OJCIEC NIEBIESKI zwycięzcą tegorocznej edycji PRaktykuj za granicą

Konkurs, którego organizatorem od dziesięciu lat jest Instytut Monitorowania Mediów, skierowany jest do studentów zainteresowanych public relations i komunikacją i pomaga wystartować młodym ludziom w życie zawodowe. W tym roku konkursowicze zmierzyli się z wyjątkowo trudnym tematem: opracowaniem strategii komunikacji dla Fundacji Rak’n’Roll Wygraj Życie.

Zarówno tematyka konkursu (do wyboru były 3 tematy: pomoc mężczyznom, którzy zostali sami z dziećmi po śmierci żon/partnerek chorych na raka, aktywizacja ruchowa osób chorych onkologicznie oraz strategia dla kampanii 1% na rzecz fundacji) jak i dotychczasowe nieszablonowe i wielokrotnie nagradzane działania Fundacji sprawiły, że zadanie, jakiego podjęło się ponad 150 studentów z całej Polski było wymagające jak nigdy wcześniej.

Po rekordowo długich obradach jury złożone z wybitnych reprezentantów polskiej branży public relations wyłoniło 3 zwycięskie prace.
•    Miejsce I: staż w Londynie w agencji Fleishman-Hillard oraz nagrodę pieniężną w wysokości 2 tys. zł (ufundowaną przez IMM) zajęła studentka IV roku dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego – Nikola  Ciesielska. Zwycięska strategia „Ojciec Niebieski” ma szansę być teraz zrealizowana przez Rak’n’Roll Wygraj Życie i tym samym uzupełnić wcześniejszy projekt fundacji – „Boskie Matki”.
•    Drugie miejsce i staż w Brukseli w agencji Burson-Marsteller wygrała Olga Nowicka (Filologia angielska i ekonomia; Uniwersytet Warszawski).
•    Stażem w Monachium w agencji Lewis PR została nagrodzona Iwona Różycka – studentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim im. Jana Pawła II.

X edycja konkursu PRaktykuj za granicą stanowiła również okazję do oceny programów stażowych oraz sprawdzenia czy i na ile, z perspektywy lat były one przydatne z punktu widzenia samych stażystów. W tym celu IMM przeprowadził ankietę wśród laureatów poprzednich edycji konkursu. Odpowiedzi nie pozostawiają złudzeń. Laureaci ocenili staże bardzo wysoko. Dodatkowo cieszy fakt, że większość zwycięzców poprzednich edycji nadal zajmuje się zawodowo public relations lub marketingiem piastując kierownicze i specjalistyczne stanowiska.
Nad jakością merytoryczną konkursu czuwali wybitni specjaliści z dziedziny PR: Gerald Stanisław Abramczyk, zawodowy konsultant-trener komunikacji, prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Piotr Czarnowski, twórca pierwszej polskiej agencji PR, Teresa Kruszona z Gazety Wyborczej, Magdalena Grabarczyk-Tokaj z Instytutu Monitorowania Mediów, przedstawiciele Związku Firm Public Relations i Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. W jury z ramienia Fundacji Rak’n’Roll. Wygraj życie zasiadali Kapsyda Kobro i Jacek Maciejewski. Prezentacje finalistów oceniano w kilku kategoriach: sformułowanie celów, sformułowanie strategii, dobór narzędzi, profesjonalność prezentacji, językową formę wypowiedzi, zdolności interpersonalne oraz praktyczną znajomość języka angielskiego. Słowem, oceniano wszystkie cechy, którymi powinien wyróżniać się specjalista w dziedzinie PR.

Jednym z punktów programu jubileuszowej Gali Finałowej była premiera raportu „Kody na nieśmiertelność. Media społecznościowe w dyskusji o raku”, przygotowanego przez eksperta IMM – Łukasza Jadasia. W roli moderatorów wystąpili Kapsyda Kobro i Katarzyna Borowicz z Fundacji Rak’n’Roll Wygraj Życie oraz doktor Jerzy Giermek z Centrum Onkologii w Warszawie.

Pozostaje mieć nadzieję, że dzięki takim projektom jak PRaktykuj za granicą zwiększy się popularność programów stażowych. Dla porównania, już w 1999 roku, odsetek studentów w USA, którzy odbyli staże przekroczył 80%, a ponad połowa z nich uzyskała po stażach pracę. Szansa na kolejne staże i zdobywanie szlifów w Public Relations w najlepszych europejskich agencjach już za rok!

O konkursie:
Konkurs „PRaktykuj za granicą” jest od 10 lat organizowany przez Instytut Monitorowania Mediów, a jego celem jest wspieranie młodych adeptów branży PR oraz wybranej organizacji pożytku publicznego. Każda edycja konkursu odbywa się we współpracy z fundacją, która otrzymuje strategie komunikacji tworzone przez uczestników. Pierwsza edycja konkursu „PRaktykuj za granicą” została zorganizowana przez IMM w roku akademickim 2003/2004, we współpracy z Polską Akcją Humanitarną.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg