Onet.pl i TVP Info wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w styczniu

 

Onet.pl swą obecność wśród  najbardziej opiniotwórczych mediów zawdzięcza głównie wywiadowi z Jarosławem Kaczyńskim. Prezes PiS w rozmowie z onet.pl zasugerował, że Bronisław Komorowski winien jest śmierci kilku osób pod Smoleńskiem. Jego wypowiedź „Gdyby marszałek Komorowski nie był taki małostkowy (…) to te trzy osoby by dzisiaj żyły” była szeroko cytowana i komentowana w mediach, również przez polityków różnych ugrupowań.

TVP Info zdobyło wysoką pozycję dzięki przeprowadzeniu noworocznego wywiadu z Bronisławem Komorowskim. Media podchwyciły sformułowanie prezydenta ”arcyboleśnie proste” w odniesieniu do przyczyn katastrofy smoleńskiej. Wypowiedzi Komorowskiego wzburzyły opozycję, a liczne komentarze polityków w mediach dały TVP Info kolejne punkty w rankingu powołań.

Media powoływały się na Rzeczpospolitą i Gazetę Wyborczą głównie w kontekście rankingów i sondaży. Na drugim miejscu znalazły się doniesienia związane z katastrofą pod Smoleńskiem (Gazeta Wyborcza) oraz informacje ekonomiczne (Rzeczpospolita).

TVN24 największą liczbę powołań zawdzięczała informacjom związanym z katastrofą prezydenckiego samolotu.

Dziennik Gazeta Prawna był w styczniu dla innych mediów źródłem informacji o ustawodawstwie, prawie, ekonomii i finansach.


W styczniowym raporcie ponadto:

Prasa
W rankingu 15 najczęściej cytowanych mediów wysoką pozycję zajął miesięcznik Perspektywy, dzięki nowej edycji Rankingu Szkół Ponadgimnazjalnych przygotowywanemu wspólnie z Rzeczpospolitą. Zestawienie cieszy się niesłabnącą popularnością w mediach regionalnych.

Telewizja
W rankingach szczegółowych styczeń jest kolejnym miesiącem zwycięstw stacji ITI: TVN24 (355) i TVN (157). Na trzecim miejscu z niewielką stratą do TVN uplasowała się TVP Info (129).
 
Radio
Styczeń ponownie pod znakiem zwycięstwa RMF FM (258) w rankingu najczęściej cytowanych stacji radiowych. Na RMF FM powoływano się w odniesieniu do katastrofy pod Smoleńskiem. Za RMF pozycje zajęło Radio ZET (177) i TOK FM (68).
 
Portale internetowe
W styczniu zdecydowanie prowadzi onet.pl (99). Warto zwrócić uwagę na money.pl (51) – serwis drugi miesiąc z rzędu jest srebrnym medalistą zarówno zestawienia powołań portali internetowych jak i mediów ekonomicznych.
 
Media ekonomiczne
Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był Puls Biznesu. Najczęściej cytowanym portalem biznesowym został money.pl, telewizją – TVN CNBC, a rozgłośnią – Radio PiN.
 
Media regionalne
Czołówka mediów regionalnych to Życie Warszawy, Dziennik Polski i gazeta Metro. Wśród najczęściej cytowanych mediów regionalnych znalazły się również 2 stacje radiowe: Radio Szczecin i Radio Lublin.
 
Tematyka
Najczęściej komentowanym tematem w mediach pozostaje katastrofa pod Smoleńskiem, a wywiady z politykami poruszającymi tę kwestię były atrakcyjnym tematem dla mediów.



Cały raport znajduje się na stronie IMM.

 

Badanie przeprowadzono na podstawie 5 410 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 – 31 stycznia 2011 r. Analiza obejmuje całą prasę (ponad 900 tytułów gazet i czasopism) oraz stacje telewizyjne (TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN Turbo, Polsat, TV4, TV Biznes, TVN CNBC Biznes) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1,  PR3, Radio PiN, RMF FM, Radio ZET, TOK FM, Radio Euro, Radio Maryja, RDC).

 

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 900 tytułów prasowych, 37 stacji telewizyjnych, 63 stacje radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Od 1 lutego 2010 monitoruje social media w tym: Facebook, Twitter, Blip, Goldenline.

 

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg