Najbardziej opiniotwórcze media w maju 2007 r.

Od 1 do 31 maja na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 7135 przekazów mediowych. Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 8786 razy (3743 razy w prasie, 3307 w telewizji i 1736 w radiu).

W najnowszym rankingu IMM zwycięzcą jest Rzeczpospolita, która była cytowana 1397 razy. Drugie miejsce zajęła Gazeta Wyborcza, na którą inne media powoływały się 1257 razy. Dziennik, po dwóch miesiącach bycia liderem rankingu, spadł na trzecią pozycję z wynikiem 1051 cytatów.

Rzeczpospolitą cytowano głównie w kontekście rankingów i sondaży, nowych faktów dotyczących zabójstwa Marka Papały oraz ekonomii, rynku i finansów. Tuż za podium znalazł się tradycyjnie Wprost – lider wśród tygodników opinii. Pozycje liderów wśród stacji radiowych i telewizyjnych utrzymują odpowiednio – RMF FM i TVN24. Warto zwrócić uwagę na dużą liczbę cytowań PR1 (155), który uzyskał tak wysoką pozycję, dzięki powołaniom na wypowiedzi premiera Jarosława Kaczyńskiego na temat strajków lekarzy i nauczycieli. Stacja ta była również często cytowana w kontekście polityki polskiej oraz ustawy lustracyjnej. Wśród portali internetowych prym wiedzie już tradycyjnie Onet.pl (120). Zaraz za nim uplasował się portal tvn24.pl (87 cytowań). Portal ten zawdzięcza swą pozycję powołaniom dotyczącym finansowania Fundacji Amicus Europae przez ukraińskiego oligarchę.

W górę zestawienia pnie się Nasz Dziennik, który do pierwszej piętnastki powrócił w kwietniu. W najnowszym rankingu wysoką liczbę cytowań (221) gazeta ta zawdzięcza szeroko komentowanym publikacjom dotyczącym przyjęcia łapówki przez Marka Ungiera oraz sprawy tajnych kont w Szwajcarii polityków związanych z SLD.

W maju media najczęściej przywoływały wywiad z premierem Jarosławem Kaczyńskim, przeprowadzony przez dziennikarzy tygodnika Wprost: Dorotę Kanię, Stanisława Jareckiego oraz Marcina Dzierżanowskiego i zatytułowany „Nie mam konta”.

Najczęściej cytowanym dziennikiem biznesowo-ekonomicznym została, podobnie jak w siedmiu ostatnich miesiącach, Gazeta Prawna (264 powołania), dystansując Puls Biznesu o 36 cytatów. Super Express po raz kolejny wyprzedził Fakt.

W badanym okresie wiodącymi tematami powołań były: kontrowersje wokół ustawy lustracyjnej oraz związany z nią wyrok Trybunału Konstytucyjnego, szczegóły dotyczące samobójstwa B. Blidy, ujawnienie nowych faktów związanych z zabójstwem M. Papały, tajne konta polityków związanych z SLD, przyjęcie łapówki przez M. Ungiera, fala strajków lekarzy i nauczycieli, afera z Teletubisiami, źródła finansowania Fundacji Amicus Europae, oskarżenia o współpracę z SB prof. W. Mąciora, a także pisarza R. Kapuścińskiego i L. Rywina, polityka polska w odniesieniu do roli P. Gosiewskiego w obecnej koalicji oraz historia Nigeryjki Janet Johnson.

Najwięcej cytatów z mediów regionalnych pochodziło z województwa mazowieckiego, w którym liderem pozostaje Życie Warszawy (piąta pozycja w rankingu z wynikiem 383 powołania). 91 proc. powołań dotyczyło mediów ogólnopolskich, a pozostałe 9 proc. – regionalnych i lokalnych.

W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, których autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest ok. 800 tytułów prasowych, stacje telewizyjne oraz wybrane programy rozgłośni radiowych.

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje około 800 tytułów prasowych, stacje telewizyjne i radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 80 firm monitorujących media z kilkudziesięciu krajów. Od 2002 r. Instytut Monitorowania Mediów wspiera działalność Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg