Onet najbardziej opiniotwórczym medium lutego. Spory awans TVP Sport i Radia ZET

Najbardziej opiniotwórczym medium lutego został Onet z wynikiem 3,6 tys. odniesień w innych mediach. Na drugim miejscu – z liczbą 3,4 tys. wzmianek – znalazła się „Rzeczpospolita”. Podium zamyka Wirtualna Polska, generując 3 tys. cytowań – informuje Instytut Monitorowania Mediów, autor raportu Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce.

 

W lutowym w zestawieniu TOP 15 najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce największy udział – wynoszący 33% – zyskała prasa („Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza”, „Fakt”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Super Express”). Udziałem wynoszącym 27% może pochwalić się telewizja (TVN24, Polsat News, TVP Sport, TVP Info). 27% udziału należy także do mediów internetowych (Onet, Wirtualna Polska, Interia, Meczyki). Najmniejszy udział – 13% – miały w lutowym zestawieniu stacje radiowe (RMF FM, Radio Zet).

 

 

Podium najbardziej opiniotwórczych mediów lutego

Najbardziej opiniotwórczym medium został Onet, awansując z drugiego miejsca i osiągając wynik 3,6 tys. cytowań. Portal opublikował wyniki sondażu IBRIS na temat zaufania do polityków, w którym pierwsze miejsce zajął kandydat KO na prezydenta Rafał Trzaskowski.

 

Drugie miejsce – z wynikiem 3,4 tys. wzmianek i awansem aż o 4 pozycje – przypadło „Rzeczpospolitej”. Dziennik jako pierwszy podał informację o planowanej wizycie szefa MSZ Radosława Sikorskiego w USA.

 

Podium zamyka Wirtualna Polska z wynikiem 3 tys. odniesień w innych mediach. Zainteresowanie innych redakcji wzbudził m.in. wywiad z kandydatem na prezydenta RP Karolem Nawrockim przeprowadzony przez dziennikarzy WP Pawła Figurskiego i Patryka Słowika.

 

Awansem aż o 6 pozycji w rankingu TOP 15 najbardziej opiniotwórczych mediów może pochwalić się TVP Sport. Stacja wygenerowała 1,1 tys. wzmianek m.in. dzięki wywiadowi z sędzią piłkarskim Szymonem Marciniakiem, który po głośnym meczu Legia Warszawa — Jagiellonia Białystok ogłosił krótką przerwę w wykonywaniu obowiązków.

 

 

Mocni liderzy najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych

W rankingu najczęściej cytowanych tytułów prasowych w lutym pierwsze miejsce zajęła „Rzeczpospolita” z 3,4 tys. wzmiankami. Drugie miejsce należy do „Gazety Wyborczej”, która wygenerowała 2,6 tys. cytowań. Na łamach dziennika opisywano sprawę przyjęcia do szpitala w Lublinie Jarosława Kaczyńskiego jako „pacjenta NN”, czyli osobę nieznaną. Ostatnie miejsce na podium należy do „Faktu” z wynikiem 1,7 tys. wzmianek. Tabloid jako pierwszy podał informację o opuszczeniu aresztu przez twórcę marki Red is Bad, Pawła S.

 

 

Najczęściej cytowane stacje telewizyjne

Najbardziej opiniotwórczą stacją lutego, utrzymując pozycję lidera i osiągając 3 tys. wzmianek, został TVN24. Wywiadu telewizji udzielił szef MON Władysław Kosiniak-Kamysz, który poinformował, że nadzorowany przez niego resort nie otrzymał komunikatu Polskiej Agencji Kosmicznej dotyczącego możliwego upadku szczątków rakiety SpaceX na terenie Polski, ponieważ wysłano go na nieaktualny adres e-mail.

 

Na drugim miejscu – awansując o jedną pozycję i generując 2,4 tys. cytowań – znalazł się Polsat News. W programie Gość Wydarzeń prezydent Andrzej Duda komentował swoje spotkanie z prezydentem USA Donaldem Trumpem oraz napiętą sytuację związaną z próbami osiągnięcia pokoju na Ukrainie. Na trzecim miejscu zestawienia IMM znalazł TVP Sport z wynikiem 1,1 tys. wzmianek i awansem o 3 pozycje.

 

 

Wśród najczęściej cytowanych stacji radiowych podium bez zmian

Pierwsze miejsce w rankingu najczęściej cytowanych stacji radiowych lutego – z niemal 2,4 tys. wzmiankami – zajął RMF FM. Rozgłośnia poinformowała o wynikach sondażu zleconego Opinia24, zgodnie z którymi 75% Polaków sprzeciwia się przyjmowaniu do kraju migrantów.

 

Drugie miejsce zajęło Radio ZET, osiągając wynik 1,8 tys. cytowań. Zainteresowanie innych redakcji również wzbudził sondaż Opinia24. Badanie przeprowadzone na zlecenie tej rozgłośni dotyczyło preferencji politycznych Polaków, w przypadku gdyby w najbliższym czasie miały się odbyć wybory parlamentarne.

 

Podium zamyka Polskie Radio Program I z wynikiem niemal 500 cytowań. Gościem Jedynki był minister finansów Andrzej Domański, który wypowiadał się m.in. na temat wydatków na obronność.

 

Nowy lider wśród najbardziej opiniotwórczych portali

Pierwsze miejsce w zestawieniu IMM najbardziej opiniotwórczych portali lutego zajął Onet, osiągając wynik 3,6 tys. cytowań i awansując na pozycję lidera. Drugie miejsce przypadło Wirtualnej Polsce (3 tys. cytowań). Podium zamyka Interia z 1,8 tys. wzmiankami. Portal jako pierwszy dotarł do informacji o byłym dyrektorze sportowym Polskiego Związku Narciarskiego  Alexandrze Stoecklu, zgodnie z którymi w czasie pełnienia tej funkcji Austriak miał jednocześnie inną posadę w branży budowlanej.

 

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki lutego

Podium najbardziej opiniotwórczych tygodników i dwutygodników lutego otwiera „Newsweek”, utrzymując pozycję lidera i zdobywając 410 cytowań. Drugie miejsce należy do „Polityki” (378 wzmianek), a podium zamyka „Wprost” z wynikiem 337 cytowań. Awans na trzecie miejsce tygodnik zawdzięcza m.in. publikacji wyników sondażu zleconego SW Research, zgodnie z którym Sławomir Mentzen w wyścigu o fotel prezydencki zdobyłby większe poparcie niż Karol Nawrocki.

 

 

Nowy lider zestawienia najbardziej opiniotwórczych miesięczników

Zestawienie IMM najczęściej cytowanych miesięczników i dwumiesięczników w lutym otwiera „Forbes”, który wygenerował355 cytowań i awansował o jedną pozycję. Miesięcznik opublikował w lutym najnowszą listę 100 Najbogatszych Polaków. Drugie miejsce zajął „Twój Styl”, który również awansował o 1 pozycję osiągnął wynik 125 cytowań. Trzecie miejsce należy do „Zwierciadła” z wynikiem 118 cytowań i awansem o 2 pozycje.

 

 

Mocni liderzy w rankingu mediów o tematyce biznesowej

Ranking najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o tematyce ekonomicznej lutego otwiera „Rzeczpospolita”, osiągając wynik 3,4 tys. wzmianek. Na drugim miejscu znalazł się „Dziennik Gazeta Prawna” z 1,5 tys. wzmiankami. Podium zamyka „Puls Biznesu” z wynikiem 601 odniesień w innych mediach.

 

 

Najbardziej opiniotwórcze portale o tematyce ekonomicznej

Ranking IMM najbardziej opiniotwórczych mediów ekonomicznych otwiera Money, który awansował o 1 pozycję i wygenerował 617 cytowań. Wywiadu portalowi udzielił przedsiębiorca Rafał Brzoska i wypowiadał się m.in. na temat planów zakupu stacji TVN. Drugie miejsce zajął portal Business Insider (594 wzmianek), a ostatnie miejsce na podium należy do serwisu Bankier z wynikiem 250 wzmianek.

 

 

Podium mediów o tematyce sportowej

W rankingu najczęściej cytowanych tytułów sportowych w lutego pierwsze miejsce zajął TVP Sport, awansując o 3 pozycje i osiągając wynik 1,1 tys. wzmianek. Drugie miejsce zajął serwis Meczyki z 834 wzmiankami. Na trzecim miejscu uplasował się „Przegląd Sportowy” z wynikiem 669 cytowań.

 

 

Liderzy rankingu mediów o tematyce zdrowotnej

Najbardziej opiniotwórczym medium o tematyce zdrowotnej w lutym został Medonet, który utrzymał pozycję lidera dzięki 202 wzmiankom w innych mediach. Drugie miejsce zajął Rynek Zdrowia (172 cytowania). Na trzecim miejscu, awansując o 3 pozycje i generując 97 wzmianek, znalazł się „Puls Medycyny”. Gazeta opublikowała najnowszy ranking Lista Stu 2024, w którym znajdują się najbardziej wpływowe osoby w polskiej medycynie i systemie ochrony zdrowia.

 

 

Wśród mediów regionalnych podium niemal bez zmian

Zestawienie IMM najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych lutego  otwiera „Gazeta Krakowska” (192 wzmianki). Drugie miejsce zajął „Głos Wielkopolski” (139 cytowań). Podium zamyka Radio Poznań z wynikiem 133 wzmianek i awansem o jedną pozycję.

 

Awans aż o 4 pozycje odnotował „Tygodnik Podhalański”, którego cytowano 109 razy. Gazeta opisywała sprawę kolizji samochodu osobowego z konnym zaprzęgiem w Poroninie.

 

 

Agora awansuje na drugie miejsce w rankingu wydawnictw

Pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych wydawnictw lutego utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje Business Insider, „Fakt”, „Forbes”, Medonet, „Newsweek”, Noizz, Onet, Plejada i „Przegląd Sportowy” były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce niemal 8,2 tys. razy. Na drugim miejscu – awansując o 2 pozycje – znajduje się grupa Agora z łącznym wynikiem 5,6 tys. wzmianek badanych tytułów: „Gazeta Wyborcza”, Sport.pl, Radio Plus, Plotek.pl, TOK FM, Gazeta.pl i Radio ZET. Podium zamyka Cyfrowy Polsat reprezentowany przez Polsat News, Interię, Polsat, Polsat Sport, Pomponik, TV4) do których dziennikarze w Polsce odwoływali się łącznie 5,2 tys. razy.

 

 

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne redakcje przeprowadzono na podstawie 51 304 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

 

Badanie dotyczy okresu 1-28 lutego 2025 roku.

 

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa: Instytut Monitorowania Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę Instytut Monitorowania Mediów lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

O raporcie:

Raport Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce tworzony jest na podstawie analizy materiałów z monitoringu prasy, radia, telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiają się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Instytut Monitorowania Mediów prowadzi badanie nieprzerwanie od września 2003 r.

 

Analiza obejmuje ponad 1700 gazet i czasopism, wybrane programy w stacjach telewizyjnych (m.in. TVP1, TVP2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN24BiS, TVN Turbo, Polsat, Polsat News, Polsat News 2) i rozgłośniach radiowych (m.in. PR1, PR3, PR4, RDC, Radio Maryja, RMF FM, Radio Zet, TOK FM i Muzo.fm ) oraz portale internetowe, na których regularnie pojawiają się nowe treści. Raport nie obejmuje materiałów z kanałów społecznościowych i komentarzy umieszczanych pod artykułami w portalach internetowych.

 


 

Materiały do pobrania:

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg