Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce: grudzień 2010

W grudniu nie zmieniły się pozycje na dwóch pierwszych miejscach stawki. Zwyciężyła Rzeczpospolita (690), druga lokata należy do Gazety Wyborczej (546). Na trzecie miejsce powróciła telewizja TVN24 (309).

Media powoływały się na Rzeczpospolitą głównie w kontekście rankingów i sondaży. Prezentowano m.in. sondaż GfK Polonia i Rzeczpospolitej ilustrujący poparcie dla partii rządzącej. W komentarzach podkreślano, że badanie pokazuje nie tylko nastawienie Polaków do poszczególnych partii, ale również ogólne zmęczenie polityką w obecnym kształcie. W tym samym czasie pisma branżowe i regionalne cytowały wyniki rankingu Najcenniejszych Polskich Marek za 2009, opublikowanego przez dziennik w grudniu.

W powołaniach na Gazetę Wyborczą dominowały informacje dotyczące katastrofy pod Smoleńskiem. GW ujawniła drastyczne szczegóły dotyczące stanu zwłok Lecha Kaczyńskiego, co było przyczynkiem do dyskusji w mediach. GW opublikowała również wywiad z mężem Marty Kaczyńskiej. Marcin Dubieniecki miał w rozmowie z Gazetą zaprzeczyć słowom Jarosława Kaczyńskiego, który stwierdził, że nie rozpoznał ciała swojego brata.

Na TVN24 powoływano się w kontekście polityki polskiej i katastrofy pod Smoleńskiem. Wyraźnie w mediach zaznaczył się program Kawa na Ławę, w którym komentowano m.in. spotkanie premiera Tuska z rodzinami ofiar katastrofy.

W grudniowym raporcie ponadto:

Radio
Na RMF FM (215) powoływano się w odniesieniu do polityki polskiej i katastrofy pod Smoleńskiem. Na antenie radia podano informację, że prokuratorzy badający sprawę katastrofy mieli wątpliwości co do protokołów z sekcji ofiar. Doniesienia szybko podchwyciły inne media, spekulując na temat możliwej ekshumacji ciała Lecha Kaczyńskiego.
Tuż za RMF pozycje zajęło Radio ZET (158) i TOK FM (55).

Telewizja
W rankingach szczegółowych grudzień jest kolejnym miesiącem zwycięstw stacji ITI: TVN24 (309) i TVN (142) zdecydowanie prowadzą w zestawieniu stacji telewizyjnych. Na trzecim miejscu uplasował się Polsat News (57).

Portale internetowe
W grudniu zmniejszył się dystans pomiędzy portalami z czołówki cytowań. Prowadzi onet.pl (61), a tuż za nim z niewielką różnicą punktów: money.pl, tvn24.pl, wp.pl, gazeta.pl i sportowefakty.pl. Warto zwrócić uwagę na money.pl (51) – w grudniu serwis był nie tylko na drugim miejscu zestawienia powołań portali internetowych, ale również zajął drugą pozycję wśród najczęściej przywoływanych mediów biznesowych.

Media regionalne
Grudzień nie przyniósł znaczących zmian w rankingach mediów regionalnych. Warto jednak zauważyć, że podobnie jak w poprzednim miesiącu silną pozycję wśród stacji radiowych i telewizyjnych utrzymało Radio Gdańsk.
Najczęściej cytowanymi mediami regionalnymi były: Życie Warszawy, Dziennik Polski, Radio Gdańsk oraz Radio Szczecin.

 
Tematyka
Najczęściej komentowanym tematem w mediach była polityka polska i katastrofa pod Smoleńskiem, a nowe wątki śledztwa i aktywności rodzin ofiar stały się po raz kolejny atrakcyjnym tematem dla mediów.

 

Cały raport znajduje się na stronie

Badanie przeprowadzono na podstawie 4641 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 – 31 grudnia 2010 r. Analiza obejmuje całą prasę (ponad 900 tytułów gazet i czasopism) oraz stacje telewizyjne (TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN Turbo, Polsat, TV4, TV Biznes, TVN CNBC Biznes) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1,  PR3, Radio PiN, RMF FM, Radio ZET, TOK FM, Radio Euro, Radio Maryja, RDC).

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 900 tytułów prasowych, 37 stacji telewizyjnych, 63 stacje radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Od 1 lutego 2010 monitoruje social media w tym: Facebook, Twitter, Blip, Goldenline.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg