Portale coraz bardziej opiniotwórcze!

To kolejne wysokie zwycięstwo tego dziennika W styczniu podobnie jak w poprzednich miesiącach na łamach tej gazety ukazało się dużo rankingów i sondaży w tym bardzo głośny i szeroko komentowany przez inne media "Ranking szkół ponadgimnazjalnych". W dalszej kolejności zainteresowanie innych mediów wzbudziły artykuły z zakresu ekonomii, rynku i finansów między innymi o planowanych zwolnieniach w Grupie PZU oraz polityki polskiej, z szeroko cytowanym wywiadem z Bronisławem Komorowskim. (wykres 1)

* Wynik dla dziennika „Polska” stanowi suma powołań na regionalne mutacje wydawane pod wspólnym tytułem „Polska”: „Polska Dziennik Bałtycki”, „Polska Dziennik Łódzki”, „Polska Dziennik Zachodni”, „Polska Gazeta Krakowska”, „Polska Gazeta Wrocławska”, „Polska Głos Wielkopolski”, „Polska Kurier Lubelski”.

Drugie miejsce w styczniowym rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów należy do Dziennika Gazety Prawnej(awans o 1 miejsce w stosunku do grudnia 2009), na informacje którego dziennikarze innych mediów powoływali się 732 razy, a trzecie do Gazety Wyborczej – 707 cytatów.

Tuż za podium, podobnie jak w grudniu, uplasowała się stacja TVN24, cytowana 458 razy, która niezmiennie pozostaje liderem rankingu stacji telewizyjnych. Na 5 miejscu znalazło się radio RMF FM (359 powołań), które utrzymało pozycję lidera wśród rozgłośni radiowych. Wart podkreślenia jest rewelacyjny wynik portali internetowych, z których aż trzy znalazły miejsce w głównym zestawieniu: lider onet.pl na miejscu 9. (206 powołań), tvn24.pl na miejscu 12.(134) oraz wp.pl na miejscu 14.(119). Tendencja wzrostu znaczenia opiniotwórczości źródeł internetowych była widoczna już w 2009 roku, w którym na stałe do czołówki najczęściej cytowanych mediów dołączył portal onet.pl, a później serwis tvn24.pl. (wykres2).

 

 

W styczniu największe zainteresowanie mediów wzbudziły nowe ustalenia komisji śledczej w sprawie ujawnionej przez jedną z gazet afery hazardowej. W dalszej kolejności media zajmowały się niewyjaśnioną i zagadkową śmiercią głównego świadka w sprawie zabójstwa generała Marka Papały, zbliżającymi się wyborami prezydenckimi i coraz bardziej widoczną w mediach rywalizacją poszczególnych kandydatów, śledztwem w sprawie porwania i zabójstwa Krzysztofa Olewnika, problemami z dostawą gazu, tragedią na dotkniętym przez ogromne trzęsienie ziemi Haiti, przygotowaniami do Euro 2012, pojawieniem się w Polsce rosyjskiego szpiega, sprawą uwikłanego w szantaż senatora PO Krzysztofa Piesiewicza, epidemią świńskiej grypy, kradzieżą tablicy z Auschwitz, Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy, która tradycyjnie już rozpoczęła w styczniu zbiórkę pieniędzy oraz możliwością wejścia naszego kraju do strefy euro oraz kontrowersjami wokół Janusza Palikota

 

Od 1 do 31 stycznia 2010 roku na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 7981 przekazów mediowych (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych). Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 8079 razy (5567 razy w prasie, 1586 w telewizji i 926 w radiu). Analiza obejmuje tylko te przekazy, które nie są przeglądami mediów.

 

Począwszy od września 2003 roku, w każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, których autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Aktualnie badaniu poddawanych jest ponad 900 tytułów prasowych oraz wybrane programy telewizyjne i radiowe. 

 

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 900 tytułów prasowych, 95 stacji telewizyjnych i radiowych oraz polskie zasoby Internetu. Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej 91 firm monitorujących media z 41 krajów. Od 2002 r. IMM wspiera działalność Forum Odpowiedzialnego Biznesu. 

 

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg