#OniJeszczeNieWiedzą, czyli starszacy na Twitterze

„Myślałam, że to jakaś zabawa twitterowiczów, a tu starsza część TT się bawi” – skomentowała ten trend twitterowiczka @szmejted. Wyniki monitoringu social mediów w IMM potwierdzają, że zabawa „starszej części” Twittera trwa w najlepsze.

Od dwóch dni media społecznościowe podpowiadają, co uchodźcy, którzy zamieszkają w Polsce, powinni wiedzieć o kraju nad Wisłą. Jak wynika z monitoringu wypowiedzi w serwisach społecznościowych, w ciągu ostatnich 24 godzin pojawiło się ponad 3 tys. wpisów z hasztagiem „OniJeszczeNieWiedzą”. O co tak naprawdę chodzi?

 

Od Pendolino po Familiadę

Trend na Twitterze zapoczątkował dziennikarz Krzysztof  Stanowski wpisem: „Wsiądą do Pendolino, dostaną 600 zł mandatu. I się skończy chęć do podróży! A potem ZUS upomni się o zaległe składki. #OniJeszczeNieWiedzą” Jak sam autor wpisu przyzanał: „Swoją drogą, to całkiem niezły hashtag – #OniJeszczeNieWiedzą. O tym, co czeka imigrantów, jak tu wpadną jak śliwka w kompot. Zachęcam!”. Miał rację. 

 

Najczęściej udostępnianymi i komentowanymi tweetami  były  te, które dotyczące  sytuacji ekonomicznej w Polsce, podatków czy polityki. Użytkownicy mikrobloga odnieśli się również do afery podsłuchowej: „#OniJeszczeNieWiedzą ośmiorniczki są tanie.”, „#OniJeszczeNieWiedzą że państwo polskie istnieje tylko teoretycznie”, „#OniJeszczeNieWiedzą że za 6 tys. pracuje albo zlodziej albo idiota. #Bienkowska” czy podróży po Polsce Ewy Kopacz: „W pociągu mogą spotkać panią premier… #OniJeszczeNieWiedzą”.

 

Na Twitterze pojawiły się również wpisy ośmieszające nietypowe nawyki czy dziwne zachowania Polaków: „#OniJeszczeNieWiedzą, że do sandałów muszą zakupić skarpety”, „#OniJeszczeNieWiedzą że oglądną w święta Kevin sam w domu”, „#OniJeszczeNieWiedzą że jednorazowa śmiertelna dawka alkoholu nie dotyczy Polaków” czy „#OniJeszczeNieWiedzą że mogą wystąpić w Familiadzie”.

 

 

 

 

Z początkowej akcji na Twitterze hasztag dotarł również na Facebooka i serwisy z memami. Internauci docenili poczucie humoru Polaków i najchętniej udostępniali  m.in. tweety: “#OniJeszczeNieWiedzą, że muszą się wrócić do Syrii po zaświadczenie z tamtejszego urzędu skarbowego o niezaleganiu.”, „#OniJeszczeNieWiedzą, że będą musieli zmienić pracę i wziąć kredyt”.

Pocahontas a sprawa polska

Zmonitorowaliśmy najpopularniejsze wątki z hasztagiem #OniJeszczczeNieWiedzą. Obok komentarzy dotyczących polityki, pojawiły się również wpisy fanów muzyki czy sportu.

Popularność zdobyły takie internetowe przeboje jak „Naucz mnie” Sarsy, „Ona tańczy dla mnie” zespołu Weekend czy „Kolorowy wiatr” Edyty Górniak.  „#OniJeszczeNieWiedzą, że Ona tańczy dla mnie”, „#OniJeszczeNieWiedzą Ile dałbym, by zapomnieć Cię”, „#OniJeszczeNieWiedzą, czemu wilk tak wyje w księżycową noc” – cytowali użytkownicy Twitttera. Wpisy na temat sportu dotyczyły głównie piłki nożnej. Internauci komentowali: „#OniJeszczeNieWiedzą że Legia wygra następny mecz ligowy”, #OniJeszczeNieWiedzą że Robben nie podaje Lewandowskiemu”, „#OniJeszczeNieWiedzą że Gibraltar strzelił nam gola”. 

Wydaje się, że trend #OniJeszczeNieWiedzą spowodował rozluźnienie napiętej sytuacji i ostrej, najczęściej zerojedynkowej dyskusji o problemie uchodźców. Jak skomentował to jeden z użytkowników Facebooka, „mimo całej powagi sytuacji warto chwilę odetchnąć”.  „Dzieje się ale też trzeba trochę na wesoło aby nerwy uspokoić” – dodał kolejny. Pozostaje mieć nadzieję, że chwilowe rozluźnienie rzeczywiście utworzy pole do merytorycznej dyskusji o problemie.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg