Pozyskiwanie sponsorów – monitoring mediów dla organizacji non-profit

Możliwości wykorzystywania monitoringu mediów wybiegają daleko poza standardową funkcję, jaką jest zbieranie wzmianek na określony temat, które pojawiają się w mediach. Poniżej piszemy jak monitoring mediów może pomóc w działaniach non-profit. Dowiesz się, jak przełożyć go na zwiększenie skuteczności akcji społecznych i pozyskiwanie sponsorów i darczyńców.

 

Zaplanuj działania, które przyniosą efekty

 

Duże fundacje posiadają często zasoby i fundusze pozwalające na profesjonalny research. Zbadanie grupy docelowej, określenie skali problemu i po to by dobrze przygotować kampanię komunikacyjną. Ale także niewielkie podmioty przy symbolicznym budżecie mogą przeprowadzić dobre rozeznanie. Pomocą służy monitoring mediów, który pozwala na szybkie:

 

– określanie kanałów komunikacji i miejsc, gdzie mogą znaleźć się potencjalni wolontariusze i darczyńcy – szczególnie pomocny może okazać się w tym wypadku monitoring social media,

 

– namierzenie dziennikarzy, influencerów i liderów opinii, którzy mogą zainteresować się tematyką, pomóc ją promować, zostać ambasadorem – tu sprawdzi się też monitoring prasy i internetu,

 

– zrobienie listy mediów i źródeł, w których warto publikować treści, bo tam jest największa liczba ważnych dla waszej sprawy odbiorców.

 

Monitoring mediów to też odpowiednie narzędzie do oceniania efektów media relations. Dzięki niemu, dowiecie się jak i które media zareagowały na rozsyłane informacje prasowe, jak relacjonowały wydarzenia itp.

 

Pozyskiwanie nowych sponsorów, dzięki raportowi dla obecnych

 

Na bazie monitoringu możecie szybko opracować raport z efektów. Przedstawienie go obecnym sponsorom pozwoli wykazać, że ich wkład w kampanię przyniósł wymierne korzyści – wizerunkowe lub budujące zasięg i rozpoznawalność marki darczyńcy.

 

Dowiezienie efektów działań jest niezbędne aby rozliczyć się ze sponsorami, ale też zachęcić kolejnych – pokazując wyniki działań. Uzupełnijcie ofertę sponsorską o statystyki i konkretne liczby. Łatwiej zachęcicie potencjalnych sponsorów i przekonacie ich do sensu zainwestowania w wasz prospołeczny projekt.

 

Jakimi wskaźnikami z zakresu ekspozycji w mediach warto się więc pochwalić?

 

Zasięg i skala interakcji z przekazami dotyczącymi sponsora, czyli ile potencjalnie osób mogło zetknąć się z marką w czasie trwania kampanii, szczególnie cenne są materiały z monitoringu radia i telewizji.

 

Ekwiwalent reklamowy – wskaźnik wyrażony w złotówkach. Mówi o tym, ile sponsor musiałby wydać na reklamę w mediach, które „zarobił” dzięki ekspozycji jako np. partner wydarzenia

 

Kontekst wizerunkowy wypowiedzi – akcja jest pozytywnie oceniana przez dziennikarzy, dostajecie korzystny feedback w social mediach? Tym lepiej dla wizerunku sponsora!

 

Wykonaj bogatszy raport, zdobądź bogatszego sponsora

 

Z racji łatwości pozyskania w ofertach dla sponsorów podkreślane są często dane z mediówdo ilu odbiorców i w jakich mediach informacja miała szansę dotrzeć. Ale jest szereg wskaźników, którymi możecie się pochwalić. Ilu beneficjentów programu skorzystało z oferty, ilu wolontariuszy się do Was przyłączyło, ile osób wzięło udział w wydarzeniu.

 

Pomyślcie o wielowymiarowej analizie. Takiej, w której poza wskaźnikami z mediów szacuje się zwrot z inwestycji dla sponsorów. Wskazuje się też jak komunikacja przełożyła się na cele, np. większą sumę funduszy, korzystne decyzje administracyjne itd.

 

 

Nie czekajcie aż z ust potencjalnego sponsora padnie powyższe pytanie. Od razu zachęćcie go atrakcyjnym raportem. Współprace są przecież wkładem środków po obydwu stronach.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg