PR się nie mierzy

PR jest mierzalny. PR „się nie mierzy” w tym znaczeniu, że sami PR-owcy dość beztrosko podchodzą do kwestii mierzenia, oceny i raportowania swoich działań.

  • Połowa specjalistów PR nie potrafi odpowiedzieć swoim szefom na pytanie „Jaki mamy efekt naszych wydatków, które ponieśliśmy na PR w zeszłym roku?”.
  • Ba, tylko połowa umie dokładnie wskazać, który z jej produktów miał największy media coverage, bez posiłkowania się stwierdzeniem „podejrzewam, że”.
  • A tylko jedna trzecia jest w stanie określić, czy jego szef wypowiadał się w mediach częściej niż prezes konkurencji.

Nie są to dane z Polski, ale w sumie to nie wiem, czy w związku z tym śmiać się, że nie wypadamy gorzej, czy płakać, że w za granicą też nie jest najlepiej.

Proszę spojrzeć tylko na jeden z wykresów: 60% badanych nie potrafiło udzielić odpowiedzi popartej konkretnymi danymi:

Źródło: Wallop! OnDemand

A propos mojego postu o strusiach i hazardzistach – z badania wynika, że prawie 25% PR-owców to strusie. Co mnie ubawiło najbardziej: to bardzo otwarte strusie, których nie krępuje swobodne mówienie o swojej własnej niewiedzy. Z kolei prawie połowa to owi hazardziści, którzy „mają przeczucie” tudzież „intuicję” a nie dane.

Nie przedstawiam tu mojej opinii na tematy metodologiczne badania, typu dobór próby czy jej wielkość oraz sama konstrukcja. Wyniki są uderzające i chcę, żeby to nam dało do myślenia.

I tu nie mówię o żadnych hiper zaawansowanych wskaźnikach typu wzrost świadomości czy znajomości marki, ROI, przełożenie na sprzedaż. Problem wystąpił nawet przy zwykłej, prostej, łatwej do zrobienia (in-house czy poprzez firmę zewnętrzną) analizie materiałów z mediów!

Trudno mi jest zrozumieć, jak można planować PR bez zbadania przeszłej i prowadzenia bieżącej analizy naszego statusu w mediach (obojętne, czy koncentrujemy się na kanałach tradycyjnych czy społecznościowych). Szczególnie biorąc pod uwagę to, że public relations nadal znaczy głównie media relations (też nie tylko w Polsce).

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg