Praktyki w czasie studiów sposobem na przyszłą karierę

Staże zdobyte w konkursach zazwyczaj są atrakcyjniejsze – pracodawcy wiedzą, że pozyskają wybitnych kandydatów, więc nie wahają się oferować wyższych wynagrodzeń, czy też planować bardziej odpowiedzialnych obowiązków dla przyszłego stażysty. Jednym z najbardziej popularnych konkursów stażowych jest „Grasz o staż”, organizowany corocznie przez PwC oraz „Gazetę Wyborczą”.

Interesującym rozwiązaniem są także staże zagraniczne, które nie tylko umożliwiają połączenie pracy z turystyką, ale również pozwalają podszlifować język i zdobyć unikalne doświadczenie w tak zwanym „międzynarodowym środowisku”. Jednym z najbardziej znanych konkursów oferujących zagraniczne staże jest „PRaktykuj za granicą”, który w tym roku świętuje swoją 10 edycję. Jego specyfiką jest nastawienie na młodych ludzi, którzy myślą o karierze związanej z PR i komunikacją.

– Co roku mamy co najmniej kilkanaście osób na jedno miejsce stażowe – przyznaje Marta Cieślak, koordynatorka konkursu „PRaktykuj za granicą” – Z drugiej strony różnice w poziomie zgłaszanych prac są wyraźnie uzależnione od zaangażowania i wysiłku włożonych w przygotowanie projektu. Konkurs pozwala wyłonić najbardziej zmotywowane osoby, które nie zmarnują szansy, jaką daje taki staż. Śledzimy losy naszych laureatów i wiemy, że większość z nich kontynuuje karierę w PR, a uczestnictwo w „PRaktykuj za granicą” daje im dobry start.

Studenci, którzy chcieliby w te wakacje odbyć praktykę w agencji PR w Londynie, Brukseli lub Monachium, mają czas do końca marca, żeby przesłać pracę na konkurs „PRaktykuj za granicą”. Tegoroczne zadanie polega na stworzeniu strategii dla jednej z akcji fundacji Rak’n’Roll, która działa na rzecz osób chorych na raka i jest znana między innymi z takich głośnych kampanii jak „Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi”.

O konkursie:
Konkurs „PRaktykuj za granicą” jest od 10 lat organizowany przez Instytut Monitorowania Mediów, a jego celem jest wspieranie młodych adeptów branży PR oraz wybranej organizacji pożytku publicznego. Każda edycja konkursu odbywa się we współpracy z fundacją, która otrzymuje strategie komunikacji tworzone przez uczestników. Pierwsza edycja konkursu „PRaktykuj za granicą” została zorganizowana przez IMM w roku akademickim 2003/2004, we współpracy z Polską Akcją Humanitarną.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg