PR NOW: Zapraszamy, a nie osaczamy. Inbound PR

Walka o uwagę odbiorców staje się obecnie coraz bardziej zaciekła. Jeśli jednak ktoś uważa, że odpowiednim orężem w tej walce są agresywne posunięcia, to się myli.

 

Na specyfikę komunikacji w nowych mediach bardzo dobrze odpowiadają trendy związane z inbound marketingiem, którego wsparciem z definicji powinien być PR – działania skupiające się na komunikacji poza sprzedażowej.

 

Zmiana komunikacji z DO na DLA

 

Inbound PR wyklucza komunikację skupioną tylko na jednej stronie – nadawcy, który na uwadze ma tylko własne cele. W przypadku „PR-u przychodzącego” nie ma mowy o reklamach typu pop-up i spotach reklamowych. Kwintesencją tej strategii jest zamiana jednego małego przyimka – tworzenie treści nie DO – ale DLA klientów. I to ze względu na te interesujące i dopasowane do potrzeb odbiorców materiały klienci zaczynają szukać kontaktu z marką i angażować się w dostarczane przez nią treści.

 

Niech moc będzie z klientem, on tu rządzi

 

W mediach moc znajduje się po stronie konsumentów – to oni decydują, na których postach i artykułach zatrzymać się podczas przewijania ekranu, oni wybierają czas na oglądanie materiałów wideo, oni dobierają kanały najlepiej odpowiadające ich preferencjom. Treść nieodpowiednio dobrana do odbiorcy może wywołać jego irytację. Takie okoliczności mogą doprowadzić także do konfrontacji – np. do powstania krytycznych postów w mediach społecznościowych, od których już tylko jeden krok do kryzysu wizerunkowego.

 

Aby treść miała szansę sama przyciągnąć odbiorcę, warto najpierw go lepiej poznać. Dzięki opracowaniu zbioru charakterystycznych cech obecnych i potencjalnych klientów można określić motywacje, wybory, emocje, potrzeby i problemy grupy docelowej oraz skupić komunikację w tych miejscach, gdzie klienci są faktycznie aktywni. Gdzie można szybko pozyskać informacje o tym, jacy są i gdzie są wasi odbiorcy?

 

  • Skorzystaj z ogólnodostępnych badań tematycznych i raportów branżowych.
  • Zapytaj dział handlowy i obsługę klienta – mają informacje z pierwszej linii.
  • Przeanalizuj statystki swojej strony internetowej i profili w social mediach.
  • Wykorzystaj monitoring mediów, ze szczególnym uwzględnieniem social listeningu, czyli wsłuchaj się w to, gdzie i co mówią klienci w sieci.

 

Z kim mam przyjemność? Tworzenie persony

 

Żeby wymienione wyżej narzędzia odpowiednio zadziałały, należy zadać sobie odpowiednie pytania. Jeśli na przykład prowadzicie szkołę języków obcych, bardziej niż płeć klientów będzie was interesować ich wiek lub zainteresowania. Dobrze wiedzieć, czy nauką języków interesują się maturzyści, czy biznesmeni. Czy są to ludzie, którzy potrzebują dodatkowej motywacji, czy może czerpią z nauki dużą przyjemność, którą tylko należy umiejętnie podsycać. Czy podstawowym źródłem informacji jest dla nich Facebook, czy radio.

 

Odpowiadając na pytania tego typu, łatwiej zaplanujesz strategię komunikacyjną. Będziesz mógł ustalić optymalny czas publikacji materiałów: późnym wieczorem po szkole i zajęciach dodatkowych czy około 17 – akurat do poczytania w drodze powrotnej z pracy. Pozyskasz wskazówki co do formy pożądanych treści: wirtualne fiszki na Facebooku, codziennie nowe słówka na InstaStories czy wpisy blogowe z zadaniami. Będziesz w stanie lepiej przewiedzieć, czego potrzebują odbiorcy: inspirujących cytatów, fachowych porad, śmiesznych idiomów czy ciekawych artykułów w języku obcym.

 

Atrakcyjność, równość, lojalność – skuteczna dystrybucja treści

 

Znając potrzeby grupy docelowej, łatwiej trafisz do niej z odpowiednio sprofilowanym komunikatem. Oczywiście suche dane nie wystarczą do osiągnięcia zamierzonych efektów. Wiedzę o klientach, czyli odbiorcach w procesie komunikacyjnym – a później także partnerach w dyskusji (każdej marce zależy przecież na pozytywnym oddźwięku) – trzeba jeszcze przekuć w praktykę.

 

Wartościowe i atrakcyjne treści same przyciągają te osoby, które są zainteresowane daną marką czy branżą. Szczególnie, jeśli zostaną zarekomendowane lub zacytowane przez liderów opinii, influencerów i opiniotwórcze media – taka dystrybucja treści zdecydowanie uwiarygadnia przekaz. Komunikacja zbudowana na wzajemnym szacunku i zrozumieniu ma szansę rozwinąć się w bliską relację na linii marka-konsument, a dialog przyniesie korzyści dla obu stron.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg