O przyszłości monitorowania mediów na międzynarodowym kongresie w Krakowie

Na Kongres do Krakowa przybywa około 150 właścicieli, prezesów i kierowników firm monitorujących media z całego świata, aby przez trzy dni rozmawiać o przyszłości branży. Jednym z tematów Kongresu jest wdrożenie i wykorzystanie do monitorowania mediów najnowszych technologii, takich jak przetwarzanie języka naturalnego, czy rozpoznawanie obrazów. Inne poruszane zagadnienia to nowe trendy i usługi, jakie oferują firmy monitorujące media swoim klientom oraz rozwój młodych talentów i budowanie kadr przyszłych przywódców. Odbędą się także spotkania poświęcone zmianom, jaki rozwój internetu wymusi na mediach tradycyjnych, między innymi telewizji i radiu.

– Nasza branża obecnie przekształca się, nastawiając się na dostarczanie klientom eksperckiej wiedzy. – mówił przed Kongresem przewodniczący FIBEP i prezes News Group International, Mazen Nahawi, który jako pierwszy zaczął wprowadzać nowoczesne standardy pomiarów w branży monitoringu mediów na Bliskim Wschodzie. – Nasi klienci i rynki w najbliższym czasie będą zmieniać sposób, w jaki zdobywają, przetwarzają i wykorzystują cenne informacje. Kongres w Krakowie przypada na ten właśnie krytyczny moment, który zarazem stanowi dla nas znakomitą szansę na udane przejście w nową erę informacji.

– Do tej pory branża monitoringu mediów dobrze sobie radzi w kryzysie, ale nie spoczywamy na laurach, naszym celem jest sięgać wyżej – skomentował Paweł Sanowski, prezes Instytutu Monitorowania Mediów. – Jestem przekonany, że firmy monitorujące media, które spotykają się w Krakowie, żeby mówić o przyszłości, wyjdą z kryzysu wzmocnione i bardziej innowacyjne.

Kongres jest organizowany przez FIBEP, Międzynarodowe Stowarzyszenie Firm Monitorujących Media i odbywa się w Polsce po raz pierwszy, a jednak będzie najliczniejszym zjazdem w historii stowarzyszenia. Gospodarzem tegorocznego Kongresu jest Instytut Monitorowania Mediów, lider branży na rynku polskim. Tematem wydarzenia jest „Transformacja: jakość wewnętrzna dla doskonałości zewnętrznej”.

ORGANIZATORZY

FIBEP to największe międzynarodowe stowarzyszenie firm zajmujących się monitoringiem mediów i analizą komunikacji. Organizacja została założona w 1953 w Paryżu, obecnie ma swoją siedzibę w Brukseli. Obecnie liczy prawie 90 członków z 44 krajów. FIBEP obsługuje klientów z sektora biznesowego, rządowego oraz pozarządowego, dostarczając im usługi monitoringu mediów i analizy, które są podstawą do podejmowania kluczowych decyzji oraz optymalnego działania na rynku.
Zarząd FIBEP składa się z pięciu członków Komitetu Wykonawczego, na czele którego stoi Prezes Mazen Nahawi oraz Sekretarz Generalny Joachim von Beust. FIBEP jest organizatorem międzynarodowego Kongresu, który odbywa się co 18 miesięcy, oraz wielu innych wydarzeń: między innymi niedawno zakończonych warsztatów dotyczących mediów społecznościowych oraz przyszłości radia i telewizji.

Instytut Monitorowania Mediów to lider branży monitoringu mediów w Polsce. Od ponad dekady dostarcza klientom kompleksową usługę badania wizerunku w prasie, radiu, telewizji oraz w internecie i w mediach społecznościowych. Rozwój potrzeb na rynku monitorowania mediów spowodował, że od 2003 roku IMM uruchomił dziewiętnaście ośrodków lokalnych w największych miastach Polski, dzięki czemu stało się możliwe pozyskiwanie informacji z gazet regionalnych już w dniu ich wydania. Od początku 2010 roku IMM oferuje możliwość zamówienia monitoringu mediów z krajów Europy Środkowo-Wschodniej (CEE). IMM publikuje szereg ogólnodostępnych raportów, w tym „Najbardziej Opiniotwórcze Media” – cykliczny ranking najczęściej cytowanych mediów, a także regularne badania polskiego dyskursu internetowego w ramach projektu Kompas Social Media.

AKREDYTACJE

Dziennikarzy chcących uczestniczyć w Kongresie prosimy o kontakt z Martą Cieślak: +48 698 634 593, w celu podania imienia, nazwiska i redakcji oraz otrzymania szczegółowego programu.

Kongres odbywa się w Krakowskim hotelu Sheraton, w dniach 3-6 października (główne sesje: 4-5 października).

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg