które było powoływane najczęściej w kontekście polityki polskiej i spraw sądowych. Drugie miejsce wśród radiostacji zajął Program 3 Polskiego Radia. Liderem wśród stacji telewizyjnych pozostał TVN24, wiceliderem – TVN. Trzecie miejsce wśród stacji telewizyjnych należy do TV Trwam. 

Zmiany na szczycie nastąpiły w rankingu najczęściej przywoływanych portali internetowych – na pierwsze miejsce powrócił Onet.pl, wyprzedzając portal Interia.pl. Żadna z informacyjnych stron internetowych nie trafiła jednak do pierwszej piętnastki najchętniej cytowanych mediów.

Lutowe cytowania informowały m.in. o: tragedii w Katowicach, gdzie pod zawalonym dachem hali targowej zginęło prawie 70 osób; sprawie rzekomego szukania „kwitów” przez ministra Z. Wassermana oraz innych sprawach z jego udziałem, procesie beatyfikacyjnego Jana Pawła II i lustracji. Najczęstszym tematem powołań były tradycyjnie wzmianki w przeglądach mediów oraz polityka polska.

Na pierwsze miejsce wśród najczęściej cytowanych tygodników ogólnopolskich awansował w lutym tygodnik Newsweek. Drugi jest Wprost, a trzecia Polityka. Wśród tabloidów prowadzi Fakt, wygrywając z Super Expressem różnicą 22 powołań.

85 proc. powołań dotyczyło mediów ogólnopolskich, a pozostałe 15 proc. – lokalnych. Najwięcej cytatów z mediów lokalnych pochodziło z województwa mazowieckiego, gdzie liderem ponownie zostało Życie Warszawy.

W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, których autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest ok. 500 tytułów prasowych, 8 stacji telewizyjnych oraz wybrane programy 9 rozgłośni radiowych. 

Raport styczniowy w wersji podstawowej jest dostępny na stronie Instytutu Monitorowania Mediów: http://www.instytut.com.pl/raporty.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg