Nowe ustawienia prywatności na Facebooku

Czy pojawienie się na rynku mediów społecznościowych Google+ wpłynie na posunięcia najpopularniejszego portalu społecznościowego – Facebooka? Byli tacy, którzy wątpili, że Google będzie w stanie wprowadzić z sukcesem jakąkolwiek społecznościowe usługę, po porażkach Google Buzz i Google Wave. Wygląda jednak na to, że niektóre funkcje Google Plus spodobały się też pracownikom Facebooka…, a może po prostu przyspieszyły ich wdrożenie?

Wczoraj Facebook ogłosił na swoim blogu zmianę ustawień prywatności związanych z dzieleniem się treściami w ramach portalu.

Ustawienia prywatności zostały uproszczone – dostęp do każdej sekcji prywatnych danych może być ustanawiany oddzielnie: dla określonej grupy osób, publiczny lub dla przyjaciół.

W nowych ustawieniach będzie można zatwierdzić, czy zdjęcie ma być udostępnione w profilu osoby otagowanej czy też nie zanim jeszcze zdjęcie zostanie upublicznione.

Na głównej stronie profilu zostało również udostępnione narzędzie, za pomocą którego można obejrzeć swój profil w takiej formie, w jakiej widzą go inni. Wcześniej można było skorzystać z tej opcji wchodząc w ustawienia prywatności.

W prosty sposób będzie można również dodawać lokalizację i tagować osoby w postach umieszczanych na ścianie. Lokalizację można dodawać zarówno do zdjęć, postów, jak i statusów.

Będzie można również zadecydować kto zobaczy dany post poprzez zmianę ustawienia przypisanego każdej informacji. Żeby to zrobić nie trzeba wchodzić w ustawienia prywatności, bo ikona dedykowana temu działaniu będzie się znajdowała przy każdym poście. To ustawienie będzie też można zmienić już po publikacji posta.

W związku ze zmianami wprowadzanymi przez Facebooka będzie można również tagować osoby, których nie mamy w gronie znajomych. Posty od osób nie będących przyjaciółmi użytkownika nie będą się pokazywały w profilu dopóki nie zostaną zatwierdzone przez otagowanego. Łatwiejsze ma być też usuwanie tagów i treści.

Nowe funkcje mają być stopniowo udostępniane wszystkim użytkownikom portalu.

Więcej informacji na temat zmian można znaleźć:

http://blog.facebook.com/blog.php?post=10150251867797131
http://www.facebook.com/about/sharing

http://www.facebook.com/about/control

http://www.facebook.com/about/tagging

http://www.facebook.com/about/location

Źródło:
Ch. Cox, Making It Easier to Share With Who You Want, blog.facebook.com, 23.08.2011

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg