Popierasz sankcje na reżim Putina? Od dziś nałóż je osobiście! – IMM wspiera kampanię MySanctions

Ruszyła kampania społeczna MySanctions pozwalająca obywatelom Unii Europejskiej nałożyć „własne sankcje” na Rosję poprzez prostą deklarację zmiany swojego zachowania.

 

Głównym celem kampanii jest ograniczenie importu surowców energetycznych z Rosji dzięki bezpośrednim działaniom samych Europejczyków. Może więc zaangażować się w nią każdy z nas w domu, pracy lub przestrzeni miejskiej. Nie wymaga to ani specjalnych przygotowań ani dodatkowych kosztów. A nawet zmniejsza codzienne wydatki.

 

Chcesz wiedzieć ile kraje UE wydają na rosyjską ropę, gaz i węgiel? Można sprawdzić to na stronie www.mysanctions.com. Na niej możesz także spersonalizować własne sankcje deklarując np. obniżenie temperatury ogrzewania, wyłączenie niepotrzebnych urządzeń elektrycznych lub rezygnację z samochodu na jeden dzień w tygodniu. W ten sposób przyłączasz się do zmniejszenia zapotrzebowania na importowane z Rosji paliwa, a jednocześnie obniżasz emisję CO2.

„Kampania jest wyrazem osobistego sprzeciwu wobec wojny w Ukrainie, którego może dokonać każdy podczas codziennych czynności. A działania te przełożą się na realny efekt. To nie wymaga od nas żadnych nakładów finansowych, tylko chęci i świadomych decyzji. Wystarczy, że zrezygnujemy z podróży samochodem i wsiądziemy na rower lub będziemy kupować lokalne produkty. Apelujemy zatem do wszystkich Europejczyków o liczne przyłączanie się i zachęcanie do tego swoich znajomych oraz najbliższych. Liczy się każdy gest, Twój również!” – powiedział Mateusz Galica, twórca strategii akcji.

Na dzień 28 kwietnia 2022 licznik pokazał, że wydatki Unii Europejskiej na zakup rosyjskich paliw kopalnych wyniosły ponad 46 mld euro. Za tę kwotę̨ reżim Putina mógł kupić prawie 13 000 czołgów T-14 Armata (cena 3,4 mln euro za czołg). Import z Rosji surowców energetycznych jest kontynuowany, ponieważ w wielu europejskich krajach wciąż brakuje alternatywnych źródeł energii, ale proces odchodzenia od nich możesz zacząć już dziś od swoich aktywności i postanowień.

 

Kampania MySanctions to oddolna inicjatywa osób zajmujących się zieloną transformacją, ekspertów energetycznych, strategów oraz ludzi mediów i reklamy. Patronem akcji jest IAA Polska, Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy, PRoto.pl i Instytut Monitorowania Mediów (IMM). Lista osobistych sankcji została zbudowana w oparciu o analizę Centrum Badań nad Energią i Czystym Powietrzem (CREA) na podstawie danych Eurostatu i NTSOG oraz historycznej wartości handlu i cen rynkowych.

 

Do akcji mogą przyłączyć się także nadawcy UE. Na stronie www.mysanctions.com znajdują się gotowe filmy reklamowe, do których otrzymają oni bezpłatny dostęp wraz z otwartymi plikami oraz instrukcją przygotowania lokalnej wersji językowej.

 

Instytucje zaangażowane w projekt:

 

  • IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy (patron kampanii),
  • Lata Dwudzieste (strategia i koordynacja analiz oraz think tanku ekspertów energetycznych i klimatycznych),
  • BBDO Warszawa (kreacja kampanii),
  • Papaya Films (produkcja spotów telewizyjnych),
  • Dotnpixel (opracowanie strony internetowej),
  • PRoto.pl(wsparcie komunikacyjne),
  • Instytut Monitorowanie Mediów IMM (wsparcie komunikacyjne i kompleksowy monitoring kampanii w mediach),
  • SEC Newgate CEE (wsparcie komunikacyjne),
  • United Nations Global Compact Poland i United Nations Global Compact Ukraine (wsparcie komunikacyjne),
  • Kyiv Type Foundry (dostawca czcionek),
  • Instytut Zielonej Gospodarki, Fundacja Promocji Pojazdów Elektrycznych, Instytut na rzecz Ekorozwoju, Fundacja na rzecz Efektywnego Wykorzystania Energii (dane i analiza wpływu zużycia energii na wielkość importu paliw kopalnych z Rosji),
  • TV3 Group Baltics (jako partner) i Setanta Sports (pierwsi nadawcy, którzy wyemitują filmy kampanii w europejskich krajach).

 

Kontakt: i.support@mysanctions.com

 

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg