Najlepsi studenci lecą do Londynu i Brukseli – finał PRaktykuj za granicą

W czwartek, 31 maja, jury spotkało się z siedmioma finalistami konkursu, którzy przygotowali najlepsze strategie komunikacji dla kierowanego do nastolatków programu profilaktycznego „Nie uciekaj”. Głównymi celami strategii było zmniejszenie liczby ucieczek z domu oraz promocja telefonu 116 000 w Sprawie Zaginionego Dziecka i Nastolatka. Po obejrzeniu prezentacji, jury wyłoniło trójkę zwycięzców: I miejsce – Magdalena Krakowska z Uniwersytetu Jagiellońskiego, II miejsce – Anna Rzeźnik z Uniwersytetu Warszawskiego, III miejsce – Kinga Ostaszewska z NKJO Promar International.

Laureatki PRaktykuj za granicą 2012

Na zdjęciu od lewej: Magdalena Krakowska, Anna Rzeźnik, Kinga Ostaszewska.

– Prace konkursowe były dla nas bardzo interesujące, pojawiło się wiele ciekawych i kreatywnych pomysłów, przede wszystkim na komunikację w Internecie, na której nam najbardziej zależy. – mówiła Joanna Gogolińska z Fundacji ITAKA, wręczając finalistom pluszowe niezapominajki, które symbolizują Międzynarodowy Dzień Dziecka Zaginionego. – Zwłaszcza uderzyło mnie, jak dobre były wasze prace pod względem metodologii, mimo że jesteście wszyscy dopiero studentami.

W IX edycji konkursu „PRaktykuj za granicą” o jedno miejsce stażowe walczyło aż 20 studentów. Udział wzięli przedstawiciele 18 uniwersytetów i szkół wyższych z całej Polskiej. – Młodzi ludzie rozumieją jak ważna jest każda forma zdobywania doświadczenia, a ćwiczenie na „żywym organizmie”, jakim jest NGO, daje więcej wiedzy i satysfakcji niż zadania na studiach. – tłumaczy powodzenie konkursu wśród studentów Luiza Jurgiel, Członkini Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i Account Executive w FIRST Public Relations. – Dzięki wygranej przyszli PR-owcy mogą się przekonać jak wygląda branża w innych krajach. Chociaż często jest to tylko utwierdzenie się w przekonaniu, że polskie public relations utrzymuje światowy poziom.

W ostatnim etapie konkursu studenci przedstawiali swoje strategie przed jury złożonym z największych specjalistów branży PR w Polsce. Ich prezentacje oceniał Piotr Czarnowski, Prezes agencji First PR, Gerald Abramczyk, doradca ds. komunikacji strategicznej, dr Jacek Warchala, językoznawca z Uniwersytetu Śląskiego, Magdalena Grabarczyk-Tokaj z Instytutu Monitorowania Mediów i Joanna Gogolińska Szef Zespołu PR i Fundraisingu ITAKA. W roli doradców merytorycznych jury wspierali: Julia Kozak, Wiceprezes Zarządu ZFPR oraz Luiza Jurgiel, Członek Zarządu PSPR.


Na zdjęciu: uczestnicy, organizatorzy, sponsorzy i jurorzy PRaktykuj za granicą.

Laureatka pierwszego miejsca, Magdalena Krakowska, została zaproszona na staż do agencji Fleishman-Hillard w Londynie, a Paweł Sanowski, Prezes Instytutu Monitorowania Mediów wręczył jej nagrodę pieniężną. Anna Rzeźnik, laureatka drugiego miejsca, swój staż odbędzie w agencji Burson-Marsteller w Brukseli, otrzymała też bilety lotnicze ufundowane przez agencję Solski Burson-Marsteller. Trzecie miejsce zajęła Kinga Ostaszewska, która poleci na staż do Londynu, do agencji LEWIS PR. Cała trójka laureatów została obdarowana półroczną prenumeratą przez magazyn BRIEF, sponsora i patrona medialnego konkursu.

O konkursie

I edycja konkursu „PRaktykuj za granicą” została zorganizowana przez Instytut Monitorowania Mediów w roku akademickim 2003/2004, we współpracy z Polską Akcją Humanitarną. Od tamtej pory odbyło się osiem edycji konkursu, dzięki którym 24 studentów pojechało na staże do prestiżowych agencji PR w największych miastach Europy, m.in. w Londynie, Mediolanie, Berlinie, Monachium. Każda edycja konkursu odbywa się we współpracy z wybraną fundacją, która otrzymuje strategie komunikacji tworzone przez uczestników. Konkurs jest corocznie organizowany przez Instytut Monitorowania Mediów, a jego celem jest wspieranie młodych adeptów branży PR oraz organizacji pożytku publicznego.

PRaktykuj za granicą to konkurs stażowy organizowany przez Instytut Monitorowania Mediów już po raz dziewiąty. Nagrody zostały ufundowane przez IMM oraz agencje Fleishman-Hillard, Burson-Marsteller, LEWIS PR i Solski Burson-Marsteller, a także magazyn BRIEF. Patronat medialny nad wydarzeniem objęło radio RMF MAXXX, Gazeta Wrocławska i portal naszemiasto.pl, portal proto.pl, Gazeta Studencka, magazyn studencki SMS, magazyn studencki Manko, magazyn studencki B.e.s.t. oraz portale dlastudenta.pl i kariera.com.pl. Partnerami konkursu są anteny AEGEE: Białystok, Kraków, Lublin, Poznań, Toruń, Warszawa, Wrocław i Zielona Góra.

Na życzenie chętnie dostarczymy zdjęcia w wyższej rozdzielczości.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg