Nie jaskółka wiosnę czyni, a wiosenne ramówki TV!

Jednym z pierwszych corocznych zwiastunów wiosny są telewizyjne ramówki, które już od początku marca oferują widzom świeżą porcję nowości. Według badań Instytutu Monitorowania Mediów fraza „wiosenna ramówka” pojawiała się w Internecie średnio 30 razy dziennie! Największą popularnością cieszyły się jednak nie nowe propozycje, a dobrze znane seriale i programy, takie jak: „Na dobre i na złe” oraz „Voice of Poland” stacji TVP2. Najpopularniejszym aktorem został Piotr Adamczyk, chociaż „Sama słodycz” TVN jeszcze musi zapracować na zainteresowanie Internautów. W kategorii juror programu muzycznego zwyciężył Kuba Wojewódzki, a w kategorii juror programu kulinarnego – Magda Gessler, która przyniosła również największy rozgłos „Kuchennym rewolucjom” TVN.

Nikogo zapewne nie zaskoczy fakt, że Internauci najchętniej rozmawiali o swoich ulubionych aktorach oraz o serialach, w których występują. Z podobnym zainteresowaniem użytkownicy Internetu dyskutowali również o programach muzycznych, znacznie rzadziej wypowiadali się na temat kulinarnych nowości. Z danych IMM wynika, że zaledwie w ciągu miesiąca o badanych programach pojawiło się łącznie prawie 40 tys. publikacji!

 

Seriale

Nowości ramówkowe przyciągają uwagę widzów, natomiast jak wskazują dane IMM nie gwarantują największego zainteresowania w sieci. Znane seriale o życiu lekarzy i chirurgów nadal cieszą się największą popularnością. Najwięcej wzmianek zebrały produkcje: „Na dobre i na złe” oraz „Lekarze”. Debiutanci, czyli na przykład „BarON24” TVP2 czy „Sama słodycz” TVN nie zdążyły zyskać jeszcze rozgłosu w Internecie.

Aktorzy

Popularność aktorów natomiast nie koniecznie idzie w parze z popularnością serialu. To właśnie Piotr Adamczyk, który gra główną rolę w nowej produkcji TVN – „Sama słodycz” zyskał największe zainteresowanie Internatów. Wyprzedził nieznacznie Katarzynę Zielińską („To nie koniec świata”, Polsat) oraz Pawła Królikowskiego („Ranczo”, TVP1).

Programy muzyczne

Podobnie jak w przypadku seriali, pierwsze miejsce na podium rankingu IMM zdobył program TVP2 –„Voice of Poland” (ponad 2,2 tys. wzmianek). Natomiast największe zainteresowanie z kategorii „jurorzy”  wywołali członkowie jury „X Factor”, chociaż program znalazł się na 3 miejscu w kategorii „program muzyczny”. Kuba Wojewódzki (ponad 1,4 tys. wzmianek), Ewa Farna oraz Czesław Mozil zdecydowanie wyprzedzili konkurencję.

 

Programy kulinarne

Królem programów kulinarnych zostały „Kuchenne rewolucje”, a ich królową – oczywiście Magda Gessler, która okazała się bezkonkurencyjna. Internauci pisali o Gessler prawie tysiąc razy, czyli 3 razy częściej niż o kolejnej w zestawieniu Ewie Wachowicz. Miejsce na podium zajął również Maciej Nowak, który razem z Ewą Wachowicz jest członkiem jury w „Top Chef” stacji Polsat.

 

„Kuchenne rewolucje” w rankingu gonią programy Polsatu – „Top Chef” oraz nowy w ramówce „Hell’s Kitchen”. Zestawienie zamykają produkcje TVP – „Okrasa łamie przepisy” oraz weteran programów kulinarnych: „Makłowicz w podróży”.

 

 

W ramówkach Polsatu i TVN – pojawiły się także dwa zagraniczne hity – „Project Runway” oraz „Taniec z gwiazdami. Dancing with the Stars”. Okazuje się, że taneczne show wzbudziło prawie dwukrotnie większe zainteresowanie wśród Internautów (ponad 1,2 tys. publikacji) niż program o młodych projektantach. Jest to szczególnie interesujące ze względu na dobrze znany model programu, który jak się okazuje nadal nie nudzi odbiorców. A  „Project Runway” musi jeszcze zapracować na ich zaufanie.

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła (Instytut Monitorowania Mediów) w artykule oraz oznaczenia źródła przy każdej grafice.

 

Autor:

Agnieszka Ganclerz, Instytut Monitorowania Mediów

 

O raporcie:

Raport obejmuje materiały od 12 lutego do 12 marca 2014 r. Analizę wykonano na podstawie prawie 40 tysięcy materiałów internetowych dostarczonych przez Instytut Monitorowania Mediów. Badano frazy, w których pojawiły się imiona i nazwiska wybranych aktorów, wybranych jurorów programów muzycznych, wybranych jurorów programów kulinarnych oraz nazwy wybranych seriali emitowanych w wiosennych ramówkach Polsatu, TVP1, TVP2 oraz TVN. Zbadano wystąpienia w internecie wraz z mediami społecznościowymi badanych fraz: Wiosenne ramówki, Top Chef, Kuchenne Rewolucje, Hell’s Kitchen, Okrasa łamie przepisy, Makłowicz w podróży, Project Runway, Taniec z Gwiazdami, Voice of Poland, X Factor, Jaka to melodia, Twoja twarz brzmi znajomo – w kontekstach stacji telewizyjnych; Lekarze, Prawo Agaty, Na dobre i na złe, Baron24, Sama słodycz, Przyjaciółki, To nie koniec świata, Samo życie, Ranczo, Ojciec Mateusz, Słodkie życie – w kontekstach seriali; Agnieszka Dygant, Daria Widawska, Leszek Lichota, Magdalena Różczka, Danuta Stenka, Wojciech Mecwaldowski, Natalia Klimas, Mateusz Damięcki, Piotr Adamczyk, Małgorzata Socha, Anita Sokołowska, Joanna Liszowska, Magdalena Strużyńska, Katarzyna Zielińska, Aneta Zając, Krystian Wieczorek, Karolina Gorczyca, Hubert Jurczak, Cezary Żak, Paweł Królikowski, Ilona Ostrowska, Michał Żebrowski, Emilia Komarnicka, Izabela Kuna, Tomasz Karolak, Artur Żmijewski, Robert Górski, Elżbieta Romanowska, Kuba Wojewódzki, Ewa Farna, Czesław  Mozil, Tatiana Okupnik, Kora Jackowska, Piotr Rogucki, Adam Sztaba, Elżbieta Zapendowska, Justyna Steczkowska, Marek Piekarczyk, Tomson i Baron, Maria Sadowska, Robert Janowski, Małgorzata Walewska, DJ Adamus, Katarzyna Skrzynecka, Bilguun Ariunbaatar, Agnieszka Włodarczyk, Julia Pietrucha, Magda Gessler, Karol Okrasa, Robert Makłowicz, Wojciech Modest Amaro, Kurt Scheller, Ewa Wachowicz, Maciej Nowak, Joseph Seeletso).

 

Programy, jurorzy oraz aktorzy do badania zostali subiektywnie wybrani przez autora opracowania.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg