Najbardziej opiniotwórcze media we wrześniu 2005 roku

Badanie przeprowadzono na podstawie 4709 przekazów z prasy, radia i telewizji, w których odnotowano 5677 odniesień do innych mediów. Najwięcej nawiązań odsyłało do Rzeczpospolitej, na którą powoływano się 1182 razy. Jednak Rzeczpospolita wyprzedziła Gazetę Wyborczą tylko 16 cytatami. Życie Warszawy zajęło, jak miesiąc temu, trzecią pozycję. Zaskakuje wysokie czwarte miejsce dziennika Fakt (243), który najczęściej był cytowany w przeglądach prasy i w kontekście sondaży przedwyborczych. W ścisłej czołówce znalazły się również tygodniki Wprost i Polityka, które wyprzedziły Trybunę. W rankingu mediów najczęściej cytowanych poza przeglądami prasy zwyciężyła również Rzeczpospolita.

84 proc. powołań dotyczyło mediów ogólnopolskich, a pozostałe 16 proc. – lokalnych. Najwięcej cytatów z mediów lokalnych pochodziło z województwa mazowieckiego, gdzie liderem ponownie zostało Życie Warszawy.
 
Wśród stacji radiowych nastąpiła zmiana na miejscu lidera – na pierwsze miejsce po dwóch miesiącach przerwy powróciło Radio ZET (166), drugie przypadło stacji RMF FM (72). TVN i TVN 24 okazały się najczęstszym źródłem informacji spośród stacji telewizyjnych. Natomiast w zestawieniu stron internetowych prowadzi nadal Onet.pl, wyprzedzając Interia.pl o 28 cytatów.

Wśród najczęściej poruszanych bieżących tematów we wrześniu znalazły się: kwestia oświadczenia majątkowego Włodzimierza Cimoszewicza, afery sportowe oraz lustracja. W kategorii temat cytatu zwyciężyły odniesienia w przeglądach prasy (1992) oraz dotyczące polskiej polityki (1007). Wśród wszystkich cytatów poświęconych polityce aż 584 odnosiły się do wyborów prezydenckich i parlamentarnych.

Mediami, które z największą częstotliwością korzystały z doniesień innych środków masowego przekazu, są TVN 24 i TVP3. Najczęściej cytowanym tygodnikiem ogólnopolskim we wrześniu okazał się Wprost, który wyprzedził Politykę oraz Newsweek. Pierwsze miejsce wśród tabloidów przypadło Faktowi, drugie zaś zajmuje Super Express.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg