Popularność WOŚP na przestrzeni lat: Orkiestra nieustająco medialna

Ponad 950 razy w prasie i około 11,4 tys. raz w internecie – tyle razy napisano o 21. Finale Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy między 1 a 14  stycznia 2013 roku. Finał miał miejsce w niedzielę 13 stycznia, więc czas na setki publikacji relacjonujących i podsumowujących zdarzenie jeszcze przyjdzie.

Dla porównania, w styczniu zeszłego roku o Finale WOŚP napisano w internecie ponad 17,5 tys. razy i 1,7 tys. w prasie.

WOŚP 2010-2012: czasem spadek, czasem wzrost
W latach 2010 – 2012 Orkiestra odnotowała niewielki spadek liczby publikacji w prasie, za to wzrost w Internecie. Najmniej publikacji prasowych było w roku 2012 – 5,3 tys. Najwięcej w 2010 – 6,4 tys. Najwyższy wynik dla internetu – z roku 2012 – wyniósł prawie 50, 5 tys. materiałów. To ponad 8 tys. publikacji więcej niż w 2010 roku.
 
WOŚP w internecie – orkiestra rządzi w zimie
Nie jest zaskoczeniem, że punktem kulminacyjnym internetowych publikacji i dyskusji o Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy jest co roku styczeń. Jedynym odstępstwem od normy był lipiec 2010, gdy WOŚP zagrał wyjątkowo latem dla powodzian, a Jurek Owsiak rozpoczął dyskusję w mediach listem do prezesa TVP na temat misji telewizji publicznej.

 

Tyle warta jest orkiestra w prasie
Ekwiwalent reklamowy jest to wskaźnik wyrażony w złotówkach – obrazuje kwotę, jaką należałoby wydać na reklamę o tej samej powierzchni (w cm2) co artykuł poświęcony danemu zagadnieniu, w określonym typie prasy (koszt reklamy różni się w zależności od tytułu prasowego i jest wyliczany na podstawie cenników reklamowych poszczególnych gazet). Z analizy publikacji prasowych na temat WOŚP wynika, że już w 2010 roku artykułu na temat Orkiestry warte były więcej niż 50 mln zł, i wartość ta z roku na rok rośnie. Łącznie trzy ostatnie lata przyniosły Orkiestrze ekspozycję o wartości niemal 160 mln zł.

 

Orkiestra i jej dyrygent oraz inne atrakcje
Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy generuje większe zainteresowanie mediów niż jej medialna twarz – Jurek Owsiak, oraz Przystanek Woodstock razem wzięte.     
 

Podobnie wyglądają proporcje publikacji na temat badanych zagadnień w internecie.
 

Zobacz pozostałe raporty również na stronie IMM.

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła (Instytut Monitorowania Mediów) w artykule oraz oznaczenia źródła przy każdej grafice.

O badaniu:
Analizę ilościową wykonano na podstawie ponad 274 675 publikacji z prasy oraz internetu wraz z mediami społecznościowymi, w których pojawiły się informacje na temat Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Pod uwagę brane były publikacje, które ukazały się między 1 stycznia 2010 a 14 stycznia 2013 roku.

Autor:
Nina Olszewska – Instytut Monitorowania Mediów
 
O IMM:
Instytut Monitorowania Mediów to lider branży monitoringu mediów w Polsce. Od ponad dekady dostarcza klientom kompleksową usługę badania wizerunku w prasie, radiu, telewizji oraz w internecie i w mediach społecznościowych. Rozwój potrzeb na rynku monitorowania mediów spowodował, że od 2003 roku IMM uruchomił dziewiętnaście ośrodków lokalnych w największych miastach Polski, dzięki czemu stało się możliwe pozyskiwanie informacji z gazet regionalnych już w dniu ich wydania. Od początku 2010 roku IMM oferuje możliwość zamówienia monitoringu mediów z krajów Europy Środkowo-Wschodniej (CEE). IMM publikuje szereg ogólnodostępnych raportów, w tym „Najbardziej Opiniotwórcze Media” – cykliczny ranking najczęściej cytowanych mediów, a także regularne badania polskiego dyskursu internetowego w ramach projektu Kompas Social Media.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg