Najbardziej opiniotwórcze media w sierpniu 2006

Sierpniową analizę przeprowadzono na podstawie 5855 materiałów prasowych, programów radiowych i telewizyjnych. Pojawiły się w nich 7402 odniesienia do informacji podawanych na łamach innych mediów – 3118 w prasie, 2575 w telewizji i 1709 w radiu.

Rzeczpospolita, na której doniesienia dziennikarze powoływali się 1361 razy, pozostała w sierpniu najczęściej cytowanym medium. Jej informacje najczęściej były cytowane w przeglądach prasy, a także w kontekście afery współpracownika SB o pseudonimie „Delegat”.

Gazeta Wyborcza znalazła się w sierpniu na drugiej pozycji w rankingu; cytowano ją o 202 razy rzadziej niż Rzeczpospolitą. Podobnie jak lider sierpniowego zestawienia, Wyborcza była najczęściej przywoływana w przeglądach prasy, a także w kontekście polityki polskiej. Dziennik i Życie Warszawy zajęły odpowiednio trzecie i czwarte miejsce, różnica pomiędzy nimi a liderami rankingu wciąż pozostaje duża – każdy z tytułów był cytowany o ponad 500 razy rzadziej.

Wysokie piąte miejsce w rankingu zajął tym razem tygodnik Wprost, który cytowano 380 razy, w zdecydowanej większości w kontekście oskarżeń dziennikarza tygodnika wobec Z. Herberta.

W rankingu mediów najczęściej cytowanych poza przeglądami prasy po raz kolejny zwyciężyła Rzeczpospolita.

Natomiast zmianie uległa kolejność najczęściej cytowanych stacji radiowych w rankingu w tym miesiącu. Na pierwszym miejscu znalazła się stacja PR3. Liderem wśród cytowanych stacji telewizyjnych została w sierpniu TV Trwam, o której pozycji zdecydowały odniesienia do oskarżeń A. Macierewicza pod adresem polskich ministrów spraw zagranicznych. Pierwszą pozycję w zestawieniu portali internetowych zajęła tym razem Interia.pl, za nią uplasował się Onet.pl.

W sierpniu media podejmowały tematy dotyczące m.in. zarzutów współpracy Zbigniewa Herberta z SB, afery związanej z wypowiedzią A. Macierewicza, współpracy księży z SB a także sprawy „Delegata”. Dziennikarze często powoływali się na inne media również w kontekście afer dotyczących działalności PZPN oraz spraw związanych z komisją bankową. Najczęstszym tematem powołań były wzmianki w przeglądach mediów oraz polityka polska.

W sierpniu najczęściej cytowanym tygodnikiem ogólnopolskim okazał się Wprost. Był on cytowany aż 287 razy częściej niż Newsweek, który zajął tym razem drugie miejsce wśród tygodników.
Najczęściej cytowano media ogólnopolskie – 6086 razy, zaś media lokalne i regionalne – 1316. Najwięcej cytatów z mediów lokalnych pochodziło z województwa mazowieckiego, gdzie liderem zostało po raz kolejny Życie Warszawy.

W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, których autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest ok. 700 tytułów prasowych, stacje telewizyjne oraz wybrane programy rozgłośni radiowych. Raport lipcowy w wersji podstawowej jest dostępny na stronie Instytutu Monitorowania Mediów: http://www.instytut.com.pl/raporty.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg