Nowości na Platformie IMM: asystent AI i moduł Analizy w monitoringu reklam adMonit

Instytut Monitorowania Mediów rozbudowuje swoje narzędzie o nowe, innowacyjne funkcje. Na Platformie IMM rozpoczyna działanie Asystent AI, który w intuicyjny i inteligentny sposób wesprze użytkowników w ich codziennej pracy z informacjami z mediów. Jednocześnie narzędzie monitorujące reklamy zostaje rozbudowane o moduł Analizy, dzięki któremu klienci Grupy IMM dokładniej zbadają skuteczność płatnych działań marketingowych.

 

Sztuczna inteligencja pomoże znaleźć kluczowe materiały

Dostępny na platformach Grupy IMM asystent AI jest wsparciem w filtrowaniu monitorowanych materiałów. Jego obsługa jest bardzo intuicyjna – pojawia się jako okienko czatu w prawym dolnym rogu ekranu i zachęca do interakcji.

Asystent działa w oparciu o model LLM (ang. large language model – duży model językowy), rozumie język polski i angielski, potrafi zinterpretować zapytanie użytkownika i przedstawić oczekiwany wynik w formie listy materiałów na platformie. Sztuczna inteligencja pomoże znaleźć treści z wybranym słowem kluczowym, o określonym zasięgu czy wydźwięku publikacji.

 

Asystent AI ułatwi poruszanie się po narzędziach Grupy IMM, gdyż możemy się z nim komunikować, posługując się językiem naturalnym. To rozwiązanie szczególnie przypadnie do gustu początkującym użytkownikom oraz tym, którzy korzystają z platform IMM sporadycznie – mówi Agata Andruszkiewicz, Członkini Zarządu i Chief Technology Officer w IMM.

 

Oprócz komunikacji poprzez wpisanie treści zapytania, asystent AI posiada także cztery domyślne funkcje, dostępne za pomocą jednego kliknięcia w okienku czatu:
Brief AI – automatycznie tworzy skrótowe opisy wskazanych materiałów;
Insighty AI – identyfikuje kluczowe spostrzeżenia konsumenckie i podpowiada ich potencjalne zastosowania;
Marki AI – dostarcza listę marek pojawiających się w analizowanych materiałach;
Opinie AI – zbiera opinie i wnioski z danych, dostarczając gotowe do wykorzystania rekomendacje.

 

Jak podkreśla Agata Andruszkiewicz:

To pierwsza wersja naszego narzędzia opartego o sztuczną inteligencję – będziemy je stale rozwijać, ponieważ naszym priorytetem jest dostarczanie użytkownikom platform IMM najbardziej nowoczesnych i funkcjonalnych rozwiązań na rynku.

 

Moduł Analizy w adMonit

W usłudze adMonit użytkownicy Platformy IMM mogą m.in. monitorować reklamy konkurencji w prasie, radiu i telewizji, zobaczyć kreacje reklamowe, na bieżąco pozyskiwać raporty z wydatków reklamowych w branży czy weryfikować realizację mediaplanów.

 

Do tego narzędzia został właśnie dodany Moduł Analizy. Dzięki tej funkcji klienci Grupy IMM sprawdzą m.in.:

  • analizę reklam wg wskaźnika CPP,
  • intensywność kampanii reklamowych,
  • udziały w rynku reklamy,
  • źródła o największej liczbie emisji,
  • analizę porównawczą.

Nowy moduł daje użytkownikom usługi adMonit szybki dostęp do zagregowanych danych o wydatkach reklamowych konkurencji w czasie rzeczywistym, co pozwala na sprawne podejmowanie decyzji dotyczących płatnych kampanii. Poza tym, tak dokładne dane o efektywności kampanii wspierają naszych klientów w jeszcze lepszym dopasowaniu strategii marketingowej do aktualnych trendów rynkowych, unikaniu błędów w kreacjach reklamowych i zoptymalizowaniu wydatków na płatne działania – mówi Sabina Pieczek, Senior IT Product Manager w IMM.

 

Z pełną ofertą Instytutu Monitorowania Mediów można zapoznać się na stronie: www.imm.com.pl/oferta