Najlepsze teksty nagrodzone w konkursie „Pióro odpowiedzialności” 2015

Najlepsze teksty nagrodzone w konkursie „Pióro odpowiedzialności” 2015
W 5. edycji konkursu „Pióro odpowiedzialności” nagrodzono dziennikarzy i ekspertów CSR publikacji traktujących o społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonym rozwoju. Najwyżej oceniono artykuły z następujących mediów: Benefit, csr.forbes.pl, Personel Plus, Rzeczpospolita, THINKTHANK, Tygodnik Powszechny, wethecrowd.pl.
Wraz z wręczeniem nagród dla laureatów oraz wyróżnionych 31 marca podczas ogłoszenia Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2014. Dobre praktyki” opublikowany został także „Przegląd mediów — CSR w Polsce 2014” przygotowany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Instytut Monitorowania Mediów, pod patronatem PRoto.pl. Przegląd objął ponad 11,5 tysiąca artykułów dotyczących tematyki CSR i zrównoważonego rozwoju, jakie pojawiły się w polskiej prasie i internecie w 2014 roku.
Nagrodzone „Piórem odpowiedzialności” publikacje, najlepiej zdaniem jury wpisywały się w ideę organizowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu konkursu, prezentując zagadnienia zrównoważonego rozwoju oraz działania społecznej odpowiedzialności firm. Celem „Pióra odpowiedzialności” jest popularyzacja tematyki CSR wśród dziennikarzy, jak również edukacja oraz wzrost ich kompetencji w tym  zakresie.
Do konkursu zgłoszono w tym roku 60 prac, opublikowanych w 2014 roku. Konkurujące artykuły musiały spełniać określone kryteria konkursowe: wartości merytoryczne, spójność publikacji z tematyką i celem konkursu, przedstawianie sprawdzonych informacji, styl, kreatywne oraz innowacyjne podejście. Jury zdecydowało się nagrodzić spośród wszystkich nadesłanych prac osiem publikacji w trzech kategoriach:
•    Artykuł prasowy – media drukowane
Nagroda główna: Michał Jasieński za tekst „Zaklęty krąg nędzy” (Rzeczpospolita, 22.11.2014);
Wyróżnienia: Paulina Wilk za tekst „Sen o idealnym mieście” (Tygodnik Powszechny, 20.07.2014); Jacek Babiel za tekst „Dobra praca to lekka praca, czyli motywowanie godnościowe” (Benefit, 1.06.2014); Paweł Oksanowicz oraz Paweł Rabiej za tekst „CSR nie umarł, ale wymaga redefinicji” (THINKTHANK, 26.11.2014);
•    Artykuł prasowy – media elektroniczne
Wyróżnienia: Magdalena Krzysztofik za tekst „Ile naprawdę kosztował mundial?” (csr.forbes.pl, 27.07.2014); Marcin Giełzak za tekst „Pepsi Refresh: przeszłość i przyszłość pewnego złudzenia” (wethecrowd.pl, 1.06.2014);

•    Artykuł ekspercki – media elektroniczne i drukowane
Nagroda główna: Marzena Winczo-Gasik oraz Maria Zakrzewska za tekst „O dialogu z pracownikami >>po polsku<<” (Personal Plus, 1.06.2014);
Wyróżnienie: Radosław Wywiał, za tekst „Compliance…, czyli co?” (Rzeczpospolita, 26.11.2014).

– Media mogą być kluczowym sprzymierzeńcem wszystkich, którym zależy na upowszechnianiu wiedzy na temat społecznej odpowiedzialności biznesu.  Szczęśliwie temat spotyka się z coraz większym zainteresowaniem dziennikarzy. Choć nie zawsze CSR rozumiany jest tak jak byśmy sobie tego życzyli – jako element całościowej strategii biznesu, to wśród publikacji prasowych pojawiają się naprawdę wybitne teksty. A najlepsze staramy się nagradzać w konkursie „Pióro odpowiedzialności”. Tak więc wszystkim tegorocznym laureatom serdecznie gratuluję i zapewniam, że warto sięgnąć do lektury tekstów wyróżnionych w konkursie Pióro odpowiedzialności — mówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu, przewodnicząca jury konkursu.
Wyboru tegorocznych prac dokonało jury w składzie: Michał Kobosko, Project Syndicate Polska; dr Magdalena Krukowska, Forbes; prof. Maciej Mrozowski, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej; Marzena Strzelczak, Forum Odpowiedzialnego Biznesu; Agata Szczepańska, Polska Agencja Prasowa. Publikacje zostały ocenione również przez ubiegłorocznych laureatów konkursu: Joannę Solską, Polityka (ubiegłoroczna laureatka nagrody głównej w kategorii artykuł prasowy media drukowane); Roberta Srokę, Crido Taxand (ubiegłoroczny laureat nagrody głównej w kategorii artykuł ekspercki) i Marcina Świejkowskiego, kampaniespoleczne.pl (ubiegłoroczny laureat nagrody głównej w kategorii artykuł prasowy – media elektroniczny);
Więcej informacji o konkursie pod linkiem: http://odpowiedzialnybiznes.pl/pioro-odpowiedzialnosci/.

***
Forum Odpowiedzialnego Biznesu jest najdłużej działającą, już od 15 lat, i największą organizacją pozarządową w Polsce, która zajmuje się koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu w kompleksowy sposób. Forum to organizacja typu think-and-do-tank, będąca rzecznikiem prowadzenia biznesu w sposób odpowiedzialny, czyli biorący pod uwagę wpływ przedsiębiorstwa na środowisko i społeczeństwo. Wyznaczamy trendy i kierunki odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju w Polsce. Więcej informacji na stronie www.odpowiedzialnybiznes.pl.

Kontakt dla mediów:
Agnieszka Siarkiewicz, mobile 669 510 483, e-mail: agnieszka.siarkiewicz@fob.org.pl

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg