Polacy o szczycie NATO: Duda i Obama najbardziej medialni, dobre noty Macierewicza

 

Jak wynika z analizy dyskusji w sieci, Polacy w rozmowach o szczycie najczęściej wspominają o prezydentach Andrzeju Dudzie i Baracku Obamie, a także o ministrze obrony narodowej Antonim Macierewiczu. Zaraz za pierwszą trójką znalazły się premier Beata Szydło i prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Od 1 do 7 lipca 69,9% zawierających ocenę komentarzy na temat Andrzeja Dudy w kontekście NATO miało pozytywny wydźwięk. Oznacza to, że internauci, którzy zamieścili nacechowany emocjonalnie komentarz dotyczący zarówno szczytu, jak i polskiego prezydenta, z reguły pozytywnie oceniali działania Andrzeja Dudy. Najwięcej dobrych ocen w sieci pojawiło się po potwierdzeniu, że w Warszawie dojdzie do spotkania w cztery oczy z prezydentem USA Barackiem Obamą.

55,1% komentarzy na temat Antoniego Macierewicza i szczytu NATO opublikowanych od 1 do 7 lipca zawiera pozytywną ocenę i przychylną jego prac. Zarówno zwolennicy, jak i przeciwnicy szefa MON, byli najbardziej aktywni 5 lipca, w dniu sejmowego głosowania nad złożonym przez PO wnioskiem o wotum nieufności dla Macierewicza. „Działania opozycji przed szczytem NATO zasługują na potępienie. Trudno znaleźć konkretne argumenty przeciwko Macierewiczowi" – czytamy w wywiadzie, jakiego portalowi wPolityce.pl udzielił gen. Roman Polko, były szef GROM, a który chętnie udostępniany był w mediach społecznościowych. Wpisy krytyczne wobec Antoniego Macierewicza nasiliły się na chwilę m.in. 7 lipca, kiedy pojawiły się doniesienia, że MON bez uzgodnienia ze stroną NATO zbudował wystawę smoleńską na Stadionie Narodowym w Warszawie. Później sekretarz generalny NATO Jens Stoltenberg sprostował jednak, że Sojusz został poinformowany o inicjatywie.

Wśród zawierających opinię komentarzy na temat szczytu NATO oraz premier Beaty Szydło, wpisy z pozytywną oceną stanowią 59,2%, a na temat prezydent Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz – 45,5%.

Jak wynika z monitoringu mediów społecznościowych w IMM, od 1 do 7 lipca w internecie pojawiło się blisko 25 tysięcy polskojęzycznych komentarzy na temat szczytu NATO w Warszawie. W analogicznym okresie w czerwcu było to tylko 5 tysięcy. Publikacje na ten temat są bardzo angażujące. W badanym okresie materiały o szczycie wywołały ponad 240 tysięcy interakcji, w tym udostępnień czy polubień.

 

Autor: Łukasz Jadaś, IMM

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg