Pierwszy krok do kariery w PR zrób za granicą

Konkurs cieszy się szczególnym zainteresowaniem studentów w momencie, kiedy tak wiele mówi się o trudnościach, jakie mają absolwenci w przebiciu się na rynku pracy. Jest to okazja, żeby zdobyć praktyczne doświadczenie, sprawdzić swoje umiejętności oraz zabłysnąć swoimi zainteresowaniami przed przyszłym pracodawcą. Trójka laureatów będzie przez miesiąc poznawać tajniki PR-u w międzynarodowym środowisku wielkich agencji w Brukseli i Londynie.

– Zwycięstwo i odbyty staż zagraniczny to otwarte drzwi do kariery – potwierdza Marta Cieślak z Instytutu Monitorowania Mediów, koordynator PRaktykuj za granicą – Z tego co wiemy, laureaci z poprzednich lat pracują w tej chwili w branży PR. Co więcej, doświadczenie pokazuje, że nie tylko zwycięzcy, ale nawet finaliści spotykają się po konkursie z dużym zainteresowaniem pracodawców.

Zadania konkursowe polegają na stworzeniu strategii PR dla organizacji pozarządowej, którą wspiera dana edycja – w poprzednich latach było to m.in. Amnesty Interntional czy Polska Akcja Humanitarna. W tym roku studenci będą pracować nad projektami dla Fundacji ITAKA, która zajmuje się poszukiwaniem osób zaginionych. W pierwszym etapie konkursu wystarczy przygotować krótki, trzystronicowy plan strategii, jednak musi się on wyróżniać pomysłowością i poprawnością formy.

– Na początek warto dokładnie zapoznać się z fundacją, dla której przygotowujemy projekt, czyli wejść na stronę, poklikać, poczytać o ich działaniach – mówi Marta Cieślak – Dla osób, które nigdy wcześniej nie pisały strategii PR przygotowaliśmy krótki poradnik, omawiający najważniejsze zasady i najczęściej popełniane błędy. Na stronie PRaktykuj za granicą można też przejrzeć zwycięskie projekty z poprzednich lat.

Konkurs jest otwarty dla studentów wszystkich kierunków studiów dziennych, wieczorowych, zaocznych i podyplomowych, także tych, którzy ukończą studia w 2012. To szansa nie tylko dla osób z kierunków ściśle związanych z komunikacją, takich jak PR czy dziennikarstwo – wśród laureatów z poprzednich lat znajdują się chociażby studenci historii czy stosunków międzynarodowych.

 

„PRaktykuj za granicą” jest organizowany rokrocznie przez Instytut Monitorowania Mediów. Celem konkursu jest umożliwienie studentom zdobycia międzynarodowych doświadczeń podczas stażu w prestiżowej agencji PR, w oddziale poza granicami Polski. W każdej edycji wybrana organizacja pozarządowa otrzymuje możliwość wdrożenia strategii komunikacji utworzonej na jej zapotrzebowanie i powstałej pod okiem znawców branży – w edycji 2012 partnerem strategicznym jest Fundacja ITAKA.

Sponsorami konkursu są agencje Fleishman-Hillard, Burson-Marsteller oraz LEWIS PR, które fundują staże, a także magazyn BRIEF i agencja Solski Burson-Marsteller. Patronat medialny nad wydarzeniem objęło radio RMF MAXXX, Gazeta Wrocławska i portal naszemiasto.pl, portal proto.pl, Gazeta Studencka, magazyn studencki SMS, magazyn studencki Manko, magazyn studencki B.e.s.t. oraz portale dlastudenta.pl i kariera.com.pl. Partnerami konkursu są anteny AEGEE: Białystok, Kraków, Lublin, Poznań, Toruń, Warszawa, Wrocław i Zielona Góra. Merytorycznie konkurs wspierają organizacje branżowe PSPR i ZFPR.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg