Nowa usługa Facebooka – Messenger

Facebook ogłosił uruchomienie nowej usługi, która, jak głoszą nagłówki w wielu portalach, ma konkurować z SMSami. Nowość nazywa się Messenger i jest indywidualną aplikacją, która umożliwi wysyłanie wiadomości do wszystkich lub wybranych znajomych z Facebooka i tych, zapisanych w książce telefonicznej nadawcy.

Wiadomości wysłane za pomocą aplikacji pojawią się tam, gdzie wszystkie dotychczasowe wiadomości wymienione ze znajomymi za pośrednictwem Facebooka – w archiwum. Do wysyłanej wiadomości można będzie również dodać lokalizację nadawcy.

Messenger raczej nie zastąpi SMSów, a przynajmniej nie wszystkim użytkownikom telefonów komórkowych, nie tylko z powodu sceptycznego nastawienia wielu użytkowników do produktów Facebooka, ale również dlatego, że większość posiadaczy telefonów komórkowych, przynajmniej w Polsce, nie korzysta z telefonów z Androidem, czy iPhonów, dla których dostępny jest Messenger.

Natalia Hatalska (hatalska.com) w jednej z notatek na swoim blogu umieściła informację na temat obecnego stanu i przewidywań rozwoju rynku smartfonów w Polsce: „Z najnowszych danych udostępnionych mi przez GfK Polonia (szczególne podziękowania dla pana Tomasza Mosia) wynika, że w 2010 roku penetracja smartfonów w Polsce wyniosła 11,5%, a w samym grudniu 2010 aż 19,9% (sic!). Można więc przypuszczać, że w 2011 roku penetracja smartfonów przekroczy w naszym kraju 30% (dla porównania – w USA obecnie 61% użytkowników telefonów komórkowych posiada smartfona*).”

Co ciekawe, wiele osób komentujących wiadomość o wprowadzeniu nowej usługi na blogu Facebooka krytykuje obecne możliwości wewnętrznego chatu tej sieci społecznościowej, wielu nalega na jego naprawienie. Pojawiły się także krytyczne głosy dotyczące udostępniania kontaktów telefonicznych do użytkowników, którzy nie chcą przekazywać Facebookowi numerów telefonów swoich znajomych. Niewiele jest głosów zachwytu, czy chociażby zadowolenia.

Aplikacja jest dostępna na iPhony i Androida.

*Źródło: Millennial Media Mobile MIX report, October 2010

Źródło:
Lucy Zhang, A Faster Way to Message on Mobile, blog.facebook.com, 09.08.2011
N. Hatalska, Rynek smartfonów w Polsce nie przekroczy 30% w 2011?, hatalska.com, 16.02.2011

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg