Najbardziej opiniotwórcze media w październiku 2005 roku

Analiza powstała w oparciu o 4570 październikowych przekazów z prasy, radia i telewizji, w których odnotowano 5692 odniesienia do innych mediów. Najwięcej z nich dotyczyło Gazety Wyborczej, na którą powoływano się 1089 razy. Drugie miejsce zajęła Rzeczpospolita, którą cytowano 925 razy. Życie Warszawy i Fakt utrzymały trzecią i czwartą pozycję. W ścisłej czołówce znalazł się również tygodnik Wprost. Wśród rozgłośni radiowych najwyżej w rankingu uplasowało się Radio ZET, a wśród stacji telewizyjnych – TVN. Onet.pl utrzymał pozycję lidera wśród najchętniej cytowanych portali internetowych. Jednak materiały internetowe były rzadziej niż w zeszłym miesiącu przywoływane przez dziennikarzy. Dowodem jest brak mediów internetowych w pierwszej piętnastce najchętniej cytowanych mediów. W rankingu mediów najczęściej cytowanych poza przeglądami prasy również zwyciężyła Gazeta Wyborcza.

84 proc. powołań dotyczyło mediów ogólnopolskich, a pozostałe 16 proc. – lokalnych. Najwięcej cytatów z mediów lokalnych pochodziło z województwa mazowieckiego, gdzie liderem ponownie zostało Życie Warszawy.

W październiku można było zaobserwować skupienie uwagi mediów na polityce i wyborach: w kategorii temat cytatu w czołówce znalazły się odniesienia w przeglądach prasy, cytaty dotyczące polskiej polityki oraz przedstawiające rankingi i sondaże. Wśród 1088 powołań poświęconych polityce 481 odnosiło się do wyborów prezydenckich i parlamentarnych. Media rzadziej podejmowały tematy afer – jedyną szerzej opisywaną sprawą była afera związana z fotografowaniem się pielęgniarek z noworodkami w Górnośląskim Centrum Zdrowia Dziecka i Matki w Katowicach.

Rywalizacja pomiędzy Gazetą Wyborczą a Rzeczpospolitą trwa przez cały rok. W ostatnich miesiącach obserwowaliśmy, jak Gazeta zmniejszała dystans dzielący ją do lidera. W październiku Wyborcza zdetronizowała Rzeczpospolitą i wygrała różnicą 164 materiałów. Jednak oba dzienniki zanotowały spadek liczby cytowań. Może być on spowodowany mocną pozycją Faktu, który od dwóch miesięcy utrzymuje się na czwartym miejscu w rankingu, z comiesięcznym przyrostem liczby cytowań.

Mediami, które z największą częstotliwością korzystały z doniesień innych środków masowego przekazu są TVN 24 i TVP3. Wprost okazał się w październiku najczęściej cytowanym tygodnikiem ogólnopolskim – tym razem z bardzo wysoką liczbą cytowań (266). Kolejne miejsca wśród tygodników zajęły Newsweek oraz Polityka. Pierwsze miejsce wśród tabloidów nadal przypada Faktowi, drugie zaś zajmuje Super Express.

W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, w których ich autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest ok. 500 tytułów prasowych, 7 stacji telewizyjnych oraz wybrane programy 6 rozgłośni radiowych. 

Cały raport jest dostępny na stronie Instytutu Monitorowania Mediów: http://www.instytut.com.pl/raporty.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg