Onet, RMF FM i TVN24 – liderami opiniotwórczości. Kwiecień 2020

Onet.pl po raz kolejny na pierwszym miejscu w rankingu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” z ilością aż 5 381 wzmianek w kwietniu. Za nim stacja radiowa RMF FM, której wynik pozwolił na uplasowanie się o jedno miejsce wyżej niż w marcu. Pierwszą trójkę zamyka TVN24 z liczbą 4 003 cytowań – podaje Instytut Monitorowania Mediów (IMM).

 



Najbardziej opiniotwórcze media – ranking ogólny

 

W głównym rankingu, ukazującym 15 najczęściej cytowanych mediów, znalazły się trzy portale internetowe, cztery stacje radiowe, trzy telewizyjne oraz pięć tytułów prasowych. W rankingu pojawiły się dwie nowe w stosunku do marca 2020 pozycje: PR1 oraz PR24 Polskiego Radia z kolejno 1 170 oraz 1 054 wzmiankami. W obu przypadkach wzrost jest skokowy, a spowodowany poruszanymi w ich serwisach tematami dotyczącymi sytuacją związana z pandemią koronawirusa COVID-19.

„Internetowe serwisy informacyjne stale prowadzą w rankingu ogólnym głównie z racji łatwości dostępu do treści oraz ciągłego cyklu publikacji. Onet po raz kolejny na pierwszym miejscu, za nim radio, telewizja i poza podium prasa. Uwagę zwracają niskie pozycje mediów publicznych. Zastanawia także spadek „Gazety Wyborczej” w stosunku do marca br., cieszą zaś wzrosty prasy specjalistycznej („Rzeczpospolita” i „Dziennik Gazeta Prawna”), która zyskuje ze względu na trzymanie ręki na plusie m.in. w tematach związanych z pandemią koronawirusa i sytuacji gospodarczej kraju”
– mówi dr Łukasz Przybysz, medioznawca, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW.

 

 

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

 

Najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym w kwietniu 2020 okazała się „Rzeczpospolita”, która cytowana była w mediach łącznie 3 426 razy. Za nią, z wynikiem 1 671 cytowań znalazła się „Gazeta Wyborcza”, natomiast podium w tej kategorii zamyka „Super Express” z 1 505 wzmiankami. Duży wzrost w stosunku do marca widoczny jest w tytułach „Gazeta Polska” oraz „Wprost”, na łamach których znalazło się wiele artykułów dotyczących wyborów 2020 w Polsce.

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

 

Podium w kategorii „Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki w Polsce” w kwietniu otwiera „Do Rzeczy”, który cytowany był aż 542 razy. Na kolejnych miejscach w rankingu znalazł się „Wprost” (497 wzmianek) oraz „Gazeta Polska” (311 cytowań), której pozycja wzrosła o cztery miejsca względem marca 2020.

Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki

 

W tej kategorii widoczne są małe wzrosty cytowalności w ogóle, co wynikiem jest dużego zainteresowania bieżącymi informacjami na temat dynamicznej sytuacji związanej z pandemią w kraju i na świecie, podium otwiera „Forbes” z łączną ilością 87 cytowań. Na miejscu drugim ze wzrostem w odniesieniu do marca 2020 „Press”, a miejsce trzecie podobnie jak miesiąc wcześniej zajmuje „Twój Styl”.

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

 

W rankingu najczęściej cytowanych portali internetowych pierwsze miejsce zajął „Onet.pl” z ilością 5 381 wzmianek. Portal utrzymuje się jako lider kategorii od ponad roku. Drugie miejsce na podium należy do portalu „Wp.pl”, cytowanego w mediach w kwietniu 2 503 razy. Pozycja trzecia to „Interia.pl” z 1 599 wzmiankami. Ułożenie na podium pozostaje spójne z wynikami z marca 2020, kiedy ww. tytuły również cytowane były kolejno najchętniej.

Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne

 

Tytuł najbardziej opiniotwórczego medium w kategorii stacji telewizyjnych w kwietniu należy do stacji „TVN24”, która z liczbą 4 003 cytowań była wspominana ponad 27% razy więcej niż w marcu. Tuż za nią uplasował się „Polsat News” (2 856 wzmianek), a następnie „TVP Info” (1 402 cytowań w kwietniu).

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

 

W kategorii „Stacje Radiowe” na pierwszym miejscu „RMF FM” cytowane 39% częściej niż w marcu, a z wynikiem aż 4 318 cytowań. Na kolejnych miejscach: „Radio Zet” i „PR1 Polskiego Radia” cytowane kolejno 1 452 i 1 170 razy. O cztery miejsca w rankingu w stosunku do marca wzrósł wynik „PR24 Polskiego Radia”, a pierwszą dziesiątkę ze wzrostem o ponad 400% zamyka „Radio Wrocław”.

Najbardziej opiniotwórcze media biznesowe

 

W rankingu mediów o profilu biznesowym na pierwszym miejscu „Rzeczpospolita”. Drugie miejsce ze 1 461 cytowaniami należy w kwietniu do „Dziennika Gazety Prawnej”, natomiast podium zamyka portal „Money.pl” z ilością wzmianek w innych mediach wynoszącą 1 029.

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

 

W kategorii mediów regionalnych na pierwszym miejscu „Radio Kraków” z cytowalnością na poziomie 168 wzmianek. Tuż za nim ze 134 cytowaniami i wzrostem o 11 pozycji w kategorii „Radio Wrocław”. Pierwszą trójkę zamyka „Dziennik Zachodni”, który jeszcze w marcu 2020 zajmował piąte miejsce w zestawieniu.

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 35 876 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-30 kwietnia 2020 roku.

 


Korzystanie z raportu, w tym wykorzystanie informacji wynikających z raportu, publikacja materiału i dołączonych do niego materiałów graficznych dopuszczalne jest pod warunkiem następującego oznaczenia źródła:

 

  • W przypadku mediów elektronicznych – poprzez umieszczenie w artykule aktywnego linku do źródła lub strony głównej (imm.com.pl) oraz umieszczenia pełnej nazwy autora tj. „Instytut Monitorowania Mediów”.
  • W przypadku mediów tradycyjnych – poprzez umieszczenie informacji: „źródło: Instytut Monitorowania Mediów”.

 


 

Pobierz pliki:

 

Informacja_prasowa_-_Najbardziej_opiniotworcze_media_w_Polsce_-_kwiecien_2020

RAPORT_IMM_Najbardziej_opiniotworcze_media_w_Polsce_KWIECIEN_2020

Wykresy_graficzne_KWIECIEN_2020
Wykresy_graficzne_porownanie_KWIECIEN_2020

ZDJECIE_dr_Lukasz_Przybysz_medioznawca_UW

 

 

 

Kontakt dla mediów:

Sylwia Dobkowska
PR & Marketing Manager
@: sdobkowska@imm.com.pl
kom.: +48 502 422 574

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg