Oscary 2017: przez lajki do gwiazd, czyli siła medialnej sugestii

Jeszcze przed rozdaniem Nagród Akademii Filmowej w komentarzach, ocenach i przewidywaniach internautów królował niemal na wyłączność jeden tytuł: La la land. Musical w reżyserii Damiena Chazzele’a automatycznie stał się numerem jeden dzięki rekordowej liczbie aż czternastu nominacji – w tym w głównych kategoriach takich jak najlepszy film, aktorzy pierwszoplanowi, reżyser i scenariusz oryginalny. Atmosferę podgrzewały także sukcesy filmu na innych festiwalach: zdobycie 7 Złotych Globów (tu również rekord), kilku nagród BAFTA, statuetek Critic’s Choice, Złotych Satelitów oraz wyrazów uznania wielu gildii i stowarzyszeń filmowców.

Social media za La la lane

La la land zdecydowanie przyćmił konkurentów swoją popularnością. Jak wynika z danych z monitoringu internetu IMM ponad połowa internautów piszących o Oscarach skierowała swoją uwagę właśnie na ten film, natomiast pozostali nominowani podzielili się dość sprawiedliwie resztą medialnego zainteresowania. Wśród użytkowników mediów społecznościowych szczególnie wyraźnie widać było przychylne nastawienie do musicalowej ścieżki dźwiękowej, rekomendacje seansu na walentynkową randkę, a także przewidywania i zakłady co do ostatecznej liczby złotych statuetek.

 

 

Od momentu ogłoszenia nominacji do rozpoczęcia 89. ceremonii wręczenia Oscarów IMM zmonitorowało ponad 7 tysięcy publikacji na portalach internetowych oraz postów w mediach społecznościowych dotyczących La la landu. Dla porównania w tym samym okresie o drugim popularnym filmie – jak się okazało późniejszym zwycięzcy tegorocznej gali – dramacie Barry’ego Jenkinsa pod tytułem Moonlight internauci wzmiankowali niecałe 2 tysiące razy.

And the winner is…

Jednoznacznie wyglądały także interakcje w social mediach, gdzie La la land sprowokował niemal 150 tysięcy polubień, udostępnień i komentarzy, podczas gdy drugi w kolejności Moonlight wywołał niespełna 21 tysięcy reakcji. Można zatem uznać, że całe zaangażowanie internautów zainteresowanych oscarowymi produkcjami skupiło się na musicalu z udziałem uwielbianych przez widzów Ryanem Goslingiem i Emmą Stone.

 

 

A mówiono o nim na różne sposoby: zauważając potencjał polskiego tłumaczenia tytułu (który na szczęście tym razem umknął zazwyczaj nadgorliwym polskim dystrybutorom), reklamując  okolicznościową serię lakierów do paznokci czy porównując z Córkami dancingu.

 

Źródło grafiki: forum Filmwebu

 

 

Pamiętacie Hurt Lockera? My też nie

Wydawać by się mogło, że po ogłoszeniu wyników i wręczeniu statuetek tytuł zwycięskiego filmu będzie się przewijać w internecie najczęściej. Jednak dane z monitoringu internetu IMM pokazują, że niedościgniony La la land wciąż cieszy się ponad dwukrotnie większym zaintersowaniem w porównaniu z Moonlightem. Powodów takiego stanu rzeczy jest oczywiście wiele, ale już teraz można przewidywać, że to musical zostanie na dłużej zapamiętany przez opinię publiczną – wbrew werdyktowi Akademii. Nie byłby to odosobniony przypadek, wystarczy bowiem wspomnieć o Avatarze, przełomowej produkcji w historii technologii kinematograficznej, która przegrała w 2007 roku wyścig o Oscara za najlepszy film z Hurt Lockerem.

 

 

Nietrudno odgadnąć przyczynę niesłabnącej popularności La la landu. Dodatkowego rozgłosu przysporzyli produkcji sami organizatorzy ceremonii. Pierwsza w historii Nagród Akademii Filmowej wpadka z ogłoszeniem zwycięzcy w głównej kategorii była bardzo szeroko komentowana w internecie. Z monitoringu internetu IMM wynika, że po gali rozdania nagród w sieci pojawiło się ponad 4,5 tysiąca wzmianek o Oscarach w kontekście historycznej wpadki na scenie.

 

Autor: Magdalena Pawłowska, Asystent w Dziale Komunikacji Marketingowej, IMM

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg