Pamięć a technologia

Pamiętać? A po co? – artykuł pod tym tytułem, autorstwa Miłady Jędrysik ukazał się w sobotnio-niedzielnej Gazecie Wyborczej. Autorka przywołując wyniki badań naukowych i wypowiedzi specjalistów rozważa problem wpływu technologii na ludzką pamięć. Cytuje m.in. wyniki badań opublikowanych w „Science”, które sugerują, że „żyjemy w coraz większej symbiozie z naszymi komputerami, stając się częścią systemu, w którym pamiętamy w większym stopniu, gdzie można daną informację znaleźć niż samą informację.” Wśród niebezpieczeństw spowodowanych obecnością Internetu i technologii autorka powołując się na badaczy wymienia między innymi multitasking, nieprzewidywalne zmiany, jakie wywołuje Internet w ludzkich mózgach, zatracanie wspólnego kodu kulturowego, uzależnienie od Internetu i pojawienie się „e-osobowości”.

Z drugiej strony sieć może służyć do umacniania kontaktów z innymi ludźmi, a niechęć do technologii może wynikać ze strachu przed nią. W artykule autorka prezentuje również poglądy Daniela H. Wilsona, konstruktora robotów, który twierdzi, że łatwość adaptowania się do zmian, również tych technologicznych jest związana z wiekiem człowieka. „U bardzo młodych ludzi – pisze Wilson – ten proces adaptowania się do zmiany schematu zachodzi o wiele szybciej. Im jesteśmy starsi, tym trudniej się nam przełączyć. Wymaga to wielkiej determinacji i cierpliwości.”

Autorka nie unika również tematu mediów społecznościowych. Żeby sprawdzić co ma wspólnego Kabaret Starszych Panów z YouTubem i Facebookiem i wykonać „test na starzenie się” polecam przeczytanie całego artykułu.

Źródło:
Jędrysik, M.(2011) Pamiętać? Ale po co?, Gazeta Wyborcza, 23-24.07.2011, str. 18
B. Sparrow, J. Liu, D. M. Wenger, (2011) Google Effects on Memory: Cognitive Consequences of Having Information on Our Fingertips, http://www.sciencemag.org/content/early/2011/07/13/science.1207745, 14.07.2011

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg