Najbardziej opiniotwórcze media we wrześniu 2006

We wrześniu analizę IMM przeprowadzono na podstawie 6146 przekazów mediowych, czyli wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych. Ich autorzy odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 7446 razy (3408 razy w prasie, 2409 w telewizji i 1629 w radiu).

Wrześniowym zwycięzcą zestawienia została Gazeta Wyborcza, powróciwszy na pierwszą lokatę po trzymiesięcznej przerwie. Cytowano ją najczęściej w przeglądach prasy, a także w kontekście polityki i tzw. „afery taśmowej”. Rzeczpospolita, z 1111 powołaniami, spadła na drugie miejsce w rankingu. Również ten dziennik najczęściej przywoływano w związku z polityką oraz ekonomią, rynkiem i finansami. Gazeta Wyborcza była w ubiegłym miesiącu nie tylko medium najczęściej cytowanym, ale i medium najchętniej cytującym inne środki masowego przekazu. Życie Warszawy nieznacznie, bo o 4 powołania, wyprzedziło Dziennik. Awans tej gazety regionalnej przed ogólnopolską nastąpił głównie dzięki dużej liczbie powołań w kontekście polityki i publikacji na temat J. Kuronia. Dziennik natomiast cytowano najczęściej w materiałach poświęconych polityce i aferze Gudzowaty-Miller.

Wysokie piąte miejsce telewizji TVN wiąże się w dużym stopniu z publikacją nagrań, na których posłowie A. Lipiński i W. Mojzesowicz usiłowali nakłonić posłankę R. Beger do przejścia z Samoobrony do PiSu. TVN, wrześniowy lider pośród stacji telewizyjnych, wyraźnie dystansuje zwycięzcę z poprzedniego miesiąca, Telewizję Trwam, która nie znalazła się w pierwszej piętnastce cytowanych mediów. Na pozycję lidera wśród stacji radiowych i do czołówki zestawienia powróciło Radio ZET – w ubiegłym miesiącu stacja ta znalazła się poza pierwszą piętnastką. Na czołowe miejsce pośród portali internetowych powrócił również Onet.pl, wyprzedzając Interię.pl.

Wrzesień okazał się kolejnym „aferalnym” miesiącem. Media bowiem podejmowały temat afery podsłuchowej, afery taśmowej, afery wokół PZPN i afery sędziowskiej, afery wokół PZU, afery wokół WSI, afery Gudzowaty-Miller, afery związanej z publikacją Życia Warszawy o J. Kuroniu i innych, mniejszych spraw. W sumie ponad 15% wszystkich cytowań dotyczyło afer – potwierdza się zatem teza Jerzego Baczyńskiego, postawiona w październikowym numerze miesięcznika Press, że media „reagują na afery, nie opinie”. Najczęstszym tematem powołań były – już tradycyjnie – wzmianki w przeglądach mediów oraz polityka polska.

We wrześniu wśród tygodników opinii pierwszą pozycję obronił Wprost, zaś najczęściej cytowanym dziennikiem biznesowo-ekonomicznym została Gazeta Prawna. Wyjątkowo zacięta była rywalizacja tabloidów – ostatecznie wygrał ją Super Express, przywoływany w innych mediach o 5 razy częściej niż Fakt. 83 proc. powołań dotyczyło mediów ogólnopolskich, a pozostałe 17 proc. – lokalnych. 

Najwięcej cytatów z mediów lokalnych pochodziło z województwa mazowieckiego, gdzie liderem pozostaje Życie Warszawy.

W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, których autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest ok. 700 tytułów prasowych, stacje telewizyjne oraz wybrane programy rozgłośni radiowych.

Raport wrześniowy w wersji podstawowej jest dostępny na stronie Instytutu Monitorowania Mediów: http://www.instytut.com.pl/raporty.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg