Popularność Igrzysk Olimpijskich w sieci – polityka, sport i … toalety.

Zainteresowanie Igrzyskami Olimpijskimi pośród polskich internautów jest spore. Tylko od początku roku pojawiło się na temat olimpiady prawie 16 tys. publikacji. Dużo więcej dyskutowano o samym mieście – gospodarzu. W badanym okresie o Soczi wzmiankowano prawie 43,2 tys. razy. Informacje dotyczyły m. in. przygotowań do zawodów, prognozy pogody, zagrożeń terrorystycznych i kwestii politycznych. W ostatnich dniach olimpiada przywoływana jest coraz częściej także w kontekście wieloosobowych toalet. Internauci piszą o:
–  „drużynowych toaletach w Soczi”
– „budowaniu poczucia wspólnoty”
– „zadzierzganiu trwałej przyjaźni usportowionej młodzieży”
Pojawiają się też żarty:
„Dwie toalety – 28,000 rubli.
Olimpijskie centrum dla mediów – 1,5 miliarda rubli.
Globalna żenada – bezcenne.”
Rozbawienie internautów budzą również zakazy toaletowe (m.in. zakaz łowienia ryb).

Pośród członków reprezentacji Polski najpopularniejsi okazali się skoczkowie. Pierwsze miejsce zajął Kamil Stoch, o którym wzmiankowano prawie 9 tys. razy. Zespół Łukasza Kruczka rozdziela jedynie Justyna Kowalczyk – z ponad 7 tys. publikacji. Trzeci w kolejności jest Piotr Żyła, który zdobył zainteresowanie internautów dzięki swoim oryginalnym wypowiedziom (5,2 tys. wzmianek). Kolejni skoczkowie również odnotowali dobre wyniki  – Maciej Kot i Jan Ziobro – obaj ponad 4,8 tys., a Dawid Kubacki ponad 4,2 tys. publikacji. Dużo mniejsze zainteresowanie budzą w sieci pozostali reprezentanci Polski. Można jednak zakładać, że popularność skoczków oraz Justyny Kowalczyk bierze się z medialnej popularności ich dyscyplin i wyników sportowych.

Pośród wybranych do zbadania dyscyplin sportowych, internauci najczęściej dyskutowali o skokach narciarskich. Jest to związane m.in. z trwającymi obecnie zawodami Pucharu Świata. Ciekawe jest jednak, że mimo sukcesów Justyny Kowalczyk i trwających już od jakiegoś czasu zawodów, samo narciarstwo biegowe nie jest już tak popularne. Drugie miejsce po skokach narciarskich zajął snowboard, a trzecie biathlon.

Tabela 1. Liczba wzmianek o wybranych dyscyplinach sportowych od 01.01 do 06.02.2014

Dyscyplina liczba wzmianek
Skoki narciarskie 10 tys.
Snowboard 7,1 tys.
Biathlon 4,4 tys.
Hokej na lodzie 1,4 tys.
Narciarstwo biegowe 1,16 tys.

 Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła („Instytut Monitorowania Mediów” lub „Kompas Social Media”) w artykule oraz oznaczenia źródła przy każdej grafice.

O raporcie:
Analizę wykonano na podstawie prawie 128 tysięcy materiałów internetowych dostarczonych przez Instytut Monitorowania Mediów. Badano frazy, w których pojawiły się imiona i nazwiska wybranych sportowców (Kamil Stoch, Justyna Kowalczyk, Piotr Żyła, Jan Ziobro, Dawid Kubacki, Maciej Kot, Michał Ligocki, Mateusz Ligocki, Magdalena Gwizdom, Sylwia Jaśkowiec, Krystyna Pałka, Karolina Rieman-Żerebecka, Patrycja Maliszewska, Łukasz Szczurek, Adam Cieślar), nazwy wybranych dyscyplin sportowych (skoki narciarskie, narciarstwo biegowe, biathlon, hokej na lodzie, snowboard) oraz Sochi, Soczi, Igrzyska Olimpijskie, Soczi w kontekście toalet i zakwaterowania, Soczi w kontekście terroryzmu. Raport obejmuje materiały od 1 tycznia do 6 lutego 2014 r. Sportowcy oraz dyscypliny sportowe  do badania zostały subiektywnie wybrane przez autora opracowania.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg