Powrót Wielkiej Trójki najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce: Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza i Dziennik Gazeta Prawna

 

 

W czerwcu nie zmieniły się pozycje na dwóch pierwszych miejscach stawki. Tak jak w każdym kolejnym miesiącu począwszy od września 2009 pierwsze miejsce należy do Rzeczpospolitej (1018). Druga pozycja należy do Gazety Wyborczej, która bardzo wyraźnie poprawiła swój wynik w stosunku do poprzedniego miesiąca (701 a 586, różnica 115 punktów). Z kolei Rzepa nie poprawiła swojego majowego wyniku (1135), notując spadek o 117 punktów.

Media powoływały się na Rzeczpospolitą głównie w trzech kontekstach: wiadomości ekonomicznych, wyborów prezydenckich oraz sondaży i rankingów. Podobnie jak w maju, nadal bardzo dużą popularnością cieszy się wspólny ranking Rzepy i Perspektyw wskazujący najlepsze uczelnie wyższe w Polsce oraz zestawienie stu najlepszych samorządów i niezmiennie – Lista 500.
Z kolei w powołaniach na Gazetę Wyborczą zdecydowanie dominowała tematyka wyborów prezydenckich. Media chętnie publikowały podane przez GW kwoty wydane na kampanię przez kandydatów na prezydenta, cytowały ankiety przedwyborcze pokazujące preferencje polityczne Polaków oraz zajmowały się kwestią niedokładnych sondaży wykonywanych na zlecenia poszczególnych mediów, w tym Gazety.
Dziennik Gazeta Prawna pojawiał się w innych mediach głównie w odniesieniu do informacji związanych z wyborami prezydenckimi. Drugim najpopularniejszym tematem doniesień było ustawodawstwo i prawo, a trzecim – rankingi i sondaże, w tym również badania opinii publicznej związane z wyborami.

Tuż za podium znalazła się stacja TVN24, na którą inne media powoływały się w sumie 437 razy. W zestawieniu piętnastu najczęściej cytowanych mediów znalazła się jeszcze jedna stacja telewizyjna, również koncernu ITI- TVN (244). Media ITI mają wyjątkowo silną pozycję zarówno w zestawieniu stacji telewizyjnych jak i portali internetowych, gdzie na dwóch czołowych miejscach plasują się  onet.pl (65) i tvn24.pl (34).
Czerwiec to kolejny miesiąc z bardzo dobrym wynikiem RMF FM (327). Stacja radiowa od marca 2010 utrzymuje wynik powyżej 300 cytowań miesięcznie. Na RMF FM najczęściej powoływano się w odniesieniu do wyborów prezydenckich. Media chętnie cytowały wypowiedź przychylnej Jarosławowi Kaczyńskiemu prof. Jadwigi Staniszkis, która na antenie RMF przyznała, że nagły odwrót od postkomunizmu może być strzałem w stopę prezesa PiS.
W zestawieniu głównym znalazły się również Radio ZET (186) oraz TOK FM (92). Z kolei w rankingu mediów biznesowych na wysokim, trzecim miejscu sklasyfikowane zostało Radio PiN (45).

W porównaniu do maja znacznie spadła liczba powołań na informacje dotyczące katastrofy pod Smoleńskiem. W czerwcu najbardziej medialnymi tematami były wybory prezydenckie (18 proc. całości) oraz rankingi i sondaże, w większości związane również z wyścigiem do prezydenckiego fotela.

Badanie przeprowadzono na podstawie 5854 przekazów mediowych (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 – 30 czerwca 2010 r. Analiza obejmuje całą prasę (ponad 900 tytułów gazet i czasopism) oraz stacje telewizyjnych (TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN Turbo, Polsat, TV4, TV Biznes, TVN CNBC Biznes) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1,  PR3, Radio PiN, RMF FM, Radio ZET, TOK FM, Radio Euro, Radio Maryja, RDC).


Cały raport znajduje się na stronie: http://www.instytut.com.pl/raporty

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg