Praktyki w czasie studiów sposobem na przyszłą karierę
Staże zdobyte w konkursach zazwyczaj są atrakcyjniejsze – pracodawcy wiedzą, że pozyskają wybitnych kandydatów, więc nie wahają się oferować wyższych wynagrodzeń, czy też planować bardziej odpowiedzialnych obowiązków dla przyszłego stażysty. Jednym z najbardziej popularnych konkursów stażowych jest „Grasz o staż”, organizowany corocznie przez PwC oraz „Gazetę Wyborczą”.
Interesującym rozwiązaniem są także staże zagraniczne, które nie tylko umożliwiają połączenie pracy z turystyką, ale również pozwalają podszlifować język i zdobyć unikalne doświadczenie w tak zwanym „międzynarodowym środowisku”. Jednym z najbardziej znanych konkursów oferujących zagraniczne staże jest „PRaktykuj za granicą”, który w tym roku świętuje swoją 10 edycję. Jego specyfiką jest nastawienie na młodych ludzi, którzy myślą o karierze związanej z PR i komunikacją.
– Co roku mamy co najmniej kilkanaście osób na jedno miejsce stażowe – przyznaje Marta Cieślak, koordynatorka konkursu „PRaktykuj za granicą” – Z drugiej strony różnice w poziomie zgłaszanych prac są wyraźnie uzależnione od zaangażowania i wysiłku włożonych w przygotowanie projektu. Konkurs pozwala wyłonić najbardziej zmotywowane osoby, które nie zmarnują szansy, jaką daje taki staż. Śledzimy losy naszych laureatów i wiemy, że większość z nich kontynuuje karierę w PR, a uczestnictwo w „PRaktykuj za granicą” daje im dobry start.
Studenci, którzy chcieliby w te wakacje odbyć praktykę w agencji PR w Londynie, Brukseli lub Monachium, mają czas do końca marca, żeby przesłać pracę na konkurs „PRaktykuj za granicą”. Tegoroczne zadanie polega na stworzeniu strategii dla jednej z akcji fundacji Rak’n’Roll, która działa na rzecz osób chorych na raka i jest znana między innymi z takich głośnych kampanii jak „Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi”.
O konkursie:
Konkurs „PRaktykuj za granicą” jest od 10 lat organizowany przez Instytut Monitorowania Mediów, a jego celem jest wspieranie młodych adeptów branży PR oraz wybranej organizacji pożytku publicznego. Każda edycja konkursu odbywa się we współpracy z fundacją, która otrzymuje strategie komunikacji tworzone przez uczestników. Pierwsza edycja konkursu „PRaktykuj za granicą” została zorganizowana przez IMM w roku akademickim 2003/2004, we współpracy z Polską Akcją Humanitarną.