Niestandardowe zastosowania monitoringu mediów

Do czego wykorzystujesz monitoring mediów? Najprawdopodobniej do: sprawdzania opinii klientów o produkcie, szybkiego reagowania na sytuacje kryzysowe, przeprowadzania researchu. A gdyby monitoringu mediów użyć do… resocjalizacji więźniów lub walki o zachowanie bioróżnorodności na naszej planecie? Oto niestandardowe zastosowania monitoringu mediów!

 

Walka z mową nienawiści

 

Brytyjski Scotland Yard utworzył grupę 20 policjantów, której zadaniem będzie wskazywanie treści kwalifikujących się do usunięcia, takich jak agresywne publikacje. Na ten cel tamtejsze ministerstwo spraw wewnętrznych przekazało aż półtora miliarda funtów.

 

Francuski rząd poszedł o krok dalej i rozważał możliwość resocjalizacji przestępców poprzez prace społeczne polegające na monitorowaniu mediów społecznościowych pod kątem wyszukiwania przejawów mowy nienawiści w sieci.

 

Badanie opinii społecznej

 

Najwyższa Izba Kontroli podczas opracowywania planu pracy na 2018 rok korzystała nie tylko z sugestii tematów zgłoszonych przez Sejm i Senat RP, Kancelarię Prezesa Rady Ministrów oraz Rzecznika Praw Obywatelskich czy napływających do NIK skarg od obywateli. W trakcie prac planistycznych badane były też zewnętrzne sygnały, korzystano między innymi z… monitoringu mediów.

 

Analiza problemów społecznych

 

Jeśli chodzi o zastosowania monitoringu mediów do rozwiązywania konfliktów, to przydaje się on m.in. w przypadku strajków. Dzięki monitoringowi mediów Inicjatywa Pracownicza miała możliwość zebrania danych dotyczących konfliktów pracowniczych w pierwszej połowie 2017 roku. Uzyskane dane pokazały, że w porównaniu do minionych lat nastąpił znaczny wzrost liczby strajków – w 2017 roku pojawiły się informacje na temat 102 tego typu zdarzeń. 42 miały formalny charakter, 10 zakończyło się przerwaniem pracy, a pozostałe zostały rozwiązane na podstawie negocjacji. Monitoring pozwala zauważyć konflikt na początkowym etapie i szybciej znaleźć rozwiązanie.

 

Po wygraniu wyborów prezydenckich w Stanach Zjednoczonych przez Donalda Trumpa Kanada zmaga się z rosnącym problemem z napływającymi imigrantami. Uchodźcy w obawie przed utraceniem statusu tolerowanego w USA masowo szturmują granicę z Kanadą. Rząd kanadyjski dzięki prowadzeniu monitoringu mediów dostrzegł informacje rozpowszechniane przede wszystkim w środowiskach haitańskich i latynoamerykańskich w USA. Dzięki temu mógł szybko zareagować na rodzący się problem, m.in. wysyłając parlamentarzystów, którzy spotykali się z imigrantami w Stanach Zjednoczonych i wyjaśniali konsekwencje nielegalnego pobytu w Kanadzie.

 

Monitoring romantyczny

 

Nikt nie mówił, że monitoring mediów przydaje się tylko w kwestiach biznesowych albo społecznych. Joanna Schmidt w czasie swojej kadencji w partii .Nowoczesna wydała za pośrednictwem swojego biura poselskiego aż 51,8 tys. zł na monitoring mediów. Ciekawe, że akurat wtedy pojawiły się doniesienia na temat romantycznej wyprawy z Ryszardem Petru, ówczesnym przewodniczącym partii.

 

Troska o zachowanie bioróżnorodności

 

Monitoring mediów okazuje się zatem przydatnym narzędziem do rozwiązywania problemów społecznych, a także… ekologicznych. Skuteczne monitorowanie mediów społecznościowych ma istotne znaczenie w walce o zachowanie bioróżnorodności. Sieć, a ostatnio także media społecznościowe, to miejsca, w których kwitnie nielegalny handel dzikimi zwierzętami i roślinami. Stanowi to jedno z największych zagrożeń dla ochrony różnorodności biologicznej. Obecnie zjawisko to rozszerza się na serwisy społecznościowe. Monitoring treści w social mediach ma stanowić wsparcie w namierzaniu tego procederu.

 

Kontrola i surveillance

 

Monitoring może mieć też swą ciemną stronę i służyć nadmiernej kontroli i ograniczaniu wolności. Walka z mową nienawiści może zmienić się w cenzurę internetu, a dbanie o bezpieczeństwo obywateli w nadmierny nadzór.

 


 

Jeśli interesują Cię sposoby wykorzystania monitoringu mediów w różnych dziedzinach marketingu, znajdziesz je tu.

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg